Struligt släpp för Planetside 2

Medlem

Om man gör ett nytt konto genom EU, så fungerar det inte att logga in...

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Vart är valet "Inga problem alls för mig"?

Det undrar jag med

Medlem

Om ni har Nvidia kort så ladda ner senaste Beta drivarna, dom gör underverk för spelet, mycket bättre prestanda och det är inte lika benäget att krascha osv.

Medlem
Skrivet av Leckan:

Spelade igår, var ett riktigt strul att få igång det och när det väl gick igång laggade det stundtals med tanks som flög genom luften, fick lite grafikbuggar stup i kvarten och andra fel. Ska nog invänta en patch eller åtminstone en hotfix innan jag lirar igen.

Mitt gick igång perfekt - allt flöt suvveränt..

...sen regnade det helt plötsligt människor från himlen

annars verkade spelet roligt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

eXp
Medlem

Var ju bara att editera 1 liten fil så kunde man spela med Steam på EU server

Edit LaunchPad.ini

lägg till
environment=psg

Medlem

Det flyter ju på som en dröm, och ingen delay/latancy som i BF3. Underbart.

Medlem
Skrivet av eXp:

Var ju bara att editera 1 liten fil så kunde man spela med Steam på EU server

Edit LaunchPad.ini

lägg till
environment=psg

...eller så väljer man bara en EU server efter man startat spelet?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fruktansvärt tröttsamt hur spelet laggar såpass att jag plötsligt dör. Stod t.o.m. att jag begick självmord när jag bara stod stilla på en terräng. Jag kan acceptera buggar i ett nytt spel men Planetside 2 är - för mig - ospelbart. Förstår inte varför de släppt spelet ens en gång utan att förlänga betan.

Medlem

" Förstår inte varför de släppt spelet ens en gång utan att förlänga betan."
Så de kan säga till aktieinnehavarna att en produkt har lanserats.

Jag tror detta spelet kommer förbättras rejält ju längre tiden går, både design och buggfixning. Nu ska jag testa beta-drivers....

eXp
Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av eXp:

Var ju bara att editera 1 liten fil så kunde man spela med Steam på EU server

Edit LaunchPad.ini

lägg till
environment=psg

...eller så väljer man bara en EU server efter man startat spelet?

Det fans bara US / AU servrar vid start !!

Medlem
Skrivet av Oxide:

" Förstår inte varför de släppt spelet ens en gång utan att förlänga betan."
Så de kan säga till aktieinnehavarna att en produkt har lanserats.

Jag tror detta spelet kommer förbättras rejält ju längre tiden går, både design och buggfixning. Nu ska jag testa beta-drivers....

Förstår vad du menar och det är helt korrekt, säkerligen. Jag tycker dock att det är väldigt tråkigt då spelet troligen förlorar många spelare på att de lanserar en produkt som uppenbarligen ej är klar. Det försämrar ju inte bara ryktet för spelet i fråga utan också tillverkarens legitimitet vad gäller att leverera kompletta produkter.

Jag tror också att spelet kommer att förbättras under tiden - kanske finns det andra alternativet vid det laget dock? Eller så kanske populationen är alldeles för låg för att vi skall kunna få det explosiva gameplay som vi har nu?

Oavsett är det väldigt tråkigt - jag spelar aldrig beta-versioner då jag känner mig själv tillräckligt för att inse att mitt dåliga tålamod inte kan uthärda buggarna och likt förbaskat känner jag att Planetside 2 är just det - en beta.

Medlem

För er som Kör med F-Secure som Antivirusprogram och får errorn "planetside2.exe har slutat att fungera"

avaktivera deepguard så ska det lösa sig. gjorde det för mig iallafall!

Medlem
Skrivet av CptGarlic:

Fruktansvärt tröttsamt hur spelet laggar såpass att jag plötsligt dör. Stod t.o.m. att jag begick självmord när jag bara stod stilla på en terräng. Jag kan acceptera buggar i ett nytt spel men Planetside 2 är - för mig - ospelbart. Förstår inte varför de släppt spelet ens en gång utan att förlänga betan.

Du har förmodligen som många många andra (jag också) hamnar på en very high pop server eftersom det bara var två EU servrar uppe ett tag, dom jobbar febrilt med att fixa prestandan på dom servrarna och jag tycker det blir bättre hela tiden. Visst är det irriterande men det är ett riktigt bra spel och jag tror det blir bra om man har lite tålamod.

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av CptGarlic:

Fruktansvärt tröttsamt hur spelet laggar såpass att jag plötsligt dör. Stod t.o.m. att jag begick självmord när jag bara stod stilla på en terräng. Jag kan acceptera buggar i ett nytt spel men Planetside 2 är - för mig - ospelbart. Förstår inte varför de släppt spelet ens en gång utan att förlänga betan.

Du har förmodligen som många många andra (jag också) hamnar på en very high pop server eftersom det bara var två EU servrar uppe ett tag, dom jobbar febrilt med att fixa prestandan på dom servrarna och jag tycker det blir bättre hela tiden. Visst är det irriterande men det är ett riktigt bra spel och jag tror det blir bra om man har lite tålamod.

Tror att spelet är superb bara prestandan ökar, definitvt. Problemet för mig är väl mitt dåliga tålamod. Fungerar inte grejerna direkt tappar jag intresset och PS2 är enligt mig, ospelbart för tillfället. Sedan ska man väl inte klaga allt för väl när det ändå är gratis men kanske är det också därför frustration blir än större.

12
Skriv svar