Nyfiken på Diablo 3

Inaktiv
Nyfiken på Diablo 3

Hej,

Jag kan börja med att informera om att jag är totalt oerfaren av Diablo-serien. Jag har inte spelat ett enda spel i serien någonsin, men är ett stort fan av rpg i allmänhet (jag vet, det är skamligt).

Efter att ha sett mycket från Diablo 3 så har jag blivit väldigt sugen på att börja spela det. Jag är dock medveten om den hårda kritik spelet fått utstå även om många även verkar tycka om spelet. Det verkar vara just fans av Diablo 2 som tycker väldigt illa om Diablo 3.

Min fråga är egentligen varför spelet fått så hård kritik från fans av serien och beror det på att man helt enkelt har förväntat sig att spelet ska vara precis som Diablo 2, eller är det andra faktorer som spelar in? Om så är fallet, kan någon som inte är insatt i serien njuta av Diablo 3 mer än någon som älskar Diablo 2?

Nästa problem är att jag inte har någon riktig PC byggd för gaming, utan spelar idag mest på konsol. Mitt PC-köp är planlagt till 2013 men har idag en laptop med följande spec:

Intel B960 Processor
GeForce GT 620M 1GB
4GB DDR3
750GB HDD
Win 8

Finns det någon chans att Diablo 3 fungerar att spela flytande på denna dator? Det är väldigt viktigt för mig att spel fungerar bra och vad jag sett från spelet så verkar det inte direkt vara Crysis 3 på den tekniska biten, även om jag tycker det ser bra ut för sin genre.

Tack på förhand,

Medlem

Jag har spelat både Diablo och Diablo II. Och man kan väl säga att jag är ett hardcore diablo fans helt enkelt. Spelade 2an från det släpptes tills typ förra året mer eller mindre med längre uppehåll.

Jag gillar faktiskt Diablo III väldigt mycket. och det blev betydligt bättre med dom senaste patcherna. där dom lade till många funktioner som tillförde mycket i spelet. Dom lade även till två saker som fanns i 2an som var uppskattade.

Enda dåliga är väl att det är ganska mycket fokuserat på gear än något annat. I diablo 2 kunde man ju fucka sin karaktär igenom att sätta sina skills fel och sådär. i 3an så kan man byta skills när man vill. Och så länge man har bra gear så klara man sig.

Visst det finns ju för och nackdelar i båda systemen.

sen då är det ju AH ( auktionshuset ) jag förstår inte varför alla gnäller över det. Är ju frivilligt att använda. Och man kan byta och sälja i chattkanalerna som man kunde i 2an om man nu vill det.

Dock är det lätt att bli beroende av AH då man inte får så bra loot själv. Och är väl det många stör sig på. Att det känns som man måste använda AH för man inte hittar loot som passar en själv

Angående din dator så borde den klara Diablo III

du kan ju ladda ner starter edition från blizzard hemsida ( är en demo som täcker en fjärde del av första acten i spelet ) så märker du hur det funkar.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Tack så mycket för ett utförligt svar!
Det blir ett test helt enkelt.

Medlem

Det största klagomålet jag hört (förutom att det inte gick att spela vid release p.g.a. överbelastning på servrarna) är nog att det inte gick att bygga sin karaktär runt specifik gear som var vanligt i Diablo 2. Exempel från D2 vore en paladin med 2st Dream-runord eller druid med Ribcracker. Om det är bra att det inte är med (eller var, vet inte hur det är nu) eller inte är väl individuellt.

Värt att kika på om du inte redan har det är ju Torchlight 2 som är ett spel i samma genre. En del gillar D3 bättre en del gillar TL2 bättre och inget av dem är egentligen bättre än det andra, bara annorlunda.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Testpilot

Jag ångrar mitt köp av dibbe3 faktiskt . . jag har spelat både 1an och 2an och nu då 3an som inte alls var lika roligt.

Största stötestenen är att Auktionshuset känns som en påtvingad del av spelet för att ens kunna ha roligt.
Detta + always online är 2 feta nackdelar mot ett annars helt okej spel.

Mitt tips är att du skaffar Torchlight 2 istället , det är skitbilligt på STEAM-REA just nu endast 9.49€

Inaktiv

DIABLO 3 är mitt värsta köp jag har gjort i hela mitt lev, blev mer ledsen av det spelet än när mitt ex dumpade mig! Så illa är det.

Medlem

köp Torchlight 2 istället för D3. Torchlight 2 är allt som d3 skulle ha varit


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Jag har spelat alla Diablo spel som finns och jag måste säga att jag tyckte 2:an var roligast. MEN.... efter senaste patchen med uppdateringar på diverse gear-drops och lite annat som dom gjorde så är nu 3:an mycket roligt. Jag rekomenderar det starkt!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Som du kan se från ovanstående kommentarer är det många som tycker om båda spelen. Antagligen kan du ha rätt kul med både D3 och T2, men sen är det en personlig preferens vilket som faktiskt bringar mest lycka.

Jag tycker det är grymt skoj att det direkt blev nyanserade svar, vanligtvis dyker "X suger, det är fakta! Y är bäst!" upp först. Debatten har lugnat sig lite, reflektivt positivt.

Hoppas du gör ett val som ger dig många timmar glädje, annars är det bara att göra ett annat val lite längre fram


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Tycker Diablo III är otroligt bra om jag skall vara helt ärlig, lyssna inte på alla galna haters som skriker Torchlight 2, tro mig. Det är en exakt D2 kopia, inte så underhållande.

Om du inte har rört Diablo serien förut rekommenderar jag 3:an stort!

Inaktiv

Tack för alla bra svar.

Jag har faktiskt införskaffat båda spelen, Torchlight 2 var ju skamligt billigt på Steam så det var inte mycket att överväga.

Gällande Diablo 3 så har jag bara kommit en bit in i Akt 2, men gillar spelet starkt hittills. Har testat de olika klasserna som hastigast och min första karaktär blev en Barbarian.

Tycker även Torchligt 2 verkar lovande. Något jag blev lite besviken på gällande Diablo är det faktum att man inte placerar ut statpoints själv. Jag trodde helt ärligt att så var fallet och jag gillar att experimentera med olika builds. Detta gick ju dock i Torchligt 2.

Får se hur jag känner när jag kommer längre in i båda spelen.

En fråga till er insatta; får man någonsin större inventory i Diablo? Tycker man ränner fram och tillbaka till staden för att sälja/bryta ned items väldigt ofta.

Medlem

nope det får man inte


signatur

I got an offer you cant refuse!

Inaktiv

Jag kan också varmt rekommendera Diablo III. Jag har över 2000 timmar spenderat i spelet och lirar det fortfarande lika hardcore. En polare köpte T2 men började med Diablo III igen kort därefter. Spelarbasen är ungefär 100 gånger större i Diablo.

Hoppas du får det skoj även i "End Game" Glaset

Edit: Jag kan förresten slå vad om att de människorna som föreslagit Torchlight II i denna tråd skulle ha 100% roligare med Diablo 3 om dom hade råd med bra gear. De har helt enkelt inte ork/tiden att farma.

Inaktiv
Skrivet av Boosing:

Jag kan också varmt rekommendera Diablo III. Jag har över 2000 timmar spenderat i spelet och lirar det fortfarande lika hardcore. En polare köpte T2 men började med Diablo III igen kort därefter. Spelarbasen är ungefär 100 gånger större i Diablo.

Hoppas du får det skoj även i "End Game" Glaset

Edit: Jag kan förresten slå vad om att de människorna som föreslagit Torchlight II i denna tråd skulle ha 100% roligare med Diablo 3 om dom hade råd med bra gear. De har helt enkelt inte ork/tiden att farma.

Jag slår vad om att dom som föreslår TL2 tycker om Hack 'n slash mer än dom som spelar Diablo 3 eftersom du kan klara inferno genom att knappt spendera en miljon guld på AH.

Inaktiv
Skrivet av fall:
Skrivet av Boosing:

Jag kan också varmt rekommendera Diablo III. Jag har över 2000 timmar spenderat i spelet och lirar det fortfarande lika hardcore. En polare köpte T2 men började med Diablo III igen kort därefter. Spelarbasen är ungefär 100 gånger större i Diablo.

Hoppas du får det skoj även i "End Game" Glaset

Edit: Jag kan förresten slå vad om att de människorna som föreslagit Torchlight II i denna tråd skulle ha 100% roligare med Diablo 3 om dom hade råd med bra gear. De har helt enkelt inte ork/tiden att farma.

Jag slår vad om att dom som föreslår TL2 tycker om Hack 'n slash mer än dom som spelar Diablo 3 eftersom du kan klara inferno genom att knappt spendera en miljon guld på AH.

Du har inte lirat på ett tag va? Nu kan du få svårighetsgrad Inferno x 10. Klarar du det på 1 mille är du duktig.

Inaktiv
Skrivet av Boosing:
Skrivet av fall:
Skrivet av Boosing:

Jag kan också varmt rekommendera Diablo III. Jag har över 2000 timmar spenderat i spelet och lirar det fortfarande lika hardcore. En polare köpte T2 men började med Diablo III igen kort därefter. Spelarbasen är ungefär 100 gånger större i Diablo.

Hoppas du får det skoj även i "End Game" Glaset

Edit: Jag kan förresten slå vad om att de människorna som föreslagit Torchlight II i denna tråd skulle ha 100% roligare med Diablo 3 om dom hade råd med bra gear. De har helt enkelt inte ork/tiden att farma.

Jag slår vad om att dom som föreslår TL2 tycker om Hack 'n slash mer än dom som spelar Diablo 3 eftersom du kan klara inferno genom att knappt spendera en miljon guld på AH.

Du har inte lirat på ett tag va? Nu kan du få svårighetsgrad Inferno x 10. Klarar du det på 1 mille är du duktig.

Nu sa jag inte att man ska dra igenom inferno x10 eller hur? AH förstör allt som har med Diablo att göra. samt att det är så kort får en att dö lite inombords. Spelet är det sämsta som Blizzard har släppt.

Sen har Torchlight 2 stöd för LAN.

Inaktiv
Skrivet av fall:
Skrivet av Boosing:
Skrivet av fall:
Skrivet av Boosing:

Jag kan också varmt rekommendera Diablo III. Jag har över 2000 timmar spenderat i spelet och lirar det fortfarande lika hardcore. En polare köpte T2 men började med Diablo III igen kort därefter. Spelarbasen är ungefär 100 gånger större i Diablo.

Hoppas du får det skoj även i "End Game" Glaset

Edit: Jag kan förresten slå vad om att de människorna som föreslagit Torchlight II i denna tråd skulle ha 100% roligare med Diablo 3 om dom hade råd med bra gear. De har helt enkelt inte ork/tiden att farma.

Jag slår vad om att dom som föreslår TL2 tycker om Hack 'n slash mer än dom som spelar Diablo 3 eftersom du kan klara inferno genom att knappt spendera en miljon guld på AH.

Du har inte lirat på ett tag va? Nu kan du få svårighetsgrad Inferno x 10. Klarar du det på 1 mille är du duktig.

Nu sa jag inte att man ska dra igenom inferno x10 eller hur? AH förstör allt som har med Diablo att göra. samt att det är så kort får en att dö lite inombords. Spelet är det sämsta som Blizzard har släppt.

Sen har Torchlight 2 stöd för LAN.

Men Diablo 3 är ju jättelångt, har lagt ner över 2000 timmar på det hittils. Lirade du Diablo 2? Det var inte längre än vad Diablo 3 är. Vad ska man med LAN till ? Jag lirar med alla polare via battle.net.

En polare köpte Torchlight 2 och tröttnade jävligt fort, hans argument skall jag fråga om senare så jag får veta varför han återkom till Diablo 3.

Inaktiv
Skrivet av Boosing:
Skrivet av fall:
Skrivet av Boosing:
Skrivet av fall:
Skrivet av Boosing:

Jag kan också varmt rekommendera Diablo III. Jag har över 2000 timmar spenderat i spelet och lirar det fortfarande lika hardcore. En polare köpte T2 men började med Diablo III igen kort därefter. Spelarbasen är ungefär 100 gånger större i Diablo.

Hoppas du får det skoj även i "End Game" Glaset

Edit: Jag kan förresten slå vad om att de människorna som föreslagit Torchlight II i denna tråd skulle ha 100% roligare med Diablo 3 om dom hade råd med bra gear. De har helt enkelt inte ork/tiden att farma.

Jag slår vad om att dom som föreslår TL2 tycker om Hack 'n slash mer än dom som spelar Diablo 3 eftersom du kan klara inferno genom att knappt spendera en miljon guld på AH.

Du har inte lirat på ett tag va? Nu kan du få svårighetsgrad Inferno x 10. Klarar du det på 1 mille är du duktig.

Nu sa jag inte att man ska dra igenom inferno x10 eller hur? AH förstör allt som har med Diablo att göra. samt att det är så kort får en att dö lite inombords. Spelet är det sämsta som Blizzard har släppt.

Sen har Torchlight 2 stöd för LAN.

Men Diablo 3 är ju jättelångt, har lagt ner över 2000 timmar på det hittils. Lirade du Diablo 2? Det var inte längre än vad Diablo 3 är. Vad ska man med LAN till ? Jag lirar med alla polare via battle.net.

En polare köpte Torchlight 2 och tröttnade jävligt fort, hans argument skall jag fråga om senare så jag får veta varför han återkom till Diablo 3.

Jag lirade en massa Diablo 2 non-stop i princip. men då var jag även mycket yngre och brydde mig inte om saker som stör mig idag. Du har lagt ner massa timmar på Diablo 3 vilket är jättebra för dig men du kan inte säga att spelet har mycket content att utforska, det Blizzard gör för att du ska fortsätta spela är att dom drar på en scale som gör det svårare.

Jag försöker bara få in andra åsikter eftersom annars blir man lurad av människor som vanligt som säger att "spelet är så bra"

Inaktiv

Har nu spelat D3 ett tag och är just nu på Hell act 1.

En fråga till er som är insatta i gear.
Jag har t.ex. köpt mitt nuvarande vapen på AH. Det har en req lvl på typ 45 och dps på typ 670.
Hur kommer det sig att alla vapen som droppar via fiender med likvärdig req lvl har en grymt mycket lägre dps?
Finns det några bra knep för att hitta dessa vapen? Är det bara ren tur eller finns det sätt som jag helt enkelt inte vet om?

Tackar på förhand.

Medlem

va ett tag sen jag spela men det fanns "reduce level requirement" på vapen och det gör sjukt mycket när det gäller vapen. så om du kan söka på det på ah så är det något du ska titta efter

Medlem

Kul att se varierande svar ang. Diablo 3. Har själv lagt ner mycket tid på spelet och gillar det sjukt mycket, värt att nämna är att jag alltid sett Diablo spelen som mina absoluta favoriter, började lira WoW "I väntan på diablo 3" vilket blev en lång väntan :).

Spelar inte varje dag för tillfället men kommer tillbaka för varje ny patch som kommer.
Visst har spelet brister som alla spel men det hade ju verkligen t.ex. diablo 2 också och det var inte förrän expansionen kom till D2 jag spelade det oavbrutet.

Är som sagt inte inne varje dag nu men behöver du hjälp med något och jag är online är det bara att lägga till mig och fråga :). ( Morwen#2988 )

Hoppas spelet ger dig lika mycket glädje som det gett mig!

Kan även tillägga att TL2 också var ett mycket bra spel men jag tröttnade mycket snabbare på det tyvärr. Men helt klart värt pengarna man la på det.

1
Skriv svar