Dragon's Dogma – ingen pc-version på gång... eller?

Robot
Dragon's Dogma – ingen pc-version på gång... eller?

Capcom säger en sak och sen en annan. Vem ska jag tro på, tro på, tro på när allt är så här?

#dragons-dogma, #capcom


Medlem
Dragon's Dogma – ingen pc-version på gång... eller?

Ifall det blir en version till PC, hoppas den är bättre portad än vad dark souls var... eller helt enkelt inte portad alls!

Medlem

Tyckte dragons dogma var helt ok :). DOCK skulle dom lagt in fast travel för det var för drygt att springa haha :). Men men vi får väll se om det kommer en 2a.

Medlem

Capcom och pc portar...njäää, avstår.

Medlem
Skrivet av slarron:

Tyckte dragons dogma var helt ok :). DOCK skulle dom lagt in fast travel för det var för drygt att springa haha :). Men men vi får väll se om det kommer en 2a.

Drygt kanske - men personligen tycker jag att spelen oftast känns för små i samma sekund som de lägger in fast travel/teleport.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag klarar mig nog. Av att titta på hur japanska spel/portar blir på PC så undrar man i fall dom ens vet vad en PC är.

Medlem
Skrivet av slarron:

Tyckte dragons dogma var helt ok :). DOCK skulle dom lagt in fast travel för det var för drygt att springa haha :). Men men vi får väll se om det kommer en 2a.

Att ta bort fast travel är ju ett sätt att öka inlevelsen

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av slarron:

Tyckte dragons dogma var helt ok :). DOCK skulle dom lagt in fast travel för det var för drygt att springa haha :). Men men vi får väll se om det kommer en 2a.

Att ta bort fast travel är ju ett sätt att öka inlevelsen

har dock inte spelat spelet men tänker hur mororvind till skyrim är. morrorwind fast trafel funkar ganska bra pga det är via transport medel och kostar på ett elelr annat sätt.
i oblivion och skyrim så är fastravel nått som förstörde spelet anser jag. spelen blev ganska mycket bätre med inlevelse späning etc när man modade bort fast travel.
man kan säga att man kan välja att inte fast travla men fins det i spelet använder man det även om man anser det vara ett fusk.
man kan se det som att spela ett rts fast det fins en knapp som ger dig +100 i alla resurser utan att nått annat händer.
hur många skulle spela spelet utan att använda den knappen?
så anser att fast travel är nått dåligt om det inte sköts på ett bra sätt. dock så gäller det och att göra världen tillräkligt bra ochså så den inte är bara tråkiga koidorer i ett sjukhus


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av luftman:
Skrivet av slarron:

Tyckte dragons dogma var helt ok :). DOCK skulle dom lagt in fast travel för det var för drygt att springa haha :). Men men vi får väll se om det kommer en 2a.

Att ta bort fast travel är ju ett sätt att öka inlevelsen

har dock inte spelat spelet men tänker hur mororvind till skyrim är. morrorwind fast trafel funkar ganska bra pga det är via transport medel och kostar på ett elelr annat sätt.
i oblivion och skyrim så är fastravel nått som förstörde spelet anser jag. spelen blev ganska mycket bätre med inlevelse späning etc när man modade bort fast travel.
man kan säga att man kan välja att inte fast travla men fins det i spelet använder man det även om man anser det vara ett fusk.
man kan se det som att spela ett rts fast det fins en knapp som ger dig +100 i alla resurser utan att nått annat händer.
hur många skulle spela spelet utan att använda den knappen?
så anser att fast travel är nått dåligt om det inte sköts på ett bra sätt. dock så gäller det och att göra världen tillräkligt bra ochså så den inte är bara tråkiga koidorer i ett sjukhus

Håller med om att världen måste vara intressant, till exempel i oblivion gör det inte så mycket eftersom världen inte är så jätteintressant... Men skyrim... Man kan knappt gå 7 meter utan att hitta någon referens till något eller nån kul side-quest

Medlem
Skrivet av luftman:

Ifall det blir en version till PC, hoppas den är bättre portad än vad dark souls var... eller helt enkelt inte portad alls!

Om det skulle komma en port så borde det inte vara så svårt med tanke på att det är MT Framework motorn som driver spelet. Med andra ord, alla spel som använder motorn är gjorda för PC och sen portade till andra format.


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem

Öhhh ni som klagar på brist på fast travel ni inser väl att världen var alldeles för liten för att tilllåta mer fast travel än det som fanns?

Dragons dogma var bra men för liten värld, att bara ha två städer och så få fiendetyper är oacceptabelt enligt mig.

Medlem

Hoppas de släpper det till PC, och hoppas isåfall att det är moddbart (iallfall via hackande entusiaster). Då kan det dessutom göras mindre dåligt!

Medlem

Klart man vill ha, dålig port eller ej : )

Medlem

Vill lägga in att man faktiskt kan använda fast travel i Dragons dogma med portcrystals, ett item som man lägger ut i på marken och sedan kan resa till. Får dock bara ha en tills New game+.

NuZ
Testpilot

Det släpps 15 januari


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar