Tjeckiska presidenten om fängslade Arma III-utvecklarna

Robot
Tjeckiska presidenten om fängslade Arma III-utvecklarna

Tjeckiske presidenten Václav Klaus har skrivit ett brev till sin kollega i Grekland. Han hoppas att händelsen inte ska "kasta någon skugga" över ländernas relation.


Medlem
Tjeckiska presidenten om fängslade Arma III-utvecklarna

Skrivs det brev nuförtiden?


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

"Once again, I want to assure you that I have the utmost certainty that our accused citizens will be given all the rights in the search for justice by the Greek authorities. If not .............. "

Så skulle brevet ha slutat

Medlem

Det här är ju en rätt olustig soppa. Båda läger har ju ändrat sina historier mer än en gång så jag undrar var det kommer sluta =/


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Väldigt korkat att inte be om lov innan man får för sig att fotografera en militärbas...


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

Killarna kan ju inte ha varit så jävla korkade, att tro det var okej att fotografera en militärbas. Är huvudet dumt får kroppen lida...hoppas dom åtminstone håller koll på tvålen i framtiden, sunt förnuft verkar dom ju sakna.

Medlem

Håller nog med om att det inte är så värst smart att fotografera militärbaser men tror dom verkligen att dom är spioner?

Det är väl inte supersvårt för riktiga spioner att fixa bilder som dessa killar fixade utan att åka fast?

Hoppas det löser sig för jag tror verkligen inte att dessa killar hade med avsikt att göra någon skada och dom skadade inte någon person, so lets just be nice and solve this with hugs guis.

Medlem
Skrivet av korosuu:

Håller nog med om att det inte är så värst smart att fotografera militärbaser men tror dom verkligen att dom är spioner?

Det är väl inte supersvårt för riktiga spioner att fixa bilder som dessa killar fixade utan att åka fast?

Hoppas det löser sig för jag tror verkligen inte att dessa killar hade med avsikt att göra någon skada och dom skadade inte någon person, so lets just be nice and solve this with hugs guis.

Spelar väl ingen roll vad syftet var är lika mycket lagbrott iaf.

Skrivet av Segas:

Killarna kan ju inte ha varit så jävla korkade, att tro det var okej att fotografera en militärbas. Är huvudet dumt får kroppen lida...hoppas dom åtminstone håller koll på tvålen i framtiden, sunt förnuft verkar dom ju sakna.

Du har inte läst så mycket om situationen, det enda de gjorde var att filma när de körde längs med en väg, i bakgrunden kan man se några hangarer(som i princip alla kan se då flygplatsen används av både reguljära flyg och militären) De passerade skyltar som påpekade att det var förbjudet att filma så när de upptäckte det så slutade filma. Däremot så måste de ha sparat filmen.

Medlem
Skrivet av rosski:
Skrivet av korosuu:

Håller nog med om att det inte är så värst smart att fotografera militärbaser men tror dom verkligen att dom är spioner?

Det är väl inte supersvårt för riktiga spioner att fixa bilder som dessa killar fixade utan att åka fast?

Hoppas det löser sig för jag tror verkligen inte att dessa killar hade med avsikt att göra någon skada och dom skadade inte någon person, so lets just be nice and solve this with hugs guis.

Spelar väl ingen roll vad syftet var är lika mycket lagbrott iaf.

Eller inte? Vet du vad uppsåt är?

Medlem

Václav Klaus är en av mycket få politiker jag beundrar och respekterar.

Medlem

Bara tre månader är redan mer än tillräckligt, de skulle inte ens befinna sig där överhuvudtaget. Ut med dom nu, tillbaka till spelvärlden där de hör hemma och där vi vill ha dom!

Medlem

"so this does not throw unnecessary shade onto our relationship"

Rätt hård diplomati i de orden


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Usch nej, 20 år är verkligen helt uppåt väggarna. Alla kan klanta till det, och för det ska man inte få en femtedel av sitt liv 'avrättat'.

Medlem

Jag hoppas på att det går vägen, men såna här "småsaker" skapar krig.

Ursäkta min ignorans, men tjeckien vs grekland? Inte bra för någon part.

Medlem

Överträdelse beivras.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Youtuber

Hela brevet är ganska syrligt.

Skrivet av Tjeckiens President:

I have no doubt that the democratic Greek authorities – police, prosecutors and the courts

Skrivet av Tjeckiens President:

Once again, I want to assure you that I have the utmost certainty that our accused citizens will be given all the rights in the search for justice by the Greek authorities.

Det tjeckiens president i princip säger är att: Bevisa nu att ni inte är ett korrumperat U-land.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

inte så konstigt igentligen att det blivit såhära, när ens land ekonomi fallerar på detta sättet så blir det oftast så att sånt hära händer, samma sak händer i Baltikum, Ryssland, Ukraina, och många andra länder.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Segas:

Killarna kan ju inte ha varit så jävla korkade, att tro det var okej att fotografera en militärbas. Är huvudet dumt får kroppen lida...hoppas dom åtminstone håller koll på tvålen i framtiden, sunt förnuft verkar dom ju sakna.

Du har inte läst så mycket om situationen, det enda de gjorde var att filma när de körde längs med en väg, i bakgrunden kan man se några hangarer(som i princip alla kan se då flygplatsen används av både reguljära flyg och militären) De passerade skyltar som påpekade att det var förbjudet att filma så när de upptäckte det så slutade filma. Däremot så måste de ha sparat filmen.

Hmm nu fick jag mig själv en liten lektion gällande detta, då är det fan en annan sak. Men då kan jag inte vara på greklands sida alls om dom är så där fjolliga att dom haffar folk för en sådan grej.

Youtuber
Skrivet av Zlither:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Segas:

Killarna kan ju inte ha varit så jävla korkade, att tro det var okej att fotografera en militärbas. Är huvudet dumt får kroppen lida...hoppas dom åtminstone håller koll på tvålen i framtiden, sunt förnuft verkar dom ju sakna.

Du har inte läst så mycket om situationen, det enda de gjorde var att filma när de körde längs med en väg, i bakgrunden kan man se några hangarer(som i princip alla kan se då flygplatsen används av både reguljära flyg och militären) De passerade skyltar som påpekade att det var förbjudet att filma så när de upptäckte det så slutade filma. Däremot så måste de ha sparat filmen.

Hmm nu fick jag mig själv en liten lektion gällande detta, då är det fan en annan sak. Men då kan jag inte vara på greklands sida alls om dom är så där fjolliga att dom haffar folk för en sådan grej.

Här finns det bra info: http://www.helpivanmartin.org/facts/


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Tydligen så funkar det då Grekiska myndigheter har bjudit in tjeckerna för att "prata".

Medlem

Tror nog att man får mer information från en spionsatellit än vad man skulle få från bilder tagna på plats. Detta är ju bara löjligt.

Medlem
Skrivet av vashthepirate:

inte så konstigt igentligen att det blivit såhära, när ens land ekonomi fallerar på detta sättet så blir det oftast så att sånt hära händer, samma sak händer i Baltikum, Ryssland, Ukraina, och många andra länder.

Så du menar att spelutvecklare från Tjeckien åker och filmar militärbaser i olika länder med fallerande ekonomi? Då kanske vi får höra om liknande incidenter i Spanien snart. =P

Medlem
Skrivet av krad:

Tror nog att man får mer information från en spionsatellit än vad man skulle få från bilder tagna på plats. Detta är ju bara löjligt.

Nu vet jag inte vad ett par flygbiljetter tur och retur till Grekland kostar, men de är nog fan så mycket billigare än att skicka upp en satellit.

Medlem
Skrivet av Lavrentivs:
Skrivet av vashthepirate:

inte så konstigt igentligen att det blivit såhära, när ens land ekonomi fallerar på detta sättet så blir det oftast så att sånt hära händer, samma sak händer i Baltikum, Ryssland, Ukraina, och många andra länder.

Så du menar att spelutvecklare från Tjeckien åker och filmar militärbaser i olika länder med fallerande ekonomi? Då kanske vi får höra om liknande incidenter i Spanien snart. =P

låter som du absolut har studerat Nationalekonomi och Statsvetenskap hela livet. (ironi om du inte upptäckte det själv)


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Skrivet av vashthepirate:
Skrivet av Lavrentivs:
Skrivet av vashthepirate:

inte så konstigt igentligen att det blivit såhära, när ens land ekonomi fallerar på detta sättet så blir det oftast så att sånt hära händer, samma sak händer i Baltikum, Ryssland, Ukraina, och många andra länder.

Så du menar att spelutvecklare från Tjeckien åker och filmar militärbaser i olika länder med fallerande ekonomi? Då kanske vi får höra om liknande incidenter i Spanien snart. =P

låter som du absolut har studerat Nationalekonomi och Statsvetenskap hela livet. (ironi om du inte upptäckte det själv)

Ska man ta det seriöst så beror väl den stora uppståndelsen snarare på att de är spelutvecklare. Hade bilmekanikern Ernst och taxichaffisen Nisse från Flen blivit arresterade för samma brott så hade det antagligen inte blivit en nyhet utanför Sverige och Grekland.

Nu vet jag inte vad praxis är i liknande fall, men jag har svårt att tro att man släpper spionanklagade personer utan håller dem häktade fram tills rätten har sagt sitt. Dessutom skulle det inte vara första gången som utlänningar flytt landet (Grekland) efter att de blivit släppta mot borgen.

1
Skriv svar