Wii U-processorn "hemsk, långsam" säger Metro-skaparen

Medlem
Skrivet av sternet:

Förstår inte varför man grinar om prestanda på en konsol.
Är ni ute efter prestanda så kan ni ju köpa en bra dator istället.

Om man nu gillar att spela på konsol (konsoler är billigare, enklare, har kanske ett och annat exklusivt spel och vissa genrer som ej finns så många spel av på pc är vanliga på konsol, det är några anledningar) så vill man ju gärna se att en ny konsol får åtminstone någorlunda duglig prestanda. Det är väl inget konstigt med det? Även om konsoler aldrig når PC i prestanda (å andra sidan slipper man uppgradera och lägga massor med pengar på hårdvara, även om PC också kanske blivit billigare med tiden) så vill man ju ha en schysst kompromiss, inte en föråldrad konsol som knappt ens överglänser sju år gamla konsoler (Xbox 260 kom redan 2005).

Sen är det väl lite det här med att man ej vill spela på en liten skärm med mus och tangentbord också. Men det behöver man ju inte, går lätt att spela PC på tv numera med HDMIsladd, och många PC-spel stöder väl Gamepad? Men det blir nog trots det ändå ofta så att man spelar med mus och tangentbord på PC framför liten skärm när allt kommer omkring. Eller?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Och endå klarar den ZombiU i 1080p och 60fps. Vilken av dagens konsoler klarar det egentligen? Förmodligen är det bara en ny arkitektur som precis som PS3an kan vara jobbig att arbeta med. Och då är det självklart lättare att säga att CPUn suger i stället för att säga att man själv suger.

Det sitter en IBM propp i denna också, precis som i Spexbox och CP3. Däremot verkar det vara en ny generation av POWER-processorn och det framgår inte av specarna , än, vad den har för prestanda. Det är fullt möjligt att IBM blev tillsagda att vara strömsnåla och hålla tempen nere, vilket i så fall har dragit ner prestandan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av sternet:

Förstår inte varför man grinar om prestanda på en konsol.
Är ni ute efter prestanda så kan ni ju köpa en bra dator istället.

Jamenförhelahelvete! Du kan ju för fan inte tycka att det är bra om en helt, HELT, ny konsoll har prestanda som en satans miniräknare. Nu får du ju lägga band på dina fanboy tendenser. Söte jesus..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Sen är det väl lite det här med att man ej vill spela på en liten skärm med mus och tangentbord också.

Well.. jag vet inte vad du gör "med liten skärm" och varför en dator skulle vara naturligt sammankopplad med en sådan.. men jag kör projector och är väll uppe i 60"-70" eller nåt. På dator. I soffan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

kanske inte behövs så mycket kraft då jag inte sett så många FPS spel till Wii eller liknande. annat vare när man körde DOOM på SNES


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av sternet:

Förstår inte varför man grinar om prestanda på en konsol.
Är ni ute efter prestanda så kan ni ju köpa en bra dator istället.

Om man nu gillar att spela på konsol (konsoler är billigare, enklare, har kanske ett och annat exklusivt spel och vissa genrer som ej finns så många spel av på pc är vanliga på konsol, det är några anledningar) så vill man ju gärna se att en ny konsol får åtminstone någorlunda duglig prestanda. Det är väl inget konstigt med det? Även om konsoler aldrig når PC i prestanda (å andra sidan slipper man uppgradera och lägga massor med pengar på hårdvara, även om PC också kanske blivit billigare med tiden) så vill man ju ha en schysst kompromiss, inte en föråldrad konsol som knappt ens överglänser sju år gamla konsoler (Xbox 260 kom redan 2005).

Sen är det väl lite det här med att man ej vill spela på en liten skärm med mus och tangentbord också. Men det behöver man ju inte, går lätt att spela PC på tv numera med HDMIsladd, och många PC-spel stöder väl Gamepad? Men det blir nog trots det ändå ofta så att man spelar med mus och tangentbord på PC framför liten skärm när allt kommer omkring. Eller?

Yepp... iaf i mitt fall. Även fast min dator är kopplad till tv'n så tycker jag helt enkelt att det är skönare att köra rts/fps med mus+t-bord på en datorskärm på typ 22"-27". Medan jag med sport-, fighting- eller plattformsspel hellre tar den större tv'n och sitter i en skön soffa/fotölj med en gamepad i handen.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Lilljak:

Det är tråkigt att höra sånt här när man längtar och har beställt Wii U, att vissa spel inte kommer till Wii U för processorn är för klen.

Gör man en ny konsol får man se till att hårdvaran är bra nog

Eller vad vet ni om processorn? är den dålig eller är det utvecklarna?

Det är en AMD cpu, det säger allt

Sony har ju dev kits till ps4 som är amd precessor och gpu.
http://www.vg247.com/2012/11/01/ps4_details_playstation_4/

123
Skriv svar