Webhallen startar gamingmärke

Robot
Webhallen startar gamingmärke

Under namnet Webhallen Config ska kedjan sälja gamingfokuserade datorer.


Medlem
Webhallen startar gamingmärke

Bygga eget är bäst och oftast billigare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ELF
Medlem

ssd-disk = hybrid?
Modermedem = trollsvar?????


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hur tänkte dom med spelprofilerna bakom datorerna? CoD borde helt klart vara bakom den billigaste, höhö.

Medlem

modermodemet <3

Medlem

haha, jo för om man är en riktig gamer så behöver man 32GB internminne i datorn

Inaktiv

Till er som inte förstår referensen:
http://alltommac.se/files/2009/02/modermodemet.jpg


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Du får det du betalar för dock, priset är okej.. inte det billigaste, inte det dyraste, men har man eget märke så får man också vissa garantier när man köper det som kund, support, långa garantier och oftast OS på köpet.

Hårdvaran jämfört med pris är helt okej.

Medlem

Synd bara att Crysissnubben skjuter sönder den dyraste datorn. I övrigt byggde jag min dator för tre år sedan för ca 18K och den klarar dagens spel utmärkt. Dock har jag uppgraderat grafikkortet från GTX 295 till GTX 580.

Medlem

Fanns ju inga AMD datorer :'(

Avstängd

Krämiga. Man undrar ju lite när det står "vattenkylning för att hålla ljudnivån på rimlig nivå" om de är så tysta. Går det att få en ljudlös speldator?

Medlem

Haha, oh u fz

Medlem
Skrivet av Calez:

Krämiga. Man undrar ju lite när det står "vattenkylning för att hålla ljudnivån på rimlig nivå" om de är så tysta. Går det att få en ljudlös speldator?

nä.

Men vattenkylning är så pass lågt du kan få, det enda som kommer låta då är vattenpumpen

Medlem
Skrivet av Calez:

Krämiga. Man undrar ju lite när det står "vattenkylning för att hålla ljudnivån på rimlig nivå" om de är så tysta. Går det att få en ljudlös speldator?

Med rätt vattenkylning radiatorer+ssd's+passivt/vattenkylt nätagregat så kommer man sjukt nära,

Jag kör inte med någon vidare avancerad vatten loop, men när jag startar usb disken överröstar den mina fläktar/pump.

Avstängd
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Calez:

Krämiga. Man undrar ju lite när det står "vattenkylning för att hålla ljudnivån på rimlig nivå" om de är så tysta. Går det att få en ljudlös speldator?

nä.

Men vattenkylning är så pass lågt du kan få, det enda som kommer låta då är vattenpumpen

Låter ju intressant. Frågan är då hur vattenpumpen låter? Jag är allergisk mot fläktljud.

Avstängd
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Calez:

Krämiga. Man undrar ju lite när det står "vattenkylning för att hålla ljudnivån på rimlig nivå" om de är så tysta. Går det att få en ljudlös speldator?

Med rätt vattenkylning radiatorer+ssd&#039;s+passivt/vattenkylt nätagregat så kommer man sjukt nära,

Jag kör inte med någon vidare avancerad vatten loop, men när jag startar usb disken överröstar den mina fläktar/pump.

Låter ju faktiskt riktigt bra. Jag stänger in min nuvarande speldator på toa och drar hdmi+ett par kablar till under toadörren så att jag kan spela utan att tröttas ut av ljudet. Skulle vara otroligt skönt att slippa mecket.

Medlem
Skrivet av Calez:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Calez:

Krämiga. Man undrar ju lite när det står "vattenkylning för att hålla ljudnivån på rimlig nivå" om de är så tysta. Går det att få en ljudlös speldator?

nä.

Men vattenkylning är så pass lågt du kan få, det enda som kommer låta då är vattenpumpen

Låter ju intressant. Frågan är då hur vattenpumpen låter? Jag är allergisk mot fläktljud.

Mycket svagt brummande då den står bå vibrationsdämpande mattor.

Man kommer alltid behöva fläktar i ett vattenkylnngs system, men man kan köra dem på så lågt fläktvar att de inte hörs.
Dock värt att notera att man skall se till att ha tillräckligt stor radiator yta, har man inte det måste man dra upp fläktarna.

Vill man ha det rejält tyst kan man ställa något i still med en av dessa brevid datorn, skulle förmodligen klara helt fläktlöst om man inte överklockar / kör mer än ett grafikkort.

http://www.coolingstuff.se/p/460/phobya-nova-1080 / http://www.coolingstuff.se/p/715/phobya-xtreme-supernova-1260

Medlem

Samma ps och chassi (fractal design core 3000) på bilden som jag har


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Inte speciellt intressanta byggen till dom priserna, bygger bättre och billigare själv och kan få det att se så fan mycket snyggare ut.

Medlem

Som de flesta andra datorbutiker sätter de en dyr processor med ett medelmåttigt grafikkort.

i7 med hyperthreadring ger högst marginell skillnad mot i5 i spel samtidigt som den kostar ganska mycket mer. Vi snackar 139 fps mot 140fps i BF3. Att gå över 3570k för spel är i dagsläget ett slöseri med pengar. Ska de profilera datorerna som speldatorer bör datorerna vara konfigurerade för spelande.

Vad en i7 3970X gör i en speldator har jag ingen aning om. Den presterar identiskt, om inte sämre, än sina fyra gånger billigare bröder i spel. Jag antar att någon villig att lägga 40 000kr på en dator ska ha det bästa oavsett pris och inte bara spela spel.

Sedan snålar de in på 200kr för en DVD brännare istället för en DVD-brännare/blu-ray läsare vilket är underligt. Det känns som om att antingen stöder man blu-ray i en ny dator eller så skippar man helt optisk media.

Angående ram-minne tycker jag dock inte att de lägger på för mycket, utom på deras billigaste dator möjligtvis. Med tanke på priserna på ram är det dumsnålt att inte skaffa 16gb+.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

så jävla sugen att välja modermodemet bara föratt

Medlem

Synd att de inte har några alternativ med grafikkort från AMD, billigare och presterar bättre.

Avstängd
Skrivet av Naraccas:

Som de flesta andra datorbutiker sätter de en dyr processor med ett medelmåttigt grafikkort.

i7 med hyperthreadring ger högst marginell skillnad mot i5 i spel samtidigt som den kostar ganska mycket mer. Vi snackar 139 fps mot 140fps i BF3. Att gå över 3570k för spel är i dagsläget ett slöseri med pengar. Ska de profilera datorerna som speldatorer bör datorerna vara konfigurerade för spelande.

Vad en i7 3970X gör i en speldator har jag ingen aning om. Den presterar identiskt, om inte sämre, än sina fyra gånger billigare bröder i spel. Jag antar att någon villig att lägga 40 000kr på en dator ska ha det bästa oavsett pris och inte bara spela spel.

Sedan snålar de in på 200kr för en DVD brännare istället för en DVD-brännare/blu-ray läsare vilket är underligt. Det känns som om att antingen stöder man blu-ray i en ny dator eller så skippar man helt optisk media.

Angående ram-minne tycker jag dock inte att de lägger på för mycket, utom på deras billigaste dator möjligtvis. Med tanke på priserna på ram är det dumsnålt att inte skaffa 16gb+.

Ok, inte lätt med speldatorer. Kan du inte sätta ihop ett eget paket då och presentera här. Gärna en knäpptyst variant som klarar alla spel.

Alla vill inte ha datorer med vattenkylning heller, enbart den billigaste modellen är utan.

No thanks...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade inte velat köpa en dator hos Webhallen med deras värdelösa kundservice.

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

modermodemet &lt;3

Håller med. Modermodemet is the shiznit <3


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Alla vill inte ha datorer med vattenkylning heller, enbart den billigaste modellen är utan.

No thanks...

Vad är det för fel på vattenkylning då?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mycket snack om knäpp tysta datorer. Jag har ljudet på i spelen när jag spelar och ca 20-25% på fläktarna till mina radiatorer och min hdd är det som låter mest i burken och den hörs knappt


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Alla vill inte ha datorer med vattenkylning heller, enbart den billigaste modellen är utan.

No thanks...

Om de är smarta så kan man konfigurera om paketet innan man beställer.

Jag har full respekt för de som bygger själva. Jag kan det, men blir alltid nojjig när det gäller min egen dator (ja, det låter knäppt) så jag har inget emot att betala lite extra för någon som är bättre på det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skrivet av Propy:
Skrivet av walter_iego:

Alla vill inte ha datorer med vattenkylning heller, enbart den billigaste modellen är utan.

No thanks...

Om de är smarta så kan man konfigurera om paketet innan man beställer.

Jag har full respekt för de som bygger själva. Jag kan det, men blir alltid nojjig när det gäller min egen dator (ja, det låter knäppt) så jag har inget emot att betala lite extra för någon som är bättre på det.

Samma här. Jag har använt mig av Komplett.se - tidigare och det blev riktigt fina datorer, men, man bör ha baskunskap ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar