Dice arbetar på annat än Battlefield

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Bojkott:

EA kommer bara hitta någon annan studio som massproducerar Battlefield. Maxis gav upp The Sims efter 2an, men vi ser fortfarande nya The Sims produkter spruta ut ur EAs fabriker.

Maxis är väl fortfarande utvecklare för Sims-spelen. Ta bara en titt på Maxis hemsida

The Sims 3 och dess expansioner tillverkas av The Sims Studio

"Particularly, Will Wright and Maxis were not involved in the development of the latest title in the series, The Sims 3, although many developers of former Maxis products remained involved in its production. This third generation of the main series was developed entirely by The Sims Studio."

Kan ju i och för sig bara vara en tillfällig lösning nu när Maxis jobbar på SimCity och att dom sedan återupptar utvecklingen av The Sims, precis som man gjorde med SimCity Societies.

Medlem
Skrivet av IceTeus:
Skrivet av Hellpower:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Hellpower:

Dice ska fortsätta med FPS, typ krigsspel! Dice blåser skallen av alla studios i hela världen i den genren!

Hah. Inte alls. DICE blåser inte skallen av någon inom FPS genern längre. Dom gjorde det en gång i tiden då Battlefield känndes unikt och nytt. Nu känns det bara som vilken annan shooter som starkt försöker tävla med CoDs snabba stil men misslyckas då stora delar bara känns ogenomtänkt.

Håller inte alls med! Finns inget som slår BF3 bland dagens spel inom genren, enligt mig. Du får gärna nämna ett spel som är bättre.

Red Orchestra och Arma serierna slår Bf med hästlängder.
Bf3 är det minst inovativa spelet i Bf serien,Bf4 blir väl bara mer mjölkning i gammal hederlig EA anda.

Jahaja, där ser man. Smaken är som baken, hårig och luktar illa...
Red Orchestra och Arma tycker jag är ett bra försök till bra spel men känns B i både ljud och känsla. Själv tycker jag BF3 är riktigt grymt förutom några saker som jag saknar från BF2. Håller tummarna för BF4!

Medlem

Hä bra, så duktigt folk skall inte behöva sitta och mata ut lika saker hela tiden. Måste få flexa lite och så vidare.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

I nästa Mirror's Edge kommer Faith vara utbytt mot en stor skallig space marine master sergeant shooter person som dualwieldar miniguns, sanna mina ord.

Medlem

ohhhhhhhhh.... ett nytt pinball-spel från dice hade jag betalat några hundralappar för! våt dröm.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Ett nytt Mirrors Edge! Helt klart.

Ja, snälla!

Medlem

Nytt Rallisport Challenge!!!! PWEAAAAAAAASE!!!!!!!!!! Rallisport Challenge 2 var enligt mig det bästa rallyspelet någonsin!

Medlem

Något jag saknar, och många med mig, är ett nytt Rallisport Challenge. Dem låg under sin tid i framkant gällande bilfysik och verklig tyngd i rallyspels-genren.

Enda man kan tillgå nu är halvsopiga varianter, Collin McRae är inte ens att tala om.

Mailade tom DICE en gång i tiden om just detta. "VI får se vad framtiden har att utvisa" blev svaret.

Medlem

Hur kan man anse att fler Battlefield spel skulle vara tjatigt???

Jag har väntat i 10 år på en uppföljare på till BF1942 och de har inte levererat något.

WW2 pangare där man kan flyga, glida runt i skepp eller ubåt samt tanks, det finns helt enkelt inget sådant på marknaden.

Medlem

Är det bara jag som hör musiken när jag läser "Mirrors Edge"?
Hoppas på en uppföljare, men musiken ska förbli orörd.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

phi
Medlem

Lite för sent för att inte ses som en battlefield-fabrik.

Battlefield är det enda jag associerar DICE med förutom deras flipperspel från 90-talet.

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av T.Mani:

Dice vill inte vara en Battlefield-fabrik... Det är ju liksom försent. De är de ju redan, vare sig de vill eller inte. Ska de dessutom börja mjölka serien, skjuter de sig nog själva i foten om de vill undvika den stämpeln...

Ja de hade ju kunnat sagt: "förbli en Battlefield-fabrik"

Det är bara Mirrors Edge 2 som kan rädda Dice.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Tycker Dice skulle gjort ett Call of duty spel eftersom
Cod spelen bara blir sämre och sämre

Medlem

Ett längre och mer genomarbetat Mirrors Edge 2. Gillade originalet starkt men det hade varit häftigt med en öppnare bandesign.

Skrivet av Blomman1337:

Är det bara jag som hör musiken när jag läser "Mirrors Edge"?
Hoppas på en uppföljare, men musiken ska förbli orörd.

Helt klart!
Lisa Miskovsky's "Still Alive" satt som en smäck mot världen som målades upp i Mirrors Edge, När jag hör låten tänker jag på saker som: Frisk luft, en flygande känsla, hopp och glädje.
Dice kunde inte hittat en mer passande låt att använd som komplement mot staden som skiner i solen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Dice är duktiga så dom kan faktiskt göra det mesta. Dom har haft några svala mottaganden av några spel (mesta dels racingspel?) men annars brukar dom hålla genomgod kvalitet. Så skulle gärna vilja se nått från scratch som skulle kunna ta andan ur folk.

Medlem

Jag är inte bara inte bara tandhygienist, jag är mamma också.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ett nytt Battlefield 1942 med allt vad det innebär.. fartyg, ubåtar, Zero plan och klassiska kartor.

Midtown madness 4 för PC hade också varit något.. 2an var sjuk kul online.

Tackar på förhand!

Medlem

Jag gillar bf3 men jag avskyr dice. Knäpptyst på forumen, förutom när det är ett dlc på gång, då dyker nån upp med en tråd om att de lyssnar på allt spelar-feedback etc, sen blir det knäpptyst igen. Tills nästa dlc.

Medlem

Det skulle vara intressant med en 3D-plattformsspel i Frostbytemotorn

Medlem

"Vi vill inte bli en Battlefield-fabrik."

Tror inte EA håller med.

Medlem
Skrivet av Stubben:

"Vi vill inte bli en Battlefield-fabrik."

Tror inte EA håller med.

Vill och vill skulle de tänkt på innan de sålde sina själar till EA

muahahahaaa


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Varför inte en uppföljare till Benefactor, tycker det spelet var ganska underskattat.

http://www.youtube.com/watch?v=GVys7jGkdn4

Medlem

Låter väldigt vettigt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Ett nytt battlefield i ww2 anda tack! Modernt krig börjar bli lika uttjatat som ww2 var för 10 år sedan. Finns inget bra nytt ww2 spel förutom ro2


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Hellpower:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Hellpower:

Dice ska fortsätta med FPS, typ krigsspel! Dice blåser skallen av alla studios i hela världen i den genren!

Hah. Inte alls. DICE blåser inte skallen av någon inom FPS genern längre. Dom gjorde det en gång i tiden då Battlefield känndes unikt och nytt. Nu känns det bara som vilken annan shooter som starkt försöker tävla med CoDs snabba stil men misslyckas då stora delar bara känns ogenomtänkt.

Håller inte alls med! Finns inget som slår BF3 bland dagens spel inom genren, enligt mig. Du får gärna nämna ett spel som är bättre.

Arma 2 och snart arma 3 när det kommer, så där fick du två exempel som slår bf 3 med hästlängder.
Bf slog det mesta under sina första år, men nu tycker jag det ballat ur för mycket. Jag kunde spela i flera timmar bf1942 och bf vietnam, sedan blev det mindre och mindre.

såg dock du hade redan svarat på något liknande, nu men orkar inte fixa om och citera om så redigerar här.
Vill du gnida dig så värst mycket på bf3 så do so, men att påstå arma och red orchestra är b med dåligt ljud och känsla då vet du inte vad vettiga spel är. Arma är mer verklighetstroget än vad bf lyckats åstadkomma med, banorna är enormt mycket större så striderna blir lite roligare och man har då mer utmaning att ha och göra med.

Red orchestra är det samma sak med, du behöver vara en grupp där för att kunna klara dig längre. I bf3 och bf2 har man alltid kunna köra lonewolf och döda en drös med spelare utan någon svårighet alls.

Jag håller inte några höga förhoppningar om bf4 när det väl släpps. Jag tappade hoppet om bf redan när bf2 släpptes.

Du diskuterar även som en liten bf3 fanboy, och om du inte tror mig så läs dina förra kommentarer så inser du sedan.

Medlem
Skrivet av Zlither:

Tycker det räcker med bf3, jag är inte mycket för det men spelar det då och då.

Vad var felet i det jag skrev? Jag skriver efter egen åsikt och erfarenhet, bf var bra som ww2 och vietnam. Men tycker det blev mer crap av det efter att dom gick in mer moderna krig. Jag spelar alltid endast en eller två rundor av bf 3 nu sedan stänger jag ner och lirar annat. Klarar inte av att spela battlefield lika länge som förr då det faktiskt var förbannat bra

Medlem
Skrivet av Gandy:

Ett nytt battlefield i ww2 anda tack! Modernt krig börjar bli lika uttjatat som ww2 var för 10 år sedan. Finns inget bra nytt ww2 spel förutom ro2

Tro mig när jag säger att om dom gör ett Battlefield i WW2 igen så hittar dom något sätt att pissa på det spelet med. Troligen över simplifiering av allt.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Dice har blivit skräp sedan EA köpte dem. EA är nog lika demokratiska emot sina studios såsom Nord Korea är en demokrati.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Skrivet av vashthepirate:

Dice har blivit skräp sedan EA köpte dem. EA är nog lika demokratiska emot sina studios såsom Nord Korea är en demokrati.

Nu är ju inte direkt det någon EA specifikt, utan det gällar majoriteten av alla stora företag i världen.

12
Skriv svar