Mojang vill släppa ett spel per år

Robot
Mojang vill släppa ett spel per år

Jättesuccén med Minecraft ger utvecklarna friheten att göra vad de vill.

#mojang, #minecraft, #scrolls, #0x10c


Medlem
Mojang vill släppa ett spel per år

*facepalm*
"Men spelet är ju inte färdigt?"
"JO! DET ÄR INDIE!!!!1111oneonewtfbbq"

Medlem
Skrivet av Loxus:

*facepalm*
"Men spelet är ju inte färdigt?"
"JO! DET ÄR INDIE!!!!1111oneonewtfbbq"

Lite så känns det ja


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ett ofärdigt spel per år är väl inte helt fel

Medlem
Skrivet av tavener:

Ett ofärdigt spel per år är väl inte helt fel

Badabom Tshhh!

Bättre än inget


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.

Vem äger Mojang då eftersom de inte är indie mer?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.

Indie-spel är en särskild typ av spel. Hur mycket pengar ett företag har påverkar inte detta... Ett spel kan utvecklas med mycket pengar och fortfarande vara indie, även om detta inte är fallet med mc.

Youtuber
Skrivet av MugiMugi:

Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.

Jag skulle vilja klassa Mojang som indie, varför?

De gör och ger ut sina spel själva, det har alltså ingen utgivare som ligger på studion. Andra "stora" Indieaktörer är:

Bohemia Interactive (Arma m.m.)
Valve (Half-life m.m.)


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av MugiMugi:

Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.

Indie-spel är en särskild typ av spel. Hur mycket pengar ett företag har påverkar inte detta... Ett spel kan utvecklas med mycket pengar och fortfarande vara indie, även om detta inte är fallet med mc.

Sant. Indie står för independent och inte som många tror "Vi hade 5kr i budget och åt skosnören under utvecklingen av detta spelet"

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.

Ett spel, likt ett album från ett band, klassas som indie om det inte finns ett annat större företag som backar utvecklingen samt står för möjlig publicering. Det är åtminstone den definition jag lärde mig.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Kvalité, inte kvantité!

Medlem

Jag förstod det som att de vill skapa olika genrer och att de inte vill jobba på samma spel för länge. Inte för att de väljer kvantitet före kvalité, utan för att de kan och vill helt enkelt. Nu ska ju inte jag tala för andra, men det var det jag tog det som.

Medlem

Har dom ens gjort ETT spel? Eller räknar folk minecraft som ett spel nuförtiden?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:

Har dom ens gjort ETT spel? Eller räknar folk minecraft som ett spel nuförtiden?

Räknar du det som en film elr?

Medlem

Hm, tycker inte det är nödvändigtvis en bra arbetsattityd. I bästa fall ska spel släppas när det är bra, och vara grundade i en solid, bra, idé.

Att sikta på att släppa ett spel om året låter lite som att man försöker göra en sorts fabriksvara av det. Men om de känner att de kan producera bra spel med det schemat så absolut, go for it!

Medlem

Själv tycker jag detta är en dålig idé. Hellre väntar jag nog på bra spel i flera år, än på okej/dåliga spel i ett år. Usch.

Medlem

Annars så är deras modell med Minecraft föredömlig då man kan fortsätta och utveckla spelet och förända det allt eftersom enligt egen vilja eller efter spelarnas åsikter och vilja för att bibehålla kontakten med spelarbasen.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.

Verkar vara en del som inte förstår vad ett sådant företag är. Hur mycket pengar ett företag äger är helt oväsentligt, står de inte under en utgivare så är det helt oberoende därav termen independent developer, alltså de kan själva välja om någon ska ge ut deras spel och i så fall vilka.

Medlem

Tror man på sina ideer och vågar satsar så bli det bra och inte dukar under högre instance


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Det är ju inte precis AssCreed-spel de ska släppa, det borde gå att släppa fyra om året


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

phi
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller.

Du vet uppenbarligen inte vad indie är för något.

http://en.wikipedia.org/wiki/Independent_video_game_developme...

Inaktiv

och nu fick han storhetsvansinne och spelar bort pengarna han tjänade på minecraft

1
Skriv svar