Radeon HD6870, problem.

Medlem
Radeon HD6870, problem.

När jag spelar vissa spel så verkar grafikkortet slockna helt, det händer olika ofta i olika spel och också efter varierande tid. Skärmen blir svart och ser helt enkelt ut som att den är på medan datorn är avstängd, under tiden kan jag ex. forsätta snacka på skype och jag hör ljud ifrån spelet.

Jag har kört två olika program för att kolla vad temperaturen ligger på, och den brukar ligga kring 65 grader när det slocknar (och även ligga där stabilt längre stunder innan, så det verkar inte vara temperaturrelaterat).

Det har hänt mig en gång öht. när jag spelat WoW men händer så pass ofta i till ex. BF3 att det knappt går att spela. Det har aldrig hänt mig när jag spelat HoN och händer då och då i GW2.

Jag har uppdaterat drivrutinerna, och då även med olika versioner av dessa då jag har haft detta problem en längre tid.

Länk: http://www.inet.se/produkt/5409092/gigabyte-radeon-hd6870-102...
Är det någon mer kvalificerad som har en aning om vad problemet kan vara?

Tack på förhand

Medlem

Ge oss lite mer information av din dator, plus din länk är error 404..

Först när jag läste kände jag "okej, överhettning.."

Sen när du sa att det inte var fallet, kolla gärna hur många % din GPU körs i vid krashtillfället, om den körs i 100% en längre period kan det kanske vara det(?)

Vilka inställningar kör du på? testat att dra ner på något?

Kör du överklockat? om så, ta bort, om inte, testa överklocka energiförbrukningen till 20%, gratis boost för nån krona extra i månaden.

Medlem

Tror på antingen ostabil överklock eller döende nätagg

Medlem

Länken är inte 404 Ztreek, prova igen.

Låter som ett döende nätagg. Om det är fallet kan det nog vara bra att byta innan den maximala oturen kickar in.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Länken var 404, men jag editade. Uppdaterar senare med loggar, då jag inte her tid just nu.

Medlem
Skrivet av basilisk92:

När jag spelar vissa spel så verkar grafikkortet slockna helt, det händer olika ofta i olika spel och också efter varierande tid. Skärmen blir svart och ser helt enkelt ut som att den är på medan datorn är avstängd, under tiden kan jag ex. forsätta snacka på skype och jag hör ljud ifrån spelet.

Jag har kört två olika program för att kolla vad temperaturen ligger på, och den brukar ligga kring 65 grader när det slocknar (och även ligga där stabilt längre stunder innan, så det verkar inte vara temperaturrelaterat).

Det har hänt mig en gång öht. när jag spelat WoW men händer så pass ofta i till ex. BF3 att det knappt går att spela. Det har aldrig hänt mig när jag spelat HoN och händer då och då i GW2.

Jag har uppdaterat drivrutinerna, och då även med olika versioner av dessa då jag har haft detta problem en längre tid.

Länk: http://www.inet.se/produkt/5409092/gigabyte-radeon-hd6870-102...
Är det någon mer kvalificerad som har en aning om vad problemet kan vara?

Tack på förhand

Dåligt nätaggregat eller så behöver du höja volten på grafikkortet.

Medlem

Kör med detta nätagg --> http://www.inet.se/produkt/6900491/xfx-core-edition-550w-80-b...
Är det alltså för klent? Kan tillägga att det skiter sig i spel som tidigare har fungerat utan problem på samma inställningar.

Edit: Och här är den utlovade loggen, han spela gw2 ca 15 min innan det slocknade.
http://speedy.sh/Sf7xj/GPU-Z-Sensor-Log.txt

Medlem

Nä agget är inte för svagt, grafikkortet har 500W rekomenderat, ditt har 550, så det är inge fel på den fronten.

Hur länge har du haft agget? kanske börjar bli för gammalt, det är ju 5 års garanti på det om du köpte på Inet

Medlem
Medlem

jamen dåså.. reklamera ditt nätagg

fast innan du gör det, hojta till en kompis att få låna dennes nätagg om det är över 500W såklart.. om datorn funkar felfritt då så är det bara att skicka iväg skiten å få en ny

Medlem

Jag tänkte säga det jag också, tills jag såg Ztreek's post. Prova med någon annans först. Visst, kanske kan vara lite bök, men så jobbigt är det inte och du måste ju koppla ur ändå för att reklamera.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar