"Mirror's Edge 2 i produktion hos Dice"

Robot
"Mirror's Edge 2 i produktion hos Dice"

Tidigare EA-anställd hävdar att Dice faktiskt arbetar på uppföljaren många längtat efter.

#dice, #battlefield-3, #ngmoco, #ea-easy, #battlefield-heroes, #battlefield-play-4-free, #lords-of-ultima, #mirrors-edge-2


Medlem
"Mirror's Edge 2 i produktion hos Dice"

Medlem

Ska bli intressant att se hur EA och DICE lyckas sabba ännu en uppföljare, skicka popcornen!

Medlem
Skrivet av Management:

Ska bli intressant att se hur EA och DICE lyckas sabba ännu en uppföljare, skicka popcornen!

Hahah indeed


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Eller så slutar man va negativ till de och hoppas dom faktikst lyckas woho äntligen!

Medlem
Medlem

Herre gud vad jag älskar det första spelet. Något kort bara. Ser mycket fram emot det här.

Medlem

Har länge längtat efter detta! Låt det vara sant!

Medlem

Ja det vore nice.

ME var ju så underbart friskt och kul när de släpptes.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Och alla onda tankar som människor tvingat på mig idag fick flyga av mina axlar och slå i golvet, riktigt hårt.
Kan vi få bättre nyheter på en Onsdag? Äntligen är vad jag säger, Yes! och yahoo!
Låt det nu vara sant, jag tycker vi imorgon skickar alla nyhetsmurvlar vi har till Dice!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag hoppas på det som hände med AssCreed. Ettan var för att testa vingarna och så släpper de en kick ass tvåa. Ettan var jävligt kul men den hade sina brister, längden var ju definitivt en.

Medlem

Hade hellre sett Midtown Madness 4

Skägg.
10 Chambers

Startade #Mirror's Edge nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.


signatur
Medlem
Skrivet av Management:

Ska bli intressant att se hur EA och DICE lyckas sabba ännu en uppföljare, skicka popcornen!

.... fan nej, snälla

Medlem

Det första spelet använde unreal motorn och det nya sägs använda fb. Sorgligt nog tror jag inte FB motorn passar för denna typen av spel.

Fan va man längtat!

Medlem

Vore inte helt fel, kan lätt säga att jag idag ser mer fram emot Mirrors Edge 2 än ett nytt Battlefield spel. Känns också som att Dice så som så många andra spelföretag har så mycket potential för att skapa spel utöver sin egna franchise, spel som kan öppna upp helt nya dörrar och tankesätt, vilket verkligen behövs bland dagens "AAA"-utvecklare.

Skrivet av Eddz0r:

Eller så slutar man va negativ till de och hoppas dom faktikst lyckas woho äntligen!

Dem flesta hoppas väl att ett spel ska vara bra men bara för det behöver man inte luras med i hypen.

Medlem

Åh, en nyhet som verkligen värmer hjärtat såhär i vinterkylan
Frågan är om det är en slump att vi får denna nyhet nu när det är just november?

Medlem

Battlefield 1942 med FROSTBITE 2!!!


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

dom borde byta ut bruden som är huvudperson mot en snygg gothbrud

Medlem

Förträffligt, fantastiskt och kul!

Hoppas på en bra uppföljare. (Still Alive i öronen)


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Grymt!!!

Jävligt taggad redan, hoppas de använder FB2 och inte UE3 (även fast de behandlade den med mycket kärlek i ettan)!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Startade #Edge nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.

Som?

Har spelat ettan många gånger och det grymt Skulle själv vilja föreslå förbättringen att miljöerna görs lite mer verkliga, och inte så döda o stela som första spelet. Jag tror att det var mycket det som gjorde att första spelet inte gick så pass bra som det borde gjort


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Hurin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Startade [g="Mirror's Edge"] nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.

Som?

Har spelat ettan många gånger och det grymt Skulle själv vilja föreslå förbättringen att miljöerna görs lite mer verkliga, och inte så döda o stela som första spelet. Jag tror att det var mycket det som gjorde att första spelet inte gick så pass bra som det borde gjort

Vad jag förstått så stör sig de flesta på att spelet är för svårt, och många stör sig på att det är för kort. Jag håller inte med några av dem.

Sen har jag även hört folk som klagar på att det är för ljust och att man får ont i ögonen av det... Eller att det har för dålig "gunplay" men de personerna verkar ju inte ha greppat att spelet har lite av ett anti-vålds-budskap då det finns achievements för att klara spelet utan att skjuta en fiende osv...

Själv anser jag att det är en av de bästa spel som nånsin gjorts, men jag tycker det är intressant med andras åsikter.

Medlem

Hoppas verkligen det är sant! ME är fortfarande ett underbart spel, installerade senaste för en månad sen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hurin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Startade [g="Mirror's Edge"] nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.

Som?

Har spelat ettan många gånger och det grymt Skulle själv vilja föreslå förbättringen att miljöerna görs lite mer verkliga, och inte så döda o stela som första spelet. Jag tror att det var mycket det som gjorde att första spelet inte gick så pass bra som det borde gjort

Miljöerna var, som du säger, snyggt designade men väldigt stela. Jag tycker heller inte att de kontextuella manövrarna alltid klickade vilket ledde till en del frustration.


signatur

Något som är än mer känt bland svenska utvecklare är Ben Cousins galna uttalanden och att han inte längre är kompis med EA.
Dramat den här tweeten skapar kommer bli betydligt roligare än spelet i sig

Medlem
Medlem

hoppas det blir grymt

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hurin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Startade [g="Mirror's Edge"] nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.

Som?

Har spelat ettan många gånger och det grymt Skulle själv vilja föreslå förbättringen att miljöerna görs lite mer verkliga, och inte så döda o stela som första spelet. Jag tror att det var mycket det som gjorde att första spelet inte gick så pass bra som det borde gjort

Miljöerna var, som du säger, snyggt designade men väldigt stela. Jag tycker heller inte att de kontextuella manövrarna alltid klickade vilket ledde till en del frustration.

Ja, som jag nämnde tidigare upplever många att spelet är för svårt. Mitt svar på detta är att det är ett spel som på många sätt är ett 90-tals spel då spelen ofta var frustrerande svåra, men med mycket träning lyckas man bemästra det och hanterar dessa utmaningar betydligt bättre.

Så är även fallet med Mirror's Edge, själv blir jag inte alls frustrerad över det längre då jag sätter i princip alla svåra hopp nu.

Jag vill hävda att vi generellt har lättare spel idag som, om vi mest spelar dem och inte mest retro, gör oss irriterade när vi ger oss på ett svårare spel.

På vilket sätt bör miljöerna bli mindre stela? Mer vanligt folk som går runt? Uppe på taken ska det ju inte direkt vara några andra, om man hänger med i storyn förstår man att spelet utspelar sig i ett övervakningssamhälle där knappast gemene man skulle våga sig upp på taken.

Förvisso är man nere på gatorna några få gånger, där kan jag väl hålla med om att en å annan fotgängare inte skulle skada.

I övrigt tycker jag själv väldigt mycket om miljöerna då jag anser att de är väldigt snygga och stilrena med vackra färger.

12
Skriv svar