Struligt släpp för Planetside 2

Robot
Struligt släpp för Planetside 2

Felaktiga klienter, nekade inloggningar och mycket annat ledde till en komplicerad födelse för det massiva actionspelet.

#nyhetstips, #planetside-2


Avstängd
Struligt släpp för Planetside 2

Spelade igår, var ett riktigt strul att få igång det och när det väl gick igång laggade det stundtals med tanks som flög genom luften, fick lite grafikbuggar stup i kvarten och andra fel. Ska nog invänta en patch eller åtminstone en hotfix innan jag lirar igen.

Medlem

Jag hade fel användarnamn eller lösenord i klienten fast det gick utmärkt att logga in på hemsidan. Jag kanske har en amerikansk klient då.

Medlem

Var lite irritation över att beta klienten inte funkade att köra med så man fick dra hem hela igen.
Men efter jag gjorde det så funkade det finfint, kö till somliga servrar men gott om plats på andra.
Dock kan spelet vara grymt frustrerande emellanåt, spawna, dö, spawna, dö, spawna, dö, spawna, dö, spawna dö.
Söker man sig ifrån de största striderna och tar det lugnt så går det bättre dock

Medlem

Funkat felfritt för mig, är level 10 TR på Millers EU
En härlig liten runda igår.
http://i.imgur.com/wmwjy.jpg

Älskar spelet!

Medlem

Problemet ligger i att det är ett tyskt företag som håller i dom europeiska servrarna och kräver då att man registrerar sig hos dom ifall man inte redan har ett SOE konto. Det går nämligen att spela på alla servrar från både SOE och ProSibenSat.1. Det är bara tyskarna som segar som vanligt.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag hade fel användarnamn eller lösenord i klienten fast det gick utmärkt att logga in på hemsidan. Jag kanske har en amerikansk klient då.

Ladda bara ner det på steam så lär du slippa det bekymret

Medlem

Man kände ju redan i slutet av betan att spelet var långt ifrån klart, tråkigt att dem släpper det förtidigt ;_;

Men men, underbart spel ändå oavsett om det kraschar 1gång i timmen.

Men det är lite trist att spelet kommer få massa hat bara pga av dem inte kunde vänta en månad eller två med släpp.


signatur

Rwa?

Inaktiv

Varför strular man till det med ProSibenSat.1, bara namnet får mig att fundera om jag skriver under avtal med något pyramidföretag.

Så man kan inte logga in med sina Sonyuppgifter då utan måste skapa ett nytt konto via das faterland?

Medlem

Inte haft några problem alls, gått i princip felfritt. BR 7 för tillfället Känns att man inte lirat ett FPS på sisådär 5 år

Medlem

Finns inget alternativ för dom som faktiskt inte haft ett enda problem?

Medlem

Spelade igår och imorse. Inga problem.

Medlem

Eu versionen har inte funkat alls, laucher crash så fort man ska acceptera eaul, men istället så ladda jag hem spelet på steam, gick in på DCuniverseonline.com istället gjorde mig ett us konto där och det kontot går att använda för planetside 2 och spela på EU servrar hur bra som helst, Efter jag gjorde det i går morse så kunde jag slösa bort hela min dag på sitta inne lira felfritt ^^

Medlem

Hört att de mer eller mindre blev tvingade att släppa det för tidigt... Betan var kul, men var ju fortfarande buggigt 1-2 veckor innan release så man förstod att det skulle bli såhär. Synd... Hoppas det tar sig ändå, PS1 var underbart

Medlem

Kan spela detta spelet ändå, jämfört med D3's launch, så jag kan inte klaga när det är ett F2P.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av soderkvist:

Jag hade fel användarnamn eller lösenord i klienten fast det gick utmärkt att logga in på hemsidan. Jag kanske har en amerikansk klient då.

Ladda bara ner det på steam så lär du slippa det bekymret

Står dock i nyheten att det är fel version på steam...

Medlem

Jag kommer fortfarande inte in, klickar på spela sen laddar det och ger mig 4-404 error

Pratat med support 3 gånger men dom kan inte hitta felet, hurra!

Medlem

Vet inte riktigt hur det fungerar med prosibensat men har man ett soe konto sen tidigare ska man inte behöva regga på prosiben,

Jag har stött på lite småbuggar bara inget direkt super alvarligt. Fick problem i början men uppdaterade grafikdrivarna så försvan problemet. Det jag stör mig mest på dock är att dessa företag aldrig kan lära sig att deras spel behöver fler servrar från start. Försökte spela med 4 kompisar igår var snudd på omöjligt då alla planeter var fulla hela tiden och vi hamnade alla på olika så vi fick spela var för sig i princip hela kvällen.

Medlem
Skrivet av speurk:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av soderkvist:

Jag hade fel användarnamn eller lösenord i klienten fast det gick utmärkt att logga in på hemsidan. Jag kanske har en amerikansk klient då.

Ladda bara ner det på steam så lär du slippa det bekymret

Står dock i nyheten att det är fel version på steam...

inte för mig

Medlem

Föööööör många idioter som spelar, förstör hela upplevelsen enligt mig.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Steam har US versionen, och den enda klienten som funkar felfritt (igår iaf).. tricket är att skapa ett SOE konto och skriva att man bor i US, och sen använda det som inloggning. Man kan fortfarande välja mellan 2 EU servers.

Det var så jag fick det att funka iaf, värt att testa om ni har problem.

Medlem

Jag försökte i 2 dagar, sen avinstallerade jag i ren ilska. Får väl testa om ett par veckor när inga spelar det längre.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Det är ganska enkelt. Hade du ett betakonto eller ett stationkonto innan release så använd steam eller launchern från planetside2.com

Har du inte ett gammalt konto registrerar du ett nytt konto på planetside2.eu och tankar launchern där ifrån.

Vilken launcher du i slutändan använder kvittar. Båda kan spela på alla servrar.

Enda riktigt dåliga är att det varit ganska svårt att få tag i informationen om detta.

Medlem

Har inte haft några större problem alls. Steam versionen funkade fin fint.

Medlem

Vart är valet "Inga problem alls för mig"?

Medlem

Den fristående klienten ville inte funka alls för mig, gick inte ens att logga in innan den hängde sig. Så jag avinstallerade det och testade steam-klienten. Där kom jag till login-rutan, men trots upprepade inloggningsförsök så fick jag bara meddelande om att byta lösenord, vilket inte gick att göra.

Avstängd

Var är alternativet för helt fantastiskt bra, såsom det fungerat för mig och mina vänner?

Medlem

Var inne och lirade efter en timmes nerladdning.

Medlem

Får man något speciellt om man varit med i betan? såg nåt om det...

Medlem

Helt ospelbart just nu på miller iaf. Flera sekunders delay och man har ingen aning vad man dödar/dör av

12
Skriv svar