Rift: Storm Legion

Robot
Rift: Storm Legion

En storm har dragit in över Telara och det är upp till oss att sätta käppar i hjulen för ondskan. En dryg vecka har gått sedan Rifts första expansion släpptes och vi är redo att lämna en första rapport.

#bioware, #star-wars-the-old-republic, #rift, #trion, #asherons-call, #funcom, #the-secret-world, #world-of-warcraft, #guild-wars-2, #rift-storm-legion


Medlem
Rift: Storm Legion

Grymt! Lirar själv. Ser fram emot slutbetyget.
Bästa MMORPG:t tillgängligt idag enligt mig.


signatur

Xbox 360 Arcade "Jasper" 120GB

Inaktiv
Skrivet av kimpaa88:

Grymt! Lirar själv. Ser fram emot slutbetyget.
Bästa MMORPG:t tillgängligt idag enligt mig.

Håller med, Rift är vad WoW var när det släpptes fast mycket MYCKET mera putsat. Folk säger att de har snott en del saker men vem bryr sig? De gjorde det bättre! De introducerade AOE loot, Rift events vilket är något som Tera har stulit och gjort sin egna spinn på m.m.
Instanserna är svåra!!!!!!! Det är roligt att spela eftersom att det är utmanande! Plus att man har lite möjlighet att göra sin karaktär personlig, talent systemet är grymt något som blizzard HELT har missat när de dumpade sitt system.

Medlem

Hade sjukt kul i Rift och vet ärligt talat inte varför jag slutade. Kanske ska putsa av mitt gamla konto igen...:)


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Tycker inte att Rift är värt månadskostnad. Inget MMO förtjänar månadskostnad egentligen nu för tiden.

Det enda MMO som jag betalade i månaden för var WoW för ca 7 år sedan.

Medlem

Jag tycker helt klart att Rift förtjänar en månadskostnad, och det jag tycker absolut bäst om är flexibiliteten, du kan spela det du känner för stunden, alla 4 klasser har 3 olika roller dom kan fylla i en grupp eller raid. Det finns inget annat MMO som är lika flexibelt.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Tycker inte att Rift är värt månadskostnad. Inget MMO förtjänar månadskostnad egentligen nu för tiden.

Det enda MMO som jag betalade i månaden för var WoW för ca 7 år sedan.

Anledningen till att RIFT förtjänar att ha en månadskostnad är deras ständiga uppdateringar och förbättringar de gör. Trion släpper ny content mycket snabbare än något annat MMO-företag idag. De bryr sig verkligen om sina kunder och mjölkar inte bara pengar, utan här får man verkligen tillbaka något för den lilla månadskostnaden man betalar. Spelet förändras otroligt mycket på väldigt kort tid!


signatur

Xbox 360 Arcade "Jasper" 120GB

Medlem
Skrivet av kimpaa88:
Skrivet av Skelögd:

Tycker inte att Rift är värt månadskostnad. Inget MMO förtjänar månadskostnad egentligen nu för tiden.

Det enda MMO som jag betalade i månaden för var WoW för ca 7 år sedan.

Anledningen till att RIFT förtjänar att ha en månadskostnad är deras ständiga uppdateringar och förbättringar de gör. Trion släpper ny content mycket snabbare än något annat MMO-företag idag. De bryr sig verkligen om sina kunder och mjölkar inte bara pengar, utan här får man verkligen tillbaka något för den lilla månadskostnaden man betalar. Spelet förändras otroligt mycket på väldigt kort tid!

Spelade Rift ett tag men tröttnade pga spelets usla prestanda, det här var väl ca 2 år sedan eller något så jag undrar om prestandan har blivit bättre?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Ryktas det att Rift blir f2p snarast?


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Jag funderade på att börja spela i den här expansionen men nu har jag börjat med wow igen och kommit igång med raidsen, skulle kännas taskigt att lämna guilden och spelet för att spela rift igen men jag gillade raidsen i rift starkt men tror inte jag kommer spela det än på ett tag.

Inaktiv

Jag spelar en Cleric med soulen Silenus i första hand (shaman, druid, purifier). Den är ungefär jämförbar med en deathknight i wow kan man väl säga. Gör inte så mycket skada som andra dpsklasser, men är otroligt tålig tillsammans med den helarpet som medföljer, så man klarar av att nöta ner elites av samma lvl eller lite högre med 200k i liv även om det tar ett bra tag. Med andra ord, man gjorde gruppquesterna på ember isle solo.

Med soulen följer även med en melee pet och en range pet, så det finns alltså tre olika man kan leka med och se vilken som passar en bäst.

Kan rekommendera soulen, väldigt lätt att komma in och man känner sig som sagt rätt tålig.

Apropå månadskostnad så tycker jag det är en självklarhet när det kommer till mmo-spel. Det är ju hela grejen med konceptet eftersom det kommer nytt material ständigt. Man kan ju inte få allt gratis i flera år bara för att man köpt orginalspelet. Du får ju oxå en gratis månad när du köper orginalspelet. Det kan ju jämföras med vanligt spel. Du kan spela hur mycket du vill men du får ju oxå betala för dlc material. Och ett mmo har ju mycket större spelvärld och tar ju mycket längre tid att nå max lvl i plus alla hc/raidinstanser, att samla alla achivements, pet/mounts etc.

Men jag förstår klagandet då det oftast kommer från unga människor som bor hemma och inte har några pengar eller andra människor som laddar ner allting gratis och sedan inte tycker det är något fel i det. Finns ju så otroligt barnsliga argument från människor som försöker rättfärdiga sin kriminalitet.

Medlem

Rift är ett av världens mest underskattade MMO. Håller med dig "Trollafett", vet själv inte varför jag slutade. Rift är extremt komplett på alla sätt och vis. Kanske inte direkt revolutionerande men som jag sa, väldigt komplett på alla stadier!

Medlem

Fattar inte vad problemet är med en månadskostnad? 100:- bränner ni säkert på bra mkt menlösare saker ganska snabbt. Hellre månadskostnad och man vet att man får en stabil uppdaterad spelupplevelse än annat skit. Det är ju inte speciellt mycket pengar eller hur?

Medlem

är rift fortfarande barnsligt enkelt när det kommer till end game, eller har dom höjtr svårighetsgraden ngra snäpp?

den lätta svårighetsgraden var till stor del det som fick mig att sluta spela,, och såklart att servern blev som en spökstad

Medlem
Skrivet av roftg:

är rift fortfarande barnsligt enkelt när det kommer till end game, eller har dom höjtr svårighetsgraden ngra snäpp?

den lätta svårighetsgraden var till stor del det som fick mig att sluta spela,, och såklart att servern blev som en spökstad

Vet inte vad du snackar om.
RIFT har alltid haft väldigt bra endgame och svårt. Det är där det stuckit ut. T ex Hammerknell tog det många månader innan någon guild alls rensade. Många guilder slutade spela pga att det var för svårt istället.

RIFT har även free transfer av server som är instant ingame. Det flyttas runt hela tiden och vissa servrar blir nästan övergivna ibland. De servrarna tas bort eller görs om till trial shards. Bara ett klick för att byta till en server med högre population..


signatur

Xbox 360 Arcade "Jasper" 120GB

Medlem
Skrivet av roftg:

är rift fortfarande barnsligt enkelt när det kommer till end game, eller har dom höjtr svårighetsgraden ngra snäpp?

den lätta svårighetsgraden var till stor del det som fick mig att sluta spela,, och såklart att servern blev som en spökstad

RIFT's endgame PvE har i överlag alltid varit svårare och mer komplicerat än WoW's bullshit.

Synd att RIFT's PvP är totalt värdelöst.

Medlem

Det intressanta är att det ser ut som de har gjort att world content i formen av invasions och rifts i sig mer mat nyttiga och intressanta att göra för alla. Det är inte bara mer av den samma loot igenom det systemet utan det är faktisk loot som de flesta har användning för.

Hoppas recensenten tar upp allt som lagts till med patchar sedan spelet släpptes med

Medlem
Citat:

Spelade Rift ett tag men tröttnade pga spelets usla prestanda, det här var väl ca 2 år sedan eller något så jag undrar om prestandan har blivit bättre?

dom har gjort mycket med prestandan, Det finns också massa tweeks man kan göra i C:\Users\user\AppData\Roaming\RIFT\rift.cfg

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Ryktas det att Rift blir f2p snarast?

Det finns tydligen planer på att content up till level 49 kommer att vara tillgängligt via det som redan finns kallat rift lite.

Inaktiv
Skrivet av Gonathay:
Skrivet av kimpaa88:
Skrivet av Skelögd:

Tycker inte att Rift är värt månadskostnad. Inget MMO förtjänar månadskostnad egentligen nu för tiden.

Det enda MMO som jag betalade i månaden för var WoW för ca 7 år sedan.

Anledningen till att RIFT förtjänar att ha en månadskostnad är deras ständiga uppdateringar och förbättringar de gör. Trion släpper ny content mycket snabbare än något annat MMO-företag idag. De bryr sig verkligen om sina kunder och mjölkar inte bara pengar, utan här får man verkligen tillbaka något för den lilla månadskostnaden man betalar. Spelet förändras otroligt mycket på väldigt kort tid!

Spelade Rift ett tag men tröttnade pga spelets usla prestanda, det här var väl ca 2 år sedan eller något så jag undrar om prestandan har blivit bättre?

Ja deras prestanda sög för något år sedan, mitt ATI kort låg på 98grader när jag körde det. Men det har de fixat för länge sedan :). Det är mycket mera optimerat nu.

Medlem

Jag tyckte Rift var så fruktansvärt segt.

Medlem
Skrivet av zanexlol:
Skrivet av roftg:

är rift fortfarande barnsligt enkelt när det kommer till end game, eller har dom höjtr svårighetsgraden ngra snäpp?

den lätta svårighetsgraden var till stor del det som fick mig att sluta spela,, och såklart att servern blev som en spökstad

RIFT's endgame PvE har i överlag alltid varit svårare och mer komplicerat än WoW's bullshit.

Synd att RIFT's PvP är totalt värdelöst.

Inte spelat wow längre än till lvl 15, dock spelat age of conan en hel del,och jämfört med conan var rift enkelt då när jag spelade

1
Skriv svar