Snälla ta bort eller ändra "Pocket Entertainment" reklamen.

Medlem
Snälla ta bort eller ändra "Pocket Entertainment" reklamen.

Ni har en reklam på er startsida om något "Pocket Entertainment" skräp, hursomhelst, jag får krupp på den.

Jag har vid ett flertal tillfällen råkat idla med musen över den då jag läser i forum eller nyheter varpå en hemskt designad helsida poppar upp över hela min skärm. Och det finns det inget tydligt sätt att stänga ned sidan eller så är den bara så pass rörig att man inte ser det. Jag har tittat flera gånger, jag vet fortfarande inte hur man stänger den, antagligen medvetet designat så.

Pocket Entertainment reklamen är ett praktexempel på den sämsta typ av reklam man kan ha på sin sida. Hellskärm, går ej stänga, rörlig och med ljud då den poppar upp. Har tidigare varit med om att mina högtalare nästan sprängdes då jag råkade dra musen över en av Aftonblaskans streamande reklamer med ljud.

Anyhoo, mindre sånt tack.

Medlem

Finns tyvärr bara en lösning, https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock-plus/cfhdoj....
eller
https://addons.mozilla.org/sv-se/firefox/addon/adblock-plus/

Jag besöker numera inte fz länge via min tablet pga popup reklam&och avsaknad av en ordentlig blockerare.

Rätt synd men en hel del reklam annonsörer förstör för de sidor som lever på reklam inkomsten.

Medlem

Yes. Det finns en anledning till att jag har Ghostery aktiverat på FZ. Reklamen här är otroligt intrusiv.

Redaktör

Pocket Entertainment-reklamen skulle inte ha gått upp alls i nuvarande form, men av nån anledning slank den igenom. Vi har sagt till om att den ska ändras så att den inte autostartar, vilket aldrig ska ske med någon reklam. Jag ber om ursäkt för att det ändå blivit så denna gång.


signatur
Medlem

Skönt, höll på att få fnatt på den.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Holy bleep, den där jäkla pocket media tar sig igenom adblock nu.
Dags att hålla sig borta från fz till den är fullkomligt bårta från hemsidan.

Hur kan ni inte ha nolltolerans? den borde tas bort från sidan tills de har fixat den.
Inte bara " vi låter den vara kvar tills ni känner för att fixa den "

Redaktör
Skrivet av xermalk:

Holy bleep, den där jäkla pocket media tar sig igenom adblock nu.
Dags att hålla sig borta från fz till den är fullkomligt bårta från hemsidan.

Hur kan ni inte ha nolltolerans? den borde tas bort från sidan tills de har fixat den.
Inte bara " vi låter den vara kvar tills ni känner för att fixa den "

Vi HAR nolltolerans mot autostartande reklam. Men av nån anledning har den slunkit igenom (det är inte vi på red som hanterar annonserna).


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tompa:
Skrivet av xermalk:

Holy bleep, den där jäkla pocket media tar sig igenom adblock nu.
Dags att hålla sig borta från fz till den är fullkomligt bårta från hemsidan.

Hur kan ni inte ha nolltolerans? den borde tas bort från sidan tills de har fixat den.
Inte bara " vi låter den vara kvar tills ni känner för att fixa den "

Vi HAR nolltolerans mot autostartande reklam. Men av nån anledning har den slunkit igenom (det är inte vi på red som hanterar annonserna).

Den försvinner senast onsdag.


signatur
Medlem
Skrivet av xermalk:

Holy bleep, den där jäkla pocket media tar sig igenom adblock nu.
Dags att hålla sig borta från fz till den är fullkomligt bårta från hemsidan.

Hur kan ni inte ha nolltolerans? den borde tas bort från sidan tills de har fixat den.
Inte bara " vi låter den vara kvar tills ni känner för att fixa den "

Bara att lägga till dessa två rader i Adblock's filterinställningar:

http://videos-images-media.*
||pocketent.tv^

Medlem

Ok, coolt att ni observerat problemet, det tackar vi för.

Redaktör

Nu är det fixat!


signatur
1
Skriv svar