Podcasts för nörden

Medlem
Podcasts för nörden

Podcasts har blivit en ganska stor grej de senaste åren och större blir det hela tiden. Jag har märkt att fler och fler av de i mina sociala kretsar så småningom anslutit sig till oss Podcastister (Nu är detta ett ord), så jag tänkte att detta skulle vara ett alldeles utmärkt tillfälle att dela med mig utav några av de Podcasts som jag prenumererar på.

För nörden:

The Nerdist
Chris Hardwick - känd från Attack of the Show - bjuder in kändisar av olika grader för att prata populärkultur och nördigheter av olika slag. Med sig har han sina kompanjoner Matt Mira och Jonah Ray som livar upp stämningen. Personer som Aisha Tyler, Tom Hanks, Jimmy Kimmel och Stephen Merchent har besökt studion.

The Indoor Kids
Kumail Nanjiani och Emily Gordon intervjuar sina gäster om hur deras liv relativt till spel och nördkulturen var när de växte upp. De besöks ofta utav komiker, men även folk från spelindustrin.

The Geekbox
Ryan Scott med flera gräver ner sig i extrem nördighet och snackar om allt från det allra senaste inom spelvärlden till serietidningar från 60-talet. Många olika åsikter från en härlig blandning människor. Varning: Dr Who har en tendens att komma upp på tal minst en gång i varje avsnitt.

Rooster Teeth
Gänget bakom Red vs Blue samlas en gång i veckan och snackar om det mesta inom populärkultur och vad de håller på med i livet. Långa avsnitt med mycket snack om ingenting.

Overkligt
Våra nationalskatter Victor Leijonhufvud, Christer Engström och Johan Hallstan snackar spel, film och tv samt berättar historier ur sina personliga upplevelser från insidan av industrin.

För komediälskarna:

Till Slut Kommer Någon Att Skratta
Komikerna Petter Bristav och Soran Ismail, tillsammans med Aron Flam som tittar in då och då, bjuder in personer från nöjesbranschen och pratar om det mesta mellan himmel och jord. Skratt och skvaller garanterat.

Cashing In with T.J. Miller
Cash Levy intervjuar T.J. Miller varje vecka, samt filosoferar om vardagen. Bara flummigt.

You Made it Weird with Pete Holmes
Pete Holmes bjuder in komiker till sin podcast och får de att dela med sig utav pinsamheter. Mycket snack om sex, gud och Petes exfru. Gäster inkluderar bl.a. Paul Scheer, Zach Galifianaki och Bill Burr.

Övrigt:

Jonah Raydio
Jonah Ray har sin egen musikpodcast där han spelar och snackar musik med gäster.

Så dessa är då de jag absolut rekommenderar med hela mitt hjärta. Mycket spel och komedi är det. Jag tar gärna emot förslag också om ni som läser detta har någon ni brukar lyssna på som ser ut att kanske kunna passa mig!

#blogg


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Podcasts för nörden

Önskar att Stephen Glicker kunde komma i gång med sin podcast igen för han var och är oöverträffad i spel-podcast genren, lyssna lite på något av hans program så får ni se: http://www.gamingsteve.com/archives/podcast/index.php

Han har väldigt goda kontakter med höjdare inom spelindustrin som ofta medverkade i hans podcasts och diskussionerna blev ofta både djupa och urspårade

Medlem

Frogpants Studios, http://frogpants.com/, för den som gillar humor och är allmänt nördig.
SPeciellt alla podcasts med Scott Johnson som startat Fropgpants är med i är alla suveräna.
Rekommenderar:

Filmsack där de recenserar "b-filmer", finns ett hundratal avsnitt iaf så leta reda på en om en film ni gillar och lyssna!

The Morning Stream som Scott Johnson gör 4 dagar varje vecka är väldigt underhållande med; lite nyheter, dagens star trek-fråga till TrekNerd, osv

The Instance för de som spelar WoW.

Final Score för spelnördar, både om ny spel och retrospel.

Autopilot! vilket är likt Filmsack på många sätt men istället går in för att se pilotavsnitt av gamla serier och recensera och jämföra skillnader mot resten av serier.

Comic Dorks för serietidningsnördarna.

Hypothetical Help dit du kan skicka in frågor om ALLT möjligt och få svar av 2 icke-experter, dvs all hjälp är hypotetisk och testas på egen risk.

Medlem

För mer seriösa saker man måste lyssna på kan jag rekommendera:

http://skeptoid.com/ - a weekly science podcast dedicated to furthering knowledge by blasting away the widespread pseudosciences that infect popular culture, and replacing them with way cooler reality.

http://www.theskepticsguide.org/ - The Skeptics' Guide to the Universe is produced by SGU Productions, LLC - dedicated to promoting critical thinking, reason, and the public understanding of science through online and other media.

1
Skriv svar