Pc-versionen av Black Ops II – FOV höjd till 90

Robot
Pc-versionen av Black Ops II – FOV höjd till 90

Allmänna prestandaförbättringar för de spelare som kör processorer med fyra eller fler kärnor i senaste Black Ops II-patchen.

#call-of-duty-black-ops-ii


Moderator | Testpilot
Pc-versionen av Black Ops II – FOV höjd till 90

Nämen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

"Fix: Horse falling through the world in Afghanistan when playing on some CPUs with 4 or more cores"
Fysik buggar alltid lika roliga


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Jag förstår inte. Är det så svårt att ha med Fov 90 från första början?

Jaja, i vilket fall som helst så är det trevligt att se att de anstränger sig och lägger till saker i efterhand

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte. Är det så svårt att ha med Fov 90 från första början?

Jaja, i vilket fall som helst så är det trevligt att se att de anstränger sig och lägger till saker i efterhand

Det är väldigt svårt nuförtiden ja. Det är därför just den ändringen står som rubrik.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad är egentligen FoV? Påverkar det hur mycket man ser i UI´t eller? Jag har bara testat inställningarna i Duke Nukem Forever och det enda jag lade märke till var att man såg mer av sitt vapen i fps vyn.

Någon kunnig person som kan förklara lite mer för mig?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Javas, foven bestämmer om hur många grader utav spelvärlden du ser från "dina ögon", fov 90 = du ser 90 grader av hela världen
fov 120 = 120 grader av hela världen etc


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Vapenbalans please! Det är samma som i MW3 med vissa vapen innan de fixade det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ska det vara så jäla svårt och göra detta innan släpp?
De vet ju att de måste göra det ändå för att spelarna ska bli nöjda.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Blir lite sugen på att köpa detta ibland men jag försöker att vänta tills vart 2-3:e släpp utav denna serie innan jag köper en ny.

Medlem
Skrivet av Javas:

Vad är egentligen FoV? Påverkar det hur mycket man ser i UI´t eller? Jag har bara testat inställningarna i Duke Nukem Forever och det enda jag lade märke till var att man såg mer av sitt vapen i fps vyn.

Någon kunnig person som kan förklara lite mer för mig?

Jag låter den animerade bilden förklara, men kort och gott: bredden på ditt synfält.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vad trevlig COD gör allt för kunderna, haha.


signatur

Socialism is a philosophy of failure, the creed of ignorance, and the gospel of envy its inherent virtue is the equal sharing of misery
"Winston C"

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Javas:

Vad är egentligen FoV? Påverkar det hur mycket man ser i UI´t eller? Jag har bara testat inställningarna i Duke Nukem Forever och det enda jag lade märke till var att man såg mer av sitt vapen i fps vyn.

Någon kunnig person som kan förklara lite mer för mig?

http://www.tewclan.co.uk/e107_images/BC2_FOV.gif

Jag låter den animerade bilden förklara, men kort och gott: bredden på ditt synfält.

Åh, tusen tack! Ska genast höja FOV i alla spel som erbjuder möjligheterna från och med nu En sista fråga, är det mycket krävande att höja eller spelar det inte så stor roll?


signatur

Game long and prosper

Medlem

"trevligt att se att de anstränger sig"
HA HA HA HAAA!..... ojoj... tack för det skrattet!

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Javas:

Vad är egentligen FoV? Påverkar det hur mycket man ser i UI´t eller? Jag har bara testat inställningarna i Duke Nukem Forever och det enda jag lade märke till var att man såg mer av sitt vapen i fps vyn.

Någon kunnig person som kan förklara lite mer för mig?

img=http://www.tewclan.co.uk/e107_images/BC2_FOV.gif
Jag låter den animerade bilden förklara, men kort och gott: bredden på ditt synfält.

Åh, tusen tack! Ska genast höja FOV i alla spel som erbjuder möjligheterna från och med nu En sista fråga, är det mycket krävande att höja eller spelar det inte så stor roll?

Nog allt krävs det mer kraft utav datorn, eftersom mer måste renderas samtidigt. Exakt hur pass kan jag inte svara på då det uppenbarligen varierar väldigt mycket från dator till dator och spel till spel. Lycka till!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Javas:

Vad är egentligen FoV? Påverkar det hur mycket man ser i UI´t eller? Jag har bara testat inställningarna i Duke Nukem Forever och det enda jag lade märke till var att man såg mer av sitt vapen i fps vyn.

Någon kunnig person som kan förklara lite mer för mig?

img=http://www.tewclan.co.uk/e107_images/BC2_FOV.gif
Jag låter den animerade bilden förklara, men kort och gott: bredden på ditt synfält.

Åh, tusen tack! Ska genast höja FOV i alla spel som erbjuder möjligheterna från och med nu En sista fråga, är det mycket krävande att höja eller spelar det inte så stor roll?

Nog allt krävs det mer kraft utav datorn, eftersom mer måste renderas samtidigt. Exakt hur pass kan jag inte svara på då det uppenbarligen varierar väldigt mycket från dator till dator och spel till spel. Lycka till!

Alright, tack för hjälpen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte. Är det så svårt att ha med Fov 90 från första början?

Jaja, i vilket fall som helst så är det trevligt att se att de anstränger sig och lägger till saker i efterhand

Tyvärr, och det beror generellt sett på dagens konsoller.

I takt med att de grafiska kraven som ställs på dagens spel ökar (även för spel som släpps till samma konsoll, speciellt om det gäller uppföljare) så behöver man också försöka "optimera" fram bättre FPS på samma hårdvara.

Ett klassiskt knep för att "optimera" på det här sättet (inom citationstecken eftersom den här typen av "optimering" egentligen är BRIST på optimering som tvingar fram dessa dolda försämringar) är just att sänka FOV'en. Metro 2033, till exempel, har en FOV på 60 (om jag minns rätt). Skyrim har en på 75. Detta trots att människan ser i omkring 180 grader.

90 graders FOV anses av väldigt många vara den bästa approximationen för ett realistiskt FOV på dagens widescreen-lösningar (med en bildpanel!). Vid flerskärmslösning så gillar vissa att skruva upp FOVen en hel del.

Medlem

Jag brukar vanligtvist köra med 120 i alla spel, 100 i vissa
Men, är lite dåligt av dom att inte sätta in sånt här från början.
Bad Port is bad? hehe


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Dom har faktiskt ansträngt sig när dom portat det från konsoll mw3 va bara en kopia av konsollverisionen. Rena smörjan.
Iw kan skita på sig. Treyarch är den bästa codutvecklaren nu.

Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte. Är det så svårt att ha med Fov 90 från första början?

Jaja, i vilket fall som helst så är det trevligt att se att de anstränger sig och lägger till saker i efterhand

Mycke bättre en MW3 65. går fan inte spela med 65½½½

Medlem

Ni som har problem med FoV MW3, kan hoppa in på denna sidan och kolla CoD MW3 för att där hitta en FoV-changer.
Btw, om det inte framgick FoV - Field of View.

Edit: glömde länk http://www.mapmodnews.com/ :slut edit


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av Javas:

Vad är egentligen FoV? Påverkar det hur mycket man ser i UI´t eller? Jag har bara testat inställningarna i Duke Nukem Forever och det enda jag lade märke till var att man såg mer av sitt vapen i fps vyn.

Någon kunnig person som kan förklara lite mer för mig?

De som händer är att kameran (dina ögon i spelet) får en fokuspunkt som ligger längre bort från sin position.

Detta ger ett större synfält men kan också försvåra din förmåga att sikta eftersom mittpunkten ligger längre och längre bort från din karaktär.

Om du testar att ändra din fov till 150 och uppåt så kommer du se precis vad jag menar.

Medlem

Den (största) anledning till låg konsol-FOV är att vid högre FOV hamnar sidoförvrängningen inom ögats fokus område när man sitter längre bort från bilden (soffa) och även bildens mitt blir för liten på soffavstånd.

Men detta är ju PC (~40cm-distans i snitt) så vad håller sopprötterna på med????
Konsol-anledningarna finns ju inte.. och med bara 90 tappar man lite av vitsen med wide-monitor!

(106 är wide-motsvarigheten till 90-standarden i 4:3 (icke wide) men med extra vyfält på sidorna).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Nu ska dom bara fixa så man kan köra egna rankade servrar med...

Medlem

Dom fixade detta, men dom förstörde halva nöjet med spelet.
NÄMLIGEN NUKETOWN!!

Jag har förfan betalt för att få "exklusivt" den banan, först så var det utmärkt att man kunde välja den, men nu är det bara "Bonus Mpas" som suger så jävla hårt.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Jag låter den animerade bilden förklara, men kort och gott: bredden på ditt synfält.

Ser ju seriöst ut som att han bara backar med gubben tills han kommit fram till motorcykeln...

Medlem

Fördjävligt med alla dessa portar från konsol där foven är typ 65. Om de inte redan visste det så funkar det inte med fov 65 på en dator där man sitter nära en 24" skärm. Finns väldigt många inklusive mig själv som blir åksjuk av det, ja riktigt illamående redan efter typ 10min spelande.

Lösningen är antingen att höja foven, byta till en mindre skärm eller sitta längre från skärmen.

Medlem
Skrivet av John.Blund:

Fördjävligt med alla dessa portar från konsol där foven är typ 65. Om de inte redan visste det så funkar det inte med fov 65 på en dator där man sitter nära en 24" skärm. Finns väldigt många inklusive mig själv som blir åksjuk av det, ja riktigt illamående redan efter typ 10min spelande.

Lösningen är antingen att höja foven, byta till en mindre skärm eller sitta längre från skärmen.

Det har inte bara med att det är portar från konsol att göra, eller prestanda - det är även så att många designers/directors/PR har fått för sig att lägre fov ser bättre ut, därför kommer det knappt in ens som en inställning. När spelet väl kommit ut och dessa personer börjat jobba med andra projekt, så kommer sådana saker oftare in.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det här med låg FOV i nyare spel är ett gissel.
Det började med half life 2, som var ökänt för att ge folk "åksjuka". Just för att det, för den tiden, hade ovanligt låg fov som defaultinställning. (75 tror jag)
Numera verkar nästan vartenda spel ligga runt 75 och i vissa fall som någon påstod ovan 65?!?!
Allt under 90 är för mig ospelbart, helst 100-110 för att det ska vara roligt.

Vad är det som får speltillverkarna att förstöra sina spel med en sådan enkel inställning.
Prestanda köper jag inte, visst, du ser mer och måste då troligtvis rendera fler objekt men du behöver inte rendera dem lika tydligt då du inte zoomat in lika mycket så du ser alla detaljer.

Att det är någon typ av director beslut en ganska trolig anledning, dels så ser man detaljer bättre vilket ser bra ut på filmer. Men även får spelet mer "spänning" då du inte ser när dåligt scriptade fiender spawnar upp bakom nästa hörn. (Jämför ficklampan i doom3).

Konsoler som många nämner är också en bov i spelet, dels av den anledning att man sitter långt ifrån och låg fov då är mer naturligt, men även att man måste ha mer zoom för att kunna sikta med en äcklig handkontroll.

Synd bara att detta ska påverka spel som försöker framstå som seriösa shooters, hade de bara hållt sig till Sims och Farmville hade det väl varit ok...

1
Skriv svar