Vad har du spelat? v47

Medlem
Vad har du spelat? v47

Nu är det slut på veckan, det är dags för summering av vad som spelats.

Ja, för att göra det lite mer intressant, så tänker jag involvera båda denna gångna vecka samt den förra. Det är nämligen så att jag för ungefär två veckor sedan satt och funderade på vad skulle göra med min fritid nyfunna fritid. Eftersom alla de spel jag har i min ägo var genomkörda sedan länge och jag inte kände för att hoppa in i något av de multiplayer-spelen som spelades förr så blickade jag mot ett nytt köp.

Greenman Gaming kom med svaret på min fråga. Jag skulle såklart skaffa expansionen till Civilization 5 som jag hoppat över tidigare då prislappen var lite skrämmande. Med en prislapp satt i dollar och en fin rabattkod på 25% så öppnade jag upp plånboken och införskaffade mig detta inte allt för gamla spel.

Civilization 5: Gods and Kings

Så Civilization 5 spelades igen, första gången sen i våras - och kul var det. Det var så pass kul faktiskt, att även om mitt allt för långa spel (vi snackar tvåsiffrigt här) slutade med att jag förlorade så var det roligt att få vara tillbaka och leka härskare igen. Den nya resursen 'religion' gav spelet en dos mer nödvändigt djup och den polerade AI:n hos motståndarna satt precis rätt.

Star Wars: The Old Republic

Men denna VHDS slutar inte där, nej, det är lite kvar på resan. Denna nästa titel blev, som bekant, en del utav alla de MMO:n som är Free To Play tidigare i månaden. Jag har aldrig haft speciellt höga tankar om detta spel, då jag var en aning bitter när de utannonserade att uppföljaren till mitt favoritspel skulle gå vägen som ett MMO. Men, nu var det dags att testa det, nu när det inte skulle kosta något. Så det gjorde jag. Jag testade i några timmar och bestämde mig sedan för att köpa spelet för att låsa upp de funktioner som krävde subscriber-status.

Jag förvånades utav mig själv. Varför gjorde jag detta? Jag hade redan köpt ett spel. Var det inte nog? Och varför detta spel som jag för några år sedan fördömde till en smärtsam, ekonomisk död? Ja, kanske för att det påminde mig om ett annat spel som ätit upp alldeles för mycket tid - nämligen World of Warcraft. Ser man det som en Wow-klon med Star-Wars och Mass Effect-element inslängda lite här och var, samt bortser från spelets titel, så är det faktiskt en av de trevligare MMO-upplevelser.

Hitman: Absolution

Ett till spel jag inte trodde jag skulle spela, åtminstone absolut inte på dagen av release. Om sanningen ska fram, så var jag väldigt ointresserad utav Hitman endast ett par dagar före det släpptes. Men då, dagen före, så dök det upp en film här på FZ som fick mig att inse hur kul jag egentligen tyckte Hitman var och hur jag faktiskt sett fram emot en uppföljare för några år sedan. Så med denna nyfunna materiella kärlek hoppade jag över till min nya favoritsida för spel och gjorde mig ett riktigt fynd på detta inte-än-släppta spel för dryga 200kr.

Så dagen vid release satt jag från att arbetsdagen var över tills det var alldeles för långt in på natten och spelade - och samma sak fortsatte nästa dag. Roligt, spännande och klurigt. Jag kommer definitivt, om inte just kanske i detta nu, återvända och försöka ta mig an Hitman Absolution på de tyngre svårighetsgraderna. Hitman Absolution var antagligen årets mest positiva spelöverraskning.

Dota 2

Sist men absolut inte minst så kommer Dota 2 som jag äntligen lyckats komma över en inbjudan till. MOBA spel var aldrig något som föll mig i smak, men just Dota 2 har jag fallit för. Det är strategiskt och skicklighetsbaserat, vilket uppskattas!

Så det har varit en hel del spelande de senaste två veckorna. Alldeles för mycket skulle antagligen några säga och jag skulle nog vara benägen att hålla med, det har inte blivit mycket annat gjort. Men, kul har det varit. Så nu till det som egentligen spelar någon roll, det vill säga lite community interaction. Vad har DU spelat?

#blogg


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Vad har du spelat? v47

Battlefield 3
Black Ops 2
Dishonored
Schack...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Trevligt att se att folk skaffar SWTOR och att deras f2p modell fungerar något som en matig demo, även om jag inte håller med om att kalla det f2p. Men det viktigate är ju att folk hoppar på och faktist har kul.

Själv har jag varit upptagen med SWTOR samt sins of a solar empire rebellion som var på rea hos steam.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Battlefield 3
Black Ops 2
Dishonored
Schack...

Vilket Schack? Min favorit är nog Schack 5: Modern Warfare 7.

Skrivet av Combi:

Trevligt att se att folk skaffar SWTOR och att deras f2p modell fungerar något som en matig demo, även om jag inte håller med om att kalla det f2p. Men det viktigate är ju att folk hoppar på och faktist har kul.

Själv har jag varit upptagen med SWTOR samt sins of a solar empire rebellion som var på rea hos steam.

Får man fråga vilken server ni befinner er på?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Är just nu på Tomb of freedon nadd, men ska hoppa över till red eclipse, gör en ny karaktär. Tycker folket där är mycket trevligare.

Skrivet av Boomer:
Skrivet av walter_iego:

Battlefield 3
Black Ops 2
Dishonored
Schack...

Vilket Schack? Min favorit är nog Schack 5: Modern Warfare 7.

Skrivet av Combi:

Trevligt att se att folk skaffar SWTOR och att deras f2p modell fungerar något som en matig demo, även om jag inte håller med om att kalla det f2p. Men det viktigate är ju att folk hoppar på och faktist har kul.

Själv har jag varit upptagen med SWTOR samt sins of a solar empire rebellion som var på rea hos steam.

Får man fråga vilken server ni befinner er på?

Det är ett DLC till "Gears Of War"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Själv har det varit mesta dels Assassins Creed 3 & Chivalry Medieval Warfare, även Planetside 2.

Imorgon blir det Frozen Hearth !

Medlem

Blops 2, Audiosurf och Mark of the ninja har spelats denna vecka.

Medlem

Battlefield 3
Max Payne 3
Lord of the Rings Online
Black Ops 2

Medlem
Skrivet av Combi:

Är just nu på Tomb of freedon nadd, men ska hoppa över till red eclipse, gör en ny karaktär. Tycker folket där är mycket trevligare.

Nämen, jag hänger ju på Tomb of Freedon Nadd. Säg gärna hej till K'rato innan du drar.

Kul att se att det finns fler människor som hoppar mellan massor olika spel. Jag får lite skit av det från polarna som spelat samma sak i 6+ år.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Assassins Creed III
Dota 2
StarCraft 2


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skägg.
10 Chambers

Lite, lite Chivalry. Köttigheten i det alltså...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lite, lite Chivalry. Köttigheten i det alltså...

Funderar på att köpa detta, är det likt Mount & Blade? Om man är ett fan av det, är då Chivalry ett måste också?


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar