Vad tycker du om Hitman: Absolution?

Medlem

Riktigt bra spel tycker jag, Och det finns så extremt många sätt att lönnmörda sina mål. Men jag har problem med min ps3 version av Hitman för att spelet fastnar i laddnings skärmen mellan uppdragen och sedan fryser sig spelet och så blir det corupted data :/ men spelet funkar av nån anledning bättre om man tar bort den senaste patchen 1.01 inga fryssningar och inga andra problem än så länge

Medlem

Första intrycket är att de har pajat Hitman; ingen 1P view (signumet för spelet!) endast 3P n00bstyle, SUCK!
Det går inte att titta i nyckelhål längre, radarn utbytt och det går inte att släcka/tända lampor längre. Ja det går ju att skjuta sönder dem fortfarande, men men...

Jag hade gärna haft så att jag kunde spara varsomhelst och närsomhelst i spelet. Just av den enkla anledningen att man kan ha spelet grymt bra och sen måste sticka iväg till jobb/skola eller nå´t annat. Att behöva spela om allt igen känns ju bara fail. Checkpoints i all ära, det ersätter inte ett schysst save.

Missförstå mig rätt nu, det är ett helt okej spel. MEN det kunde ha varit så mycket bättre.
Man ska inte ändra på ett vinnande koncept.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Jag har lirat Bloodmoney och Absolution sida vid sida!

Bloodmoney vinner varenda gång

Absolution har bra grafik och ljud, men resten faller totalt

Tänker inte gå in på vad, för mkt att skriva, det får ni upptäcka själva, ni som köper det.


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av LekandeSanden:
Skrivet av Javas:

Jag startade om på Expert och nu fattar man hur allt fungerar. Det blev lite brist på tuturials där i puristläget
Det rekommenderas att åtminstånde spela första banan med tuturials, annars blir det rätt confusing att fatta hur detection systemet fungerar

+1

Jag körde igenom hela första banan (tutorialen) på purist... blev nog sisådär 20-40 omtagningar för att klura ut ett sätt att ta sig förbi vakten och in i växthuset... Först några banor senare som jag insåg att man kan "gömma sig" med instinct som självfallet hade gjort det hela lite lättare!

Riktigt dumt att ha "checkpoints" istället för saves... De kanske har fått för sig att spelare älskar att göra samma sak om, och om, och om, och om, och om igen... vilket vi i och för sig gör!

Det finns ju tutorials om man kör på normal läget. Mycket användbar och gedigen tutorial dessutom. Dom hade nog inte räknat med att folk skulle dra på med dom svåra svårighetsgraderna på direkten.

Precis, jag förväntade mig inte att det skulle vara så många nya saker i spelet som det är. Man ser sällan sånt i uppföljare idag


signatur

Game long and prosper

Medlem

Behöver man spara i Hitman-spel så är man ingen värdig HITMAN Så skit i checkpointsen!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag gillar det, inte mycket mer att säga än så, sen visst, buggit och inte lika bra som Blood Money, men vad kan förvänta sig av ett nytt spel

12
Skriv svar