Good evening

Medlem
Good evening

Ja jag kallar den det, för det var var den var.

Jag var först ute med hunden. Jag tar inte gärna med mig stativ och hela faderullan när jag ska ut med henne. Hon blir lite rastlös och jag blir stressad. Kameran hänger oftast med, men det behövs ett stativ när det är mörkt ute. Därav ingen kamera.

Jag ångrade mig rätt snabbt när jag såg ljuset och stämningen i parken. Lite skön dimma eller dis som slingrade genom träden och stadens ljus som gjorde allt lite som ur en spökfilm.

Efter promenaden kallade parken på mig och jag var tvungen att packa väskan. Ganska lätt. Endast 14-24, 24-70 och D800E.
Stativet under armen.

Iväg på cykeln och jag visste redan vart jag ville plåta. Resultatet ser ni ovan och jag kan lova att det var värt en extra promenad!

Att den sen skulle innehålla en påkörning av en stackars rysk kille som försökte lära sig cykla mitt i natten... ja det var liksom bara en bonus

#blogg

Medlem
Good evening

Fantastisk bild. Gillar't!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Loving it!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

wow tack så hemskt mycket! Måste säga att just den här bilden verkligen blev som jag tänkte den från början. Jag såg den under promenaden med hunden och sen vips så bara satt den där! Kändes jätteskönt

Andra bilder blir ju till lite av en händelse eller en slump. Men denna kändes planerad och önskad på ett helt annat sätt.

Medlem

Förstår precis vad du menar. Skön känsla när man lyckas i såna lägen.

Personligen har jag alltid för dålig utrustning till hands när den känslan infinner sig. Man måste börja bli bättre på att antingen hämta rätt grejer eller släpa dom med sig!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Förstår precis vad du menar. Skön känsla när man lyckas i såna lägen.

Personligen har jag alltid för dålig utrustning till hands när den känslan infinner sig. Man måste börja bli bättre på att antingen hämta rätt grejer eller släpa dom med sig!

Ja så kan det vara. Men även iPhonen kan agera som kamera och gör det rätt bra under rätt förutsättningar.

Men det finns också en anledning till att jag släpar runt på en fet systemkamera i tid och otid, "ifall" något dyker upp. Oftast helt onödigt, men de gånger jag inte har med mig kameran så tycks jag hitta många vackra saker jag skulle vilja föreviga.

Medlem
Skrivet av manuelek:

Ja så kan det vara. Men även iPhonen kan agera som kamera och gör det rätt bra under rätt förutsättningar.

Men det finns också en anledning till att jag släpar runt på en fet systemkamera i tid och otid, "ifall" något dyker upp. Oftast helt onödigt, men de gånger jag inte har med mig kameran så tycks jag hitta många vackra saker jag skulle vilja föreviga.

Exakt! Jag har faktiskt lyckats ta många såna bilder med min iPhone. Det kräver dock rätt förutsättningar, t ex motljusbilder lyckas nallen ofta rätt bra med.

Minns många tillfällen när fina bilder gått förlorade. Sist i somras när jag stod uppe på ett berg i södra Frankrike. En klassisk provencalsk dal nedanför och trots dagsljus en fullt synlig måne som lutade lite över bergen på andra sidan. Jag kanske aldrig hade lyckats med att "föreviga" den känslan jag ville åt ens med rätt utrustning till hands, men det är irriterande när man inte ens kan försöka hehe.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Helt underbar bild!
Grattis!


signatur
Medlem

jonis; helt rätt. Även med den bästa utrustningen så kan det vara så att man inte lyckas med det man önskar. Men som du säger, frustrerande att inte ens kunna ge det ett försök.

Tack Ramrod!

1
Skriv svar