Black Ops 2 Directx has encountered unrecoverable error. Hjälp!

Medlem
Black Ops 2 Directx has encountered unrecoverable error. Hjälp!

Tjena kära FZ:are!
Köpte Black ops 2 på Steam igår och lirade 2 timmar på morgonen, allt fungerade felfritt.
När jag sen på kvällen skulle spela så ville spelet ej starta utan jag fick istället felmeddelandet: "Directx has encountered an unrecoverable error. Check readme".
Detta problemet har bestått och jag har ingen aning om hur jag ska fixa det. Så jag ber er kära fz:are att se om ni har ngn lösning på mitt problem?

Saker jag har provat:
*Uppdaterat grafikdrivrutiner
*Kollat så Directx är up-to-date(har dx11)
*Stängt av steam och kastat blob filen för att sen starta om
*Validerat spel cache i steam
*Avinstallerat och installerat om spelet.

Jag hoppas ni kan lösa mitt problem och tackar ödmjukast på förhand för era svar.

MVH: Pontus Hildingsson


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem
Skrivet av madman_ozzy:

Tjena kära FZ:are!
Köpte Black ops 2 på Steam igår och lirade 2 timmar på morgonen, allt fungerade felfritt.
När jag sen på kvällen skulle spela så ville spelet ej starta utan jag fick istället felmeddelandet: "Directx has encountered an unrecoverable error. Check readme".
Detta problemet har bestått och jag har ingen aning om hur jag ska fixa det. Så jag ber er kära fz:are att se om ni har ngn lösning på mitt problem?

Saker jag har provat:
*Uppdaterat grafikdrivrutiner
*Kollat så Directx är up-to-date(har dx11)
*Stängt av steam och kastat blob filen för att sen starta om
*Validerat spel cache i steam
*Avinstallerat och installerat om spelet.

Jag hoppas ni kan lösa mitt problem och tackar ödmjukast på förhand för era svar.

MVH: Pontus Hildingsson

Du råkar inte köra med Windows 8? Det du kan testa vare sig du har Windows 8 eller Windows 7 är att starta spelet som administratör. Annars måste du nog invänta en uppdatering av spelet eller nya drivrutiner.

Medlem

Nepp har win 7. Men eftersom det funkade på morgonen borde jag väl inte behöva vänta på ngn update?


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

Ser ut att vara ett fel som har att göra med cod, har googlat runt lite och hittade det här.

I solved it. For anyone with the same problem, you need to enable all the display features in dxdiag [go to run (windows key + r) and type in dxdiag and hit enter) then go to display to see if the features are enabled. If they are shaded and say "not available" then you need to download a file from Intel's website. I forgot how I got to it because I had to reinstall the OS, but I kept the file. It is called "win7vista_64_15221". Apparently you need drivers for the on-die graphics. I just assumed you wouldn't.

Also, you don't need the Direct3D11 for this to work.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/112165-25-directx-error-c...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tack för tipsen men har redan kört dxdiag och enligt den är allt "enabled". Mkt skumt...


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

1
Skriv svar