Mojang vill släppa ett spel per år
Jättesuccén med Minecraft ger utvecklarna friheten att göra vad de vill.
#mojang, #minecraft, #scrolls, #0x10c
Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.
Vem äger Mojang då eftersom de inte är indie mer?
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.
Indie-spel är en särskild typ av spel. Hur mycket pengar ett företag har påverkar inte detta... Ett spel kan utvecklas med mycket pengar och fortfarande vara indie, även om detta inte är fallet med mc.
Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.
Jag skulle vilja klassa Mojang som indie, varför?
De gör och ger ut sina spel själva, det har alltså ingen utgivare som ligger på studion. Andra "stora" Indieaktörer är:
Bohemia Interactive (Arma m.m.)
Valve (Half-life m.m.)
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.
Indie-spel är en särskild typ av spel. Hur mycket pengar ett företag har påverkar inte detta... Ett spel kan utvecklas med mycket pengar och fortfarande vara indie, även om detta inte är fallet med mc.
Sant. Indie står för independent och inte som många tror "Vi hade 5kr i budget och åt skosnören under utvecklingen av detta spelet"
Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.
Ett spel, likt ett album från ett band, klassas som indie om det inte finns ett annat större företag som backar utvecklingen samt står för möjlig publicering. Det är åtminstone den definition jag lärde mig.
Hm, tycker inte det är nödvändigtvis en bra arbetsattityd. I bästa fall ska spel släppas när det är bra, och vara grundade i en solid, bra, idé.
Att sikta på att släppa ett spel om året låter lite som att man försöker göra en sorts fabriksvara av det. Men om de känner att de kan producera bra spel med det schemat så absolut, go for it!
Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller. Men vist om de vill fortsätta så varför inte dock de tappar min då de faktiskt har resurser att släppa polerade spel men väljer pengar istället.
Verkar vara en del som inte förstår vad ett sådant företag är. Hur mycket pengar ett företag äger är helt oväsentligt, står de inte under en utgivare så är det helt oberoende därav termen independent developer, alltså de kan själva välja om någon ska ge ut deras spel och i så fall vilka.
Tror man på sina ideer och vågar satsar så bli det bra och inte dukar under högre instance
Det är ju inte precis AssCreed-spel de ska släppa, det borde gå att släppa fyra om året
Tja de är ju inte längre ett Indie företag och därmed inte indie spel längre heller.
Du vet uppenbarligen inte vad indie är för något.
http://en.wikipedia.org/wiki/Independent_video_game_developme...