THQ inte så nöjda med Wii U-citatet
Metro 2033 var horribelt optimerat.
Må vara så, men samtidigt har det en hel del krävande funktioner. Så dålig optimering är inte det enda som påverkar även om många tycker om att skylla på det så fort ett spel inte flyter helt och hållet på deras dator... För det det kan ju absolut inte vara den biten som är problemet. Aldrig några fel på den egna superdatorn, utan det beror alltid på dålig optimering.
Hur som helst ser jag verkligen fram emot Last Light. Har förbokat och väntar ivrigt.
metro 2033 hade en sjukt bra atmosfär, och en bra story. var dock inte allt för förtjust i slutet.
synd bara att man helt tappade suget på hela metro franchisen när man hade läst färdigt boken.
inte för att boken var dålig, tvärt om den är jättebra, men jag blev så jävla arg på den av anledningar som skulle spoila den om jag uttryckte dom här
Metro 2033 var horribelt optimerat.
Nog för att det är snyggt, men det är inte tillräckligt snyggt för att få min 2500K och GTX680 att gå på knä med allt på max.
Processorn i Wii U bygger på ny POWER-arkitektur. Den har fyra kärnor på 3 GHz och där varje kärna har fyra trådar, vilket ger totalt 16 trådar att arbeta med. 16 trådar säger ju sig självt, det krävs mer arbete för att optimera, något som 4A Games inte vet vad det betyder.
Metro 2033 var horribelt optimerat.
Nog för att det är snyggt, men det är inte tillräckligt snyggt för att få min 2500K och GTX680 att gå på knä med allt på max.
Processorn i Wii U bygger på ny POWER-arkitektur. Den har fyra kärnor på 3 GHz och där varje kärna har fyra trådar, vilket ger totalt 16 trådar att arbeta med. 16 trådar säger ju sig självt, det krävs mer arbete för att optimera, något som 4A Games inte vet vad det betyder.
Vafan, är det så jävla dålig processor. Klart som fan att spelet inte ska gå att spela på konsollen! Nej men, skämt åsido, har läst rätt mycket om just speloptimering, och med en bra optimerad motor ska det krävas betydligt mer än vad jag sett metro last light visat för att 4x 3.0ghz ska börja få problem att hantera det. Nu kan jag ju inte uttala mig med största säkerhet då jag inte sett hela spelet, inte heller har jag full koll på WiiU's CPU, .men av vad jag sett från trailers osv. ([http://www.youtube.com/watch?v=7pYRa74jejI]) så borde inte det vara några problem generellt sett med en sådan processor. Särskilt inte med tanke på att konsoller oftast drar mindre kraft till operativsystem än vad exempelvis datorer gör och det är lättare att optimera för viss hårdvara. Men men, som nån sa, deras starka sida är inte optimering i alla fall.
Dessutom är ju alla redan överens om att processorn i Wii U är långsammare än i de gamla konsolerna.
Nä.
Det ryktas om det, finns ingenting som i nuläget säger "Denna konsol har sämre hårdvara än den här konsolen!"
Wii U har ANTAGLIGEN bättre hårdvara än 360 och ps3 men eftersom konsolen är ny är det svårare att veta vart gränserna går.
Metro 2033 var horribelt optimerat.
Må vara så, men samtidigt har det en hel del krävande funktioner. Så dålig optimering är inte det enda som påverkar även om många tycker om att skylla på det så fort ett spel inte flyter helt och hållet på deras dator... För det det kan ju absolut inte vara den biten som är problemet. Aldrig några fel på den egna superdatorn, utan det beror alltid på dålig optimering.
Hur som helst ser jag verkligen fram emot Last Light. Har förbokat och väntar ivrigt.
Fast det är sant att Metro 2033 är dåligt optimerat. Precis som Crysis.
Metro 2033 var horribelt optimerat.
Må vara så, men samtidigt har det en hel del krävande funktioner. Så dålig optimering är inte det enda som påverkar även om många tycker om att skylla på det så fort ett spel inte flyter helt och hållet på deras dator... För det det kan ju absolut inte vara den biten som är problemet. Aldrig några fel på den egna superdatorn, utan det beror alltid på dålig optimering.
Hur som helst ser jag verkligen fram emot Last Light. Har förbokat och väntar ivrigt.
Fast det är sant att Metro 2033 är dåligt optimerat. Precis som Crysis.
Att samtliga EA-titlar är dåligt kodade är väl ingen nyhet?
Metro 2033 var horribelt optimerat.
Nog för att det är snyggt, men det är inte tillräckligt snyggt för att få min 2500K och GTX680 att gå på knä med allt på max.
Processorn i Wii U bygger på ny POWER-arkitektur. Den har fyra kärnor på 3 GHz och där varje kärna har fyra trådar, vilket ger totalt 16 trådar att arbeta med. 16 trådar säger ju sig självt, det krävs mer arbete för att optimera, något som 4A Games inte vet vad det betyder.
Tror inte det här stämmer. Det sägs att Wii U CPUn är bra, men att den har en låg frekvens för att hålla strömförbrukningen nere. Då har den knappast 3Ghz per kärna, kanske så lite som hälften?
Det sägs att 720 ska ha 16 trådar däremot.. ny kinect ska kräva mer hästkrafter.
Synd att Nintendo sparade så mycket på CPUn...de kunde enkelt ha tagit 360 CPU eller liknande och tillverkat den med lägre nm och därmed fått ner strömförbrukningen.
Ett annat problem som Wii U verkar ha är att den har extremt låg minnesbandbredd, bara 12.8GB och denna ser ut att även användas av grafikkortet. Jag har ägt ett hd5450 en kort stund och den hade precis samma minnesbandbredd. Både PS3 och 360 har över 20GB/s, och de är många år gamla...
Märkligt då att Black Ops 2 ser bäst ut på Wii U om den nu är så jävla svag.
kollade just upp gameplay på det för att kolla om det var sant, damn gurl, det ser ju jättebra ut, men det är ju Call of Duty såklart, hade det varit hitman eller battlefield 3 så vettefan.
http://www.youtube.com/watch?v=3AgcKKjxDME
Assasins Creed.
Märkligt då att Black Ops 2 ser bäst ut på Wii U om den nu är så jävla svag.
kollade just upp gameplay på det för att kolla om det var sant, damn gurl, det ser ju jättebra ut, men det är ju Call of Duty såklart, hade det varit hitman eller battlefield 3 så vettefan.
http://www.youtube.com/watch?v=3AgcKKjxDME
Assasins Creed.
BLOPS 2 ser både bättre ut och flyter bättre på Wii U, och den har dessutom kraft över för att kunna rendera ut ännu en fullscreen skärm på 480p i 60 FPS.
Nu är inte multiplattformar direkt något man mäter en maskins kapacitet med, men om den klarar av BLOPS 2 bättre än någon av dom andra konsolerna, varför skulle då Metro vara omöjligt? Wii U är den enda konsolen som har stöd för DX10.1, och sist jag kollade så var Metro 2033 ett GPU-krävande spel och inte CPU-krävande, varför skulle det vara annorlunda med Last Light? Om något så borde den modernare tekniken i Wii U vara till en fördel.
Jag har väldigt svårt att köpa detta påstående. Allt talar emot 4A. Antingen har dom blivit mutade av antingen Sony eller Microsoft, eller så är dom jävligt inkompetenta. Ännu mer skeptisk blir man när man ser systemkraven för PC
Minimum system requirements
* OS: Windows XP, Vista or Windows 7
* CPU: Intel Core 2 Duo @ 2.4 Ghz / AMD Athlon 64 X2 5200+
* RAM: 1 GB
* HDD: 8 GB free disk space
* Graphics: 512 MB nVidia GeForce 8800 GT / ATI Radeon HD 2900
* Sound Card: DirectX 9 Compatible
* DirectX: Version 9
Recommended system requirements
* OS: Windows XP, Vista or Windows 7
* CPU: Intel Core 2 Quad @ 3.0 GHz / AMD Phenom II X4 @ 3.4 GHz
* RAM: 4 GB
* HDD: 8 GB free disk space
* Graphics: 1 GB nVidia GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 6770
* Sound Card: DirectX 9 Compatible
* DirectX: Version 9
Av vilken anledning skulle det vara omöjligt när en sån här gammal skruttig PC klarar det?
Metro 2033 var horribelt optimerat.
Processorn i Wii U bygger på ny POWER-arkitektur. Den har fyra kärnor på 3 GHz och där varje kärna har fyra trådar, vilket ger totalt 16 trådar att arbeta med.
Var läste du det?
I came here to ruin your day. God sent me.
Metro 2033 var horribelt optimerat.
Processorn i Wii U bygger på ny POWER-arkitektur. Den har fyra kärnor på 3 GHz och där varje kärna har fyra trådar, vilket ger totalt 16 trådar att arbeta med.
Var läste du det?
http://wiiudaily.com/wii-u-cpu/
Förvisso ett ganska gammalt rykte, så om det stämmer vette tusan. Dom absolut ryktena säger att man har tagit Broadway (Wii's CPU) och klämt in flera såna i den nya Expresso-CPUn, gjort några modifikationer och ökat klockfrekvensen, vilket mycket väl kan stämma för att göra Wii U bakåtkompatibel med Wii. Att den däremot bygger på ny POWER-arkitektur har IBM bekräftat, men det gjorde även Wii, och att den delar vissa egenskaper med POWER 7.
Att Wii U's svaghet ligger i CPUn kan mycket väl stämma, så det må hända att framtida multiplattformar kan drabbas, dock så tvivlar jag på att CPUn ska vara så dålig att spel utesluts. Launch titlarna som är multiplattformar har redan visat stor potential, även om lite mer optimering inte hade skadat på vissa titlar, t.ex. Batman. Men Black Ops 2 som både ser bättre ut och flyter på bättre, och som man dessutom kan lira på två skärmar samtidigt bevisar att det finns kraft att hämta i maskinen, och det är en kraft som 4A Games förmodligen har missat.
Med tidigare konsoler så har processorn varit den viktigaste komponenten, resten har varit enorma flaskhalsar, men med Wii U så är den viktigaste komponenten, precis som med en modern PC, grafikkretsen. En GPU klarar beräkningar bättre än en CPU, så allt 4A egentligen behöver göra är att låta GPUn ta hand om det som är CPU-krävande och låta CPUn göra det den gör bäst, tilldela instruktioner till andra komponenter. Det är förmodligen så Nintendo har tänkt redan från början, och det är förmodligen på samma sätt som PS4 och Xbox 720 kommer fungera, vilket kan förklara varför PS4 kan komma att innehålla en AMD A10.