Rekord i Black Ops 2 - 135 sträckspelade timmar

Robot
Rekord i Black Ops 2 - 135 sträckspelade timmar

Guinness-rekordet för längsta spelmarathon är slaget efter en vecka i Call of Duty: Black OPs 2.

#call-of-duty-black-ops-2-2


Medlem
Rekord i Black Ops 2 - 135 sträckspelade timmar

Ja något måste man vara bra på

Själv kan jag nog inte spela så länge, inte nu längre iaf. Nu för tiden blir jag så trött efter ett par timmar, in på natten, att jag bara sitter och stirrar på skärmen och gör allt på reflex. Då är det ju knappast kul att spela, utan bättre att lägga sig och spele igen när man har vaknat. Har inga problem med att spela en hel dag, men att stå upp på morgonen och sedan spela hela dagen och sedan fortsätta in på natten blir too much.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

han såg ju frisk ut

Medlem

Varit som mest vaken i 38timmar.. Var på lan då.. Kändes som att jag fick feber och började att frysa som fan och mådde illa så la mig på 3st stolar och sov 9timmar i sträck sen xD


signatur
Medlem
Skrivet av conthox:

Ja något måste man vara bra på

Själv kan jag nog inte spela så länge, inte nu längre iaf. Nu för tiden blir jag så trött efter ett par timmar, in på natten, att jag bara sitter och stirrar på skärmen och gör allt på reflex. Då är det ju knappast kul att spela, utan bättre att lägga sig och spele igen när man har vaknat. Har inga problem med att spela en hel dag, men att stå upp på morgonen och sedan spela hela dagen och sedan fortsätta in på natten blir too much.

Håller med dig.. Funkade innan när jag var runt 17-18.. nu nät man är 21 så funkar de fan inte längre.. måste sova minst 4 timmar per natt under ett lan..


signatur
Skägg.
10 Chambers

Varit vaken i någonstans 35-36 timmar på Dreamhack, men spelat i sträck landar på 24.


signatur
Medlem

Med tanke på utfallet i undersökningen känns det som att en del ser vaken tid på ett lan som aktivt spelande. Jag har väldigt svårt att tro att jag har spelat ens 20 timmar i sträck, förutsatt att man utgår från reglerna som den här killen höll sig till.

Medlem

Två 24 timmars lopp back to back. Inget jag skulle rekommendera.

Medlem
Medlem

ca 80 timmar, började hallucinera t.ex; att jag använde tangentbordet när jag inte gjorde det.

Undrar om han upplevde något sådant?

Medlem

Som andra säger så var det mycket lättare när man va liten pojkjävel på 16-17 år, då körde vi HL DM och SC 20-30 timmar i sträck..... nu kanske jag skulle klara 10-15 och sen va helt slut

Medlem

Hans liv har nog förkortats med några år nu

Medlem

30-35 timmar som mest när man var yngre. Nu klarar man knappt vara vaken så länge utan att man börjar hallucinera.

Medlem

spelar knappt något sedan HL2 släpptes. men sitter man 135h vid ett COD spel lär man ju även behöva lite psykvård efteråt.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

10 minuter vila/timme, och man får bunta ihop dem, då fattar jag varför killen inte är död. Det blir väl 240 minuter på ett dygn, alltså 4 timmar. Spela 20, sova 4. Då får man iofs inga pauser under dagen, svårt.

Medlem
Skrivet av Redstar:

10 minuter vila/timme, och man får bunta ihop dem, då fattar jag varför killen inte är död. Det blir väl 240 minuter på ett dygn, alltså 4 timmar. Spela 20, sova 4. Då får man iofs inga pauser under dagen, svårt.

själv skulle jag skjuta mig själv i huvudet redan efter att fått fram startmenyn på ett COD spel.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Skrivet av vashthepirate:
Skrivet av Redstar:

10 minuter vila/timme, och man får bunta ihop dem, då fattar jag varför killen inte är död. Det blir väl 240 minuter på ett dygn, alltså 4 timmar. Spela 20, sova 4. Då får man iofs inga pauser under dagen, svårt.

själv skulle jag skjuta mig själv i huvudet redan efter att fått fram startmenyn på ett COD spel.

no one cares

Medlem
Skrivet av andreazn18:
Skrivet av vashthepirate:
Skrivet av Redstar:

10 minuter vila/timme, och man får bunta ihop dem, då fattar jag varför killen inte är död. Det blir väl 240 minuter på ett dygn, alltså 4 timmar. Spela 20, sova 4. Då får man iofs inga pauser under dagen, svårt.

själv skulle jag skjuta mig själv i huvudet redan efter att fått fram startmenyn på ett COD spel.

no one cares

tror faktiskt fler än jag skulle göra det fast vist jag har kommit förbi startmenyn nån gång..tror det var när första COD släpptes.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Det kallar jag hardcore även om spelet då rakt inte är det.

Medlem

Riktigt less på "jaghatarcodsåmycketattjagvilldö"-kommentarer. Hur illa kan det vara? Det är väl bara ge fan i att lira det och låta dom som vill lira det få göra det. CoD är fan mer "mode-hatat" än Justin Bieber.

BLARGH!

Medlem
Skrivet av Frisell:

Riktigt less på "jaghatarcodsåmycketattjagvilldö"-kommentarer. Hur illa kan det vara? Det är väl bara ge fan i att lira det och låta dom som vill lira det få göra det. CoD är fan mer "mode-hatat" än Justin Bieber.

BLARGH!

Ibland undrar jag om det är mest ungar som behöver hata det som inte är en del utav det dom gillar, jag spelar inte CoD och jag lyssnar inte på bieber men jag fokuserar bara istället på det jag gillar.

Går jag och tittar på en Dota stream så hör jag hur LoL suger och vice versa, lyssnar jag på musik på youtube som är från 60-80 talet så är det alltid om hur musik i nutid suger.

Seriöst, varför har ni svårt att bara njuta av det ni gillar?

Max 2 timmar, längre än så känns inte meningsfullt. Finns inget som är mer lockande än livet, det kvittar hur bra spelet än är.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om man polyfassover är 10 minuter per timme helt klart tillräckligt. Enligt uberman-schemat sover man runt 15 minuter var fjärde timme, dygnet runt, hela veckan, hela året. Då kan man ta 5 minuter från varje timme att lägga till sömn-ändamålet, och sedan de återstående 5 minuterna klumpar man ihop till frukost, middag och toapauser typ.

Man skulle nog vilja ha ett höj och sänkbart skrivbord också så man kan ställa sig upp och spela emellanåt, så inte benen förtvinar.

Totally doable. Fast skulle verkligen inte göra detta med Blops2.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Riktigt less på "jaghatarcodsåmycketattjagvilldö"-kommentarer. Hur illa kan det vara? Det är väl bara ge fan i att lira det och låta dom som vill lira det få göra det. CoD är fan mer "mode-hatat" än Justin Bieber.

BLARGH!

Problemet är att det som görs i CoD mycket väl kan komma att införas i andra spel, så även om det inte påverkar folk direkt så kan det utan tvekan göra det indirekt. Vad hade du själv gjort om en spelserie du gillade ändrade form för att en annan serie införde något som var jätte populärt?

Ett exempel är KZ 2 där det inte råder någon som helst tvivel att utvecklarna kollat en hel del på CoD. Vissa kanske gillar det, själv föredrar jag mycket mer hur de gjorde i första spelet.

All PR är dock bra PR, så det ironiska är att ju mer folk skriver om att de inte gillar CoD, ju mer kommer detta bidra till en ökad försäljning. Finns inget bättre när en spelare slåss med näbbar och klor för att försvara ett visst företag eller en viss produkt, det är värt guld i företagets ögon.

Medlem

Spelade en gång 40 timmar på ett LAN.. wow ftl.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Frisell:

Riktigt less på "jaghatarcodsåmycketattjagvilldö"-kommentarer. Hur illa kan det vara? Det är väl bara ge fan i att lira det och låta dom som vill lira det få göra det. CoD är fan mer "mode-hatat" än Justin Bieber.

BLARGH!

Problemet är att det som görs i CoD mycket väl kan komma att införas i andra spel, så även om det inte påverkar folk direkt så kan det utan tvekan göra det indirekt. Vad hade du själv gjort om en spelserie du gillade ändrade form för att en annan serie införde något som var jätte populärt?

Ett exempel är KZ 2 där det inte råder någon som helst tvivel att utvecklarna kollat en hel del på CoD. Vissa kanske gillar det, själv föredrar jag mycket mer hur de gjorde i första spelet.[...]

Då hade jag fortsatt lira det första spelet eller hittat ett annat spel som passar mig.

Jag avskyr killzone men jag går inte in och kommenterar i kz-trådar/nyheter om hur mkt jag hatar det. Jag ger bara fan i det helt och hållet. Jag ser inte nyttan i att om man nu avskyr cod så mycket att man vill ta självmord, klicka på nyheten och ta sig tid att skriva kommentarer. Internet är större än så.

Medlem
Skrivet av vashthepirate:
Skrivet av andreazn18:
Skrivet av vashthepirate:
Skrivet av Redstar:

10 minuter vila/timme, och man får bunta ihop dem, då fattar jag varför killen inte är död. Det blir väl 240 minuter på ett dygn, alltså 4 timmar. Spela 20, sova 4. Då får man iofs inga pauser under dagen, svårt.

själv skulle jag skjuta mig själv i huvudet redan efter att fått fram startmenyn på ett COD spel.

no one cares

tror faktiskt fler än jag skulle göra det fast vist jag har kommit förbi startmenyn nån gång..tror det var när första COD släpptes.

Nä. Man kan väl lugnt konstatera att man råkat gå fel och stänga ner igen. Känns onödigt att ta livet av sig.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Frisell:

Riktigt less på "jaghatarcodsåmycketattjagvilldö"-kommentarer. Hur illa kan det vara? Det är väl bara ge fan i att lira det och låta dom som vill lira det få göra det. CoD är fan mer "mode-hatat" än Justin Bieber.

BLARGH!

Problemet är att det som görs i CoD mycket väl kan komma att införas i andra spel, så även om det inte påverkar folk direkt så kan det utan tvekan göra det indirekt. Vad hade du själv gjort om en spelserie du gillade ändrade form för att en annan serie införde något som var jätte populärt?

Ett exempel är KZ 2 där det inte råder någon som helst tvivel att utvecklarna kollat en hel del på CoD. Vissa kanske gillar det, själv föredrar jag mycket mer hur de gjorde i första spelet.[...]

Då hade jag fortsatt lira det första spelet eller hittat ett annat spel som passar mig.

Jag avskyr killzone men jag går inte in och kommenterar i kz-trådar/nyheter om hur mkt jag hatar det. Jag ger bara fan i det helt och hållet. Jag ser inte nyttan i att om man nu avskyr cod så mycket att man vill ta självmord, klicka på nyheten och ta sig tid att skriva kommentarer. Internet är större än så.

Och om dessa spel hade gått samma väg, hade du då helt slutat spela spel?
KZ är inte en serie som kommer påverka andra spel, CoD däremot är det.

Jag anser också att det är meninglöst att skriva saker som att man hatar spelet och sedan inte förklara varför man gör det. Jag skulle själv aldrig gå in på ett forum och skriva att ett visst spel är dåligt utan att samtidigt förklara varför jag tycker det är det.

Medlem

Nog kunde man ha vat ett bättre spel. Som längst varit uppe 48timmar.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tror inte jag spelat mer än 15h i "sträck" (korta pauser). Längsta jag varit uppe är däremot nära tre dygn, men det hade inget med datorer att göra.

12
Skriv svar