Tre tandläkarbesök på två dagar

Flakmonkey
Tre tandläkarbesök på två dagar

Är på väg till mitt andra tandläkarbesök av tre på två dagar. Det första jag gjorde i morse var att bege mig till tandhygienisten för lite rengöring, skrapning och allt det andra som de nu gör för att rensa bort tandsten, etc. Måste faktiskt säga att det var en betydligt mer angenäm upplevelse än vad jag trodde det skulle vara. Angenäm är kanske fel ord iofs, men med tanke på de skräckupplevelser jag hört från andra så framstod besöket som just det. Hon var så lätt och fin med sina instrument att jag inte kände mer än ett par lätta ilningar under hela behandlingen.

Detta var ju dock bara den första anhalten. Nu ska jag dit för att laga hål och imorgon ska jag dit för att laga det knepigaste hålet. Det kan krävas att man gör något med roten där, men förhoppningsvis ska det kunna undvikas. Så fort roten är inblandad gör det ju inte bara otroligt mycket mer ont i käften utan det gör även mer ont i plånboken. Men men, det är ju lätt värt det i varje fall. Skönt att veta att man har okej tänder och ska det väl göras så är det ju bäst att göra det så koncentrerat som möjligt. Hade varit jobbigare om det spridits ut över flera veckor tex.

Ett annat plus var att jag äntligen fick något att skriva upp på min önskelista inför julen nämligen en eltandborste. Någon som har några tips på en som är vettig?

#blogg

Medlem
Tre tandläkarbesök på två dagar

Bara man inte tar bilen efter besöket, blir stoppad och sedan anklagad för rattfylla bara för att man sluddrar


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kört med "Oral-B Triumph" sedan 2009 kommer ej ihåg vilkem model de var men den funkar än och gör ett bra jobb i alle fall finns lite modeller att välja mellan här http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=549&t=16586

Medlem

fz bloggarna är typ bara om tandläkarbesök har jag märkt...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Flakmonkey
Skrivet av mosoloa1:

fz bloggarna är typ bara om tandläkarbesök har jag märkt...

Vi är sponsrade av tandläkarförbundet

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av mosoloa1:

fz bloggarna är typ bara om tandläkarbesök har jag märkt...

Vi är sponsrade av tandläkarförbundet

haha^^


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar