Peter Molyneux återupplivar Populous via Kickstarter

Robot
Peter Molyneux återupplivar Populous via Kickstarter

Den excentriske visionären avslöjar Kickstarter-projektet "Project Godus" för världen.

#populous, #bullfrog


Medlem
Peter Molyneux återupplivar Populous via Kickstarter

Har inte han lite väl många bollar i luften redan?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Detta tömmer jag pensionskontot för.

Medlem

Yes! Populous var så jädra grymt när det begav sig

Medlem
Skrivet av Quelor:

Har inte han lite väl många bollar i luften redan?

Hade han inte åtagit sig mer än han klarar hade han inte varit Peter Molyneux.

Medlem

Skäms folk inte över att ge Molyneux pengar? Han må ha ha gjort en del bra saker men det var LÄNGE sedan och på sistone framstår han mest som galen

Medlem

Mycket snack och lite verkstad från den mannen.

Inaktiv
Skrivet av Cane:

Skäms folk inte över att ge Molyneux pengar? Han må ha ha gjort en del bra saker men det var LÄNGE sedan och på sistone framstår han mest som galen

Håller med dig, lite iaf. Samtidigt är detta chansen att ge någon stor stjärna ganska så stora fria händer. Tänk om man kunde göra samma med Sid Meier tex. Sen undrar jag också om stjärnorna inom industrin inte redan har ganska så fria händer alla redan?

Nu har ju dom troligen kapital, investerare och rykte nog för att kunna dra igång något utan kickstarter, men det kanske fungerar med crowdfunding också. Eller så urvattnas alltsammans.

Men den senaste tiden har det varit Fable, vilket visst var ok men inget jätteimponerande. Och sen den där kuben, det verkar ganska så coolt :). Det var dock längesedan vi hyllade Black & White eller The Movies.

Medlem

Är det bara jag som blir mindre sugen på denna typ av titlar när de börjar predika om multiplayer?

Medlem
Skrivet av Paladia:

Är det bara jag som blir mindre sugen på denna typ av titlar när de börjar predika om multiplayer?

Nejvars, håller med. Personligen tycker jag det vore bättre med ett single-player än ett multi-player för Populous. Dessutom kan jag nog sluta hoppas att det ska bli mer som Populous 2 än Populous: The Beginning för det kommer nog inte bli värst likt någon av dem.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Många bra synpunkter här i kommentarsfältet...

Peter är sannerligen en drömmare. Frågan är hur mycket mer än så han är villig att ta ansvar för.

Medlem

Jag tror absolut på att Peter kan leverera ett lika bra spel idag som de Bullfrog gjorde. Bara att höra han prata om denna tid och se hans passion är tillräckligt för att jag ska bli lyrisk.

För mig är hans tidigare alster tillräckliga för att ge han chansen att visa vad han kan göra idag utan att en utgivare blandar sig i och förstör.

Utan personer som Peter Molyneux, David Braben, Chris Roberts, Brian Fargo, Tim Schafer, Roberta Williams med flera hade spelen nog inte utvecklats och lett till de spel vi har idag. Tråkigt nog ser jag alltmer en tillbakagång till hur spelen var när jag var ung.

Verkar som det inte bara är jag som fortfarande tror på hans förmåga att utveckla bra spel om man ska gå efter hur mycket folk har donerat då detta skrivs (lite över 26 000)

Medlem
Skrivet av Cane:

Skäms folk inte över att ge Molyneux pengar? Han må ha ha gjort en del bra saker men det var LÄNGE sedan och på sistone framstår han mest som galen

Varför ska de göra det, säga vad man vill om Peter men har i alla fall visioner, något som verkar ha blivit en raritet i den här industrin. Hade det inte varit för just dessa visioner hade den knappast överlevt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jag tror absolut på att Peter kan leverera ett lika bra spel idag som de Bullfrog gjorde. Bara att höra han prata om denna tid och se hans passion är tillräckligt för att jag ska bli lyrisk.

För mig är hans tidigare alster tillräckliga för att ge han chansen att visa vad han kan göra idag utan att en utgivare blandar sig i och förstör.

Utan personer som Peter Molyneux, David Braben, Chris Roberts, Brian Fargo, Tim Schafer, Roberta Williams med flera hade spelen nog inte utvecklats och lett till de spel vi har idag. Tråkigt nog ser jag alltmer en tillbakagång till hur spelen var när jag var ung.

Verkar som det inte bara är jag som fortfarande tror på hans förmåga att utveckla bra spel om man ska gå efter hur mycket folk har donerat då detta skrivs (lite över 26 000)

Högg till i hjärtat nr du inte nämnde Mr. Meier :'(


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Aléa:
Skrivet av PcGamer:

Jag tror absolut på att Peter kan leverera ett lika bra spel idag som de Bullfrog gjorde. Bara att höra han prata om denna tid och se hans passion är tillräckligt för att jag ska bli lyrisk.

För mig är hans tidigare alster tillräckliga för att ge han chansen att visa vad han kan göra idag utan att en utgivare blandar sig i och förstör.

Utan personer som Peter Molyneux, David Braben, Chris Roberts, Brian Fargo, Tim Schafer, Roberta Williams med flera hade spelen nog inte utvecklats och lett till de spel vi har idag. Tråkigt nog ser jag alltmer en tillbakagång till hur spelen var när jag var ung.

Verkar som det inte bara är jag som fortfarande tror på hans förmåga att utveckla bra spel om man ska gå efter hur mycket folk har donerat då detta skrivs (lite över 26 000)

Högg till i hjärtat nr du inte nämnde Mr. Meier :'(

Ja, om någon ska vara med på den listan så ska ju han vara det, my bad ;).

OT

Snart 30.000

Medlem
Medlem

Jag vet inte om detta, kanske kan det bli bra när inte han har någon jätte bakom ryggen som säger hur han ska göra för att sabba spelen men kanske är det han som sabbar dom.
Vi får se om detta blir av så får han ta och bevisa att det inte är han som sabbar allt.

Medlem

Jag vågar hoppas. Flera i teamet kommer uppenbarligen från Bullfrog och herr Molyneux är ändå ett geni innerst inne.

Medlem

Förhelvete - Jag trodde det stod " Peter Polyneux återupplivar Black & White

Inaktiv
Skrivet av Cane:

Skäms folk inte över att ge Molyneux pengar? Han må ha ha gjort en del bra saker men det var LÄNGE sedan och på sistone framstår han mest som galen

Har låter ibland ganska likt Richard "Lord Brittish" Garriott, och se hur bra det har gått för honom på senaste :D.

Ska bli intressant vad de kan göra med detta, men har inte stora förhoppningar efter de senaste spelen han ligger bakom. Senaste spelet jag spelade som var OK var Black and White, 2:an var OK men inte mycket mer än det. De bästa spelen har har arbetat på är Dungeon Keeper och Syndicate :).

Medlem

Det är nån jävel som har gett £5 000 eller mer. Det är en hel del pengar det. 53 600 kr om det är 5 000 pund det handlar om!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Ge mig nyheten om theme hospital 2 för kickstarter, då hoppar jag på tåget. Oh the memories.

Medlem

Hoppas verkligen detta blir bra. Jag har inte kört orginal populous men jag spelade the Beginning en hel del . Ett av mina absoluta favoritspel! så något i den stilen hade varit trevligt!

annars hade ett nytt the Movies varit kul (inte hundra på om Molyneux var inblandad i det...men det gjordes av Lionhead)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Peter är ju rikare än Tjabo vad jag hört. Känns lite äckligt nästan att ge han mer pengar..

Medlem

Det är en VÄLDIGT tunn linje mellan geni och galning.
Hoppas iallafall att han håller sig till det förstnämnda större delen av projektet


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Inaktiv

Och varför var det inte Dungeon Keeper han gjorde en kickstarter för ?! Är ju det bästa han har gjort och som verkligen behöver en riktigt remake.

Just ja.. Kom på att EA sitter på rättigheterna och inte gjort ett skit på över 10 år med DKserien.

Medlem
Skrivet av bleak:

Peter är ju rikare än Tjabo vad jag hört. Känns lite äckligt nästan att ge han mer pengar..

Inte mindre konstigt än att betala för att få tidig DLC såsom EA och Activision har börjat med på senare tid. Det tycker jag är minst lika vidrigt (skillnaden här är att man betalar en fast summa per år).

Medlem
Skrivet av bleak:

Och varför var det inte Dungeon Keeper han gjorde en kickstarter för ?! Är ju det bästa han har gjort och som verkligen behöver en riktigt remake.

Just ja.. Kom på att EA sitter på rättigheterna och inte gjort ett skit på över 10 år med DKserien.

Mig veterligen äger EA rättigheterna även för Populous så det är nog inte anledningen. Jag tror anledningen är att det är hans första stora succé samt även allmänt känt som det första spelet där man får leka gud. Min förhoppning är att detta kommer leda till att fler äldre godingar får en värdig uppföljare (till skillnad från Syndicate). Ge mig ett nytt Bullfrog och jag kommer i min tur ge dessa pengar.

Jag tänker dock vänta och se hur de bemöter folks önskemål (en av dessa är att ha med en SP del, något jag själv värderar högt) men om det som visas verkar vara samma härliga spel som under Bullfrog eran kommer jag göra allt jag kan för att även donera till detta projekt.

Medlem

Den här mannen har problem, vanföreställnings problem! Nå ja, han gjorde bra titlar engång i tiden. Den där boxen gjorde mig galen i allfall bra marknadsföring lura folk!
Aja, good luck with u gudarspelet.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Ett förslag, donera 1 dollar, skriv en kommentar till utvecklarna där man kan nämna bland annat att man tappat förtroendet för Peters förmåga och om man inte gillar det man ser under den tid då projektet är aktivt är det bara att sluta donera.

Ju fler som påpekar att de vill ha SP framför MP, att de vill att utvecklarna ska lägga mer energi på PC än på mobil ju större chans är det att de kommer förstå att många tröttnat på de spel som görs idag. Sedan så måste man tänka på en sak till, när man använder sig av Kickstarter så lär man knappast få många som donerar om man inte fokuserar mer på själva spelet än att nå ut till så många som möjligt. Den modell som dagens utgivare kör med funkar helt enkelt inte, många som donerar gör det för att de är trötta på just denna modell.

12
Skriv svar