Vill du göra ditt Android-användande bättre?

Medlem
Vill du göra ditt Android-användande bättre?

Uppföljning i serien med artiklar om hur vi kan göra vårat digitaliserade liv lite lättare, denna gången med fokus på Android!

Notera att alla inte är gratis, men alla har någon form av trial eller gratisversion.

Swiftkey 3 Keyboard
Det bästa tangenbordet för Android, hands down. Det finns många experimentella system med slide osv, men Swiftkey vinner med sina predictions.

Chrome
En snabb och effektiv webläsare för 4.0.4 och högre.

Sanity
Gör många saker, bland annat röstannonsering av vem som ringer, vem som skickar SMS, vibrationskontroll, m.m. Det har helt enkelt gjort min Android-upplevelse bättre på många sätt.

Viber
Gratis samtal och SMS internationellt, kräver dock datauppkoppling. Idag är ju det i varje fall billigare än vanliga uppkopplingskostnader.

Notification Toggle
Ytterliggare en riktigt bra app som har förändrat mitt Android-användande. Du kan lägga till appar och toggles till vad som helst i två rader i ditt notification field. Mycket smidigt och lätt att anpassa för alla andra.

Simple RSS Widget
Som namnet säger. Låter dig läsa RSS feeds i en enklare widget.

Solid Explorer Beta 2
Den bästa file explorern jag använt, och jag har nog testat... Alla. Nej, men skämt åsido, en riktigt bra utforskare.

Scan
Enkel, effektiv och snabb app för att scana QR och "klassiska" barcodes.

XDA-Developers (forumreader)
Vill du ha en bra källa till info oavsett din telefonmodel så har du bland de bästa här.

doubleTwist Alarm Clock
Den bästa alarmklockan enligt mig, med lite stil över sig själv! Har ett "Väckarklocke-läge" som får den att se ut mera som en vanlig väckarklocka, vilket är perfekt om du har en dock bredvid sängen t.ex. Hi-light och low-light modes.

JuiceDefender Free
JuiceDefender Ultimate upgrade
För mig som använder telefonen mycket så är detta en riktig räddare. Jag får ut hela 80% mer batteritid tack vare ett par enklare regler genom JuiceDefender!

T.E.A.M. Battery Bar
Enkelt men ack så beroendeframkallande. En 1-X px hög batteri-mätare i överkant eller underkant av skärmen, Ett måste!

AirDroid
Superbt om du vill hantera telefonen via din webläsare.

Utilitas
Absolut den bästa verktygs-samlingen jag sett hittills. Snabb, smidig, har det du behöver och lite till.

Drippler
Samlar tips och nyheter relaterade till din specifika telefonmodell. Notera: Jag länkar här till min egna telefons app. Har du inte en Motorola Razr kan du söka på din telefon och Razr.

ICE: In Case of Emergency
Potentiellt, och bevisat, en livräddare. En billig försäkring som kan rädda ditt liv om den länkas synligt på din telefon.

ESET Mobile Security
Effektiv och välsorterad säkerhets-suite för mobilen. Finns såklart flera, men denna är den jag föredrar.

[https://play.google.com/store/apps/details?id=com.keramidas.T...] Titanium Backup]
Är din telefon rootad vet du förmodligen vad detta är, men om du inte gör det rekommenderar jag att du tar en titt. Mycket användbar.

FlightTrack
En av de bästa flygspårnings-apparna jag har testat, och tro mig, jag har testat många. Ger förseningsinfo, gates, tider, status, osv. I vissa fall även kartor över flygplatser. Rekommenderas om du eller dina käraste flyger mycket.

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Vill du göra ditt Android-användande bättre?

Tackar för länkarna. Har lämnat IOS iphone bakom mig och gillar det öppna android bättre men har en mycket att lära än.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Så lite så!

Jag kallas för Android-doktorn här omkring, så jag hjälper gärna till med vad du än kan behöva hjälp med. Kan även ge app-tips på specifika behov.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Jag har en fråga här som många kanske undrar över själv;
Hur får man Spotifylåtar till ringsignaler?

Medlem

Det går inte såvitt jag vet.
Spotify streamer eller lagrar nedladdad musik i krypterade bibliotek på din telefon. Så det går inte att göra de till ringsignaler. Denna kryptering fungerar som en DRM då rättigheterna för musiken är väldigt spridda mellan många labels och artister.

Därför kan du inte ha de som ringsignal, tyvärr. En enskild låt på Spotify blir dock itne dyr, då du kan köpa den genom spotify.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar