Sista rycket för Sui Generis -- GTA möter Morrowind

Robot
Sista rycket för Sui Generis -- GTA möter Morrowind

Ungefär halva Kickstarter-summan återstår med fyra dagar kvar -- hinner open world-rollspelet Sui Generis dra in stålarna i tid?

#nyhetstips, #sui-generis, #bare-mettle-entertainment


Sista rycket för Sui Generis -- GTA möter Morrowind

Ser ju onekligen intressant ut!

Medlem

Jävligt häftig teknik, och speciellt med tanke på att bara en person har jobbat på det.

Medlem

Det här såg ju riktigt bra ut, hur kan det ha fått så lite uppmärksamhet?


signatur

Burn in the light.

Medlem

MYCKET intressant... Jag avskyr verkligen den här typen av spel, men det är bara på grund av en enda anledning och det är att fighterna är så jävla dåliga jämt. Vapen som passerar igenom motståndaren och bara representeras av en skada på en hälsoindikator... Blä!
Nu ser det äntligen ut som om en fysikmotor som gör fighterna intressanta! Men det tog till 2012-2013 innan någon tog det steget... Sjukt!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Betalat och klart. Fantastiskt strids-system.

Medlem

Jag har också betalat. Ca 100 spänn är ju ingenting och då får man det färdiga spelet vid release. Det kommer garanterat att vara dyrare då. Funderar även på att dubbla det i fall dom inte skulle vara nära att klara sitt mål.

Medlem

Om nu kameran var placerad på samma sett som GTA, så hade detta varit ett VÄLDIGT intressant spel.

Medlem

Inte ofta jag blir imponerad, men det här var verkligen det. Visst, animationen när man springer var helt körd, men det kan och kommer nog fixas. Resten var verkligen coolt, speciellt den sista fighten med den där stora jävla saken... men inte bara det, det såg snyggt ut också. Känns som att t. ex Blizzard kunde lära sig något av den här snubben...

I'm sold.

Medlem
Skrivet av redruM:

Det här såg ju riktigt bra ut, hur kan det ha fått så lite uppmärksamhet?

Pga av att spelet är i pre-alpha, och gubbarna ser "fulla" ut när dem slås, så tror folk att det kommer vara så när spelet är klart


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av redruM:

Det här såg ju riktigt bra ut, hur kan det ha fått så lite uppmärksamhet?

Små ting hörs dåligt tyvärr. Det finns nog en hel del kunniga personer där ute men som inte får möjligheten att uppfylla sina dröm tack vare att allt fokus läggs på dom stora bolagen. Så är det med allt. Alla känner nog till McDonalds, men vilka är det som brukar ha godast hamburgare, McDonalds eller dom små lokala restaurangerna?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av redruM:

Det här såg ju riktigt bra ut, hur kan det ha fått så lite uppmärksamhet?

Små ting hörs dåligt tyvärr. Det finns nog en hel del kunniga personer där ute men som inte får möjligheten att uppfylla sina dröm tack vare att allt fokus läggs på dom stora bolagen. Så är det med allt. Alla känner nog till McDonalds, men vilka är det som brukar ha godast hamburgare, McDonalds eller dom små lokala restaurangerna?

McDonalds? Förövrigt så stödjer jag aldrig spel på kickstarter och tänker inte börja nu heller även fast spelet ser väldigt intressant ut


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Tycker de gjorde ett misstag som satte gränsen för att få spelet vid £10. De flesta som använder kickstarter vill ju bara uppnå den gräns för vilket de får spelet och jag tror de flesta hade varit villiga att betala £20.

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av redruM:

Det här såg ju riktigt bra ut, hur kan det ha fått så lite uppmärksamhet?

Små ting hörs dåligt tyvärr. Det finns nog en hel del kunniga personer där ute men som inte får möjligheten att uppfylla sina dröm tack vare att allt fokus läggs på dom stora bolagen. Så är det med allt. Alla känner nog till McDonalds, men vilka är det som brukar ha godast hamburgare, McDonalds eller dom små lokala restaurangerna?

McDonalds? Förövrigt så stödjer jag aldrig spel på kickstarter och tänker inte börja nu heller även fast spelet ser väldigt intressant ut

Varför ett frågetecken efter McDonalds? Det är din åsikt, ingen självklarhet.

Medlem

Imponerande, hoppas detta får begärd summa för det verkar onekligen väldigt intressant. Kommer helt klart bli ett köp om det blir så bra som det verkar bli. Kan bara instämma med föregående talare, makalöst bra för att vara gjort av en enda person.

AW8
Medlem

Ser onekligen intressant ut. De fysik-baserade striderna ser roliga ut att spela, och grafiken och fysiken ser bra ut.

Sen kommer den riktigt lovande biten:
Ingen level-scaling
Fokus på hög svårighetsgrad
Mycket customization
Inga magiska quest items som magiskt ploppar fram i en NPC's inventory när storyn så kräver
Artifakter och värdesaker i världen som är undangömda och väl vaktade
Multiplayer-stöd

Håller de vad de lovar så kan detta ju bli vad Skyrim borde ha varit.

Detta tar jag och stödjer nu, hoppas de når sitt mål!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Andra projektet jag backar!

Medlem

Spelet är så fantastisk! Mums, jag vill gärna bidra honom och resten som kommer att komma! Wow! Sånt här vill man ge kredits för!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Spelet är ingen nyhet för mig men med bara 4 dagar kvar behövs nog ett underverk för att vi ska få se det här. Jag hoppas ändå att de fixar det. :/

Medlem

Ser helt underbart ut !!! Nu ska här doneras;P

Medlem
Skrivet av redruM:

Det här såg ju riktigt bra ut, hur kan det ha fått så lite uppmärksamhet?

FZ uppmärksammade det precis när kickstartern var ny.
Då var det ett helt annat tonläge i kommentarerna:)

Har själv backat, då detta är ett gäng som verkligen behöver bli backade för att lyckas

Medlem

Tycker inte nyhets-skribenten fick till rubriken riktigt.

För det första så har inte något med varken GTA eller Morrowind att göra. Fysiken är lik Euphoria, som ÄR en fysikmotor till skillnad från GTA. Och hur kom det sig att Morrowind blandades in i detta? Sen när såg Morrowind ut eller spelades på det sätt som visas i videon?

Mer passande titel (och mindre missvisande för den delen) hade varit "Sista rycket för Sui Generis -- Euphoria möter [annat RPG som är iallafall lite likt det som visas i videon]"...

Tycker att allt fler rubriker är missvisande och mer "Aftonbladiga" vilket troligtvis är för att få mer läsningar. Börjar bli trött på det...

Medlem
Skrivet av DeathRow:

Tycker inte nyhets-skribenten fick till rubriken riktigt.

För det första så har inte något med varken GTA eller Morrowind att göra. Fysiken är lik Euphoria, som ÄR en fysikmotor till skillnad från GTA. Och hur kom det sig att Morrowind blandades in i detta? Sen när såg Morrowind ut eller spelades på det sätt som visas i videon?

Mer passande titel (och mindre missvisande för den delen) hade varit "Sista rycket för Sui Generis -- Euphoria möter [annat RPG som är iallafall lite likt det som visas i videon]"...

Tycker att allt fler rubriker är missvisande och mer "Aftonbladiga" vilket troligtvis är för att få mer läsningar. Börjar bli trött på det...

Det är för att de själva har skrivit GTA möter Morrowind på sin kickstarter. Med det menar de att friheten och sandboxen som GTA är känd för blandas med ett öppet fantasy spel som Morrowind.

De tog helt enkelt två välkända spel så att alla (gamers) som läser rubriken genast kan gissa sig till vilken typ av spel det rör sig om.

Den rubriken har iof fått lite kritik på deras eget forum, Någon visste inte vad GTA och Morrowind var, och gissade att det handlade om biltjuvar
Men om man orkar kolla på videon så förklarar de ju precis vad det rör sig om.

För övrigt tycker jag det verkar bli hur bra som helst och backade för länge sen.

Medlem

Förstår inte var ni fått ifrån att det skulle vara en enda person som gjort det, dom är ett helt team.


signatur
Medlem

Inte en person, men fem. Otroligt vad 5 personer kan åstadkomma, medan vi ser spelutvecklar-studior på hundra personer som är bättre på att göra en besviken än att utveckla spel.

Glad att indie-utveckling får uppmärksamhet, utgivare är ingenting vi behöver, åtminstone inte sålänge de inte vet hur man utvecklar 'bra' spel...

Hoppas på detta dock! So far, so good!

Inaktiv

oavsett om spelet är bra eller suger fett så har dom tagit spelutvecklingen till nästa nivå, och förtjänar pengarna bara därför. Snyggaste animationerna jag sett i ngt spel.

Medlem

Bör få ett litet uppsving nu då Totalbiscuit har promotat det på sin Twitter.

Det finns ganska många Kickstarterproject som har honom att tacka för att dom uppnått sitt mål. Senaste är Maia, se bara på uppsvinget den 25:e då han släppte en liten video om det. http://www.canhekick.it/projects/1438429768/maia


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Hack 'n slash version 2.0

Medlem

Faan, det är felet varför vissa misslyckas. Har missat detta och tror säkert fler har. Synd tror inte de klarar det

Medlem
Skrivet av vurt:

Förstår inte var ni fått ifrån att det skulle vara en enda person som gjort det, dom är ett helt team.

Kanske för att han säger det i pitch-videon, att han personligen skrivit all kod för spelet. Sen att annat folk arbetat med texturer etc, det är en annan historia.

12
Skriv svar