Nytt miljonrekord på Steam

Robot
Nytt miljonrekord på Steam

Helgens rea hjälpte till att sätta ett nytt rekord för Valves spelbutik - sex miljoner människor var inloggade samtidigt.


Medlem
Nytt miljonrekord på Steam

Köpte nyss Dishonored för -50%


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Testpilot

Underbart problem för oss gamers , steam-reor gör att man får problem med att hinna med o spela alla spel man köpt.

Medlem

Hade det inte varit knapert denna månaden så... får ta igen det på julrean.

Medlem

Köpte bara Deponia denna gången. Köper allt för många spel jag inte ens spelar eller inte spelar klart..

*host* ja, och dishonored alldeles nyss medans det fortfarande är halva pris!

FM-guru
F.d. Sisyr

Var inte hemma så mycket i helgen, och när jag var det glömde jag handla. Måste tas igen nu!

Medlem

Innan ni köper något på steam, kolla green man gaming och gog, de har brutala reor och rabattkoder + rea.

gog hade pick 5 for 10$, titlar från 2011-2012 som är relativt stora.

Medlem

Det är onödigt att ta smslån, sätta sig i skuld om man inte kommer spela spelen, oavsett rea eller inte.

Köpte dock dlcs till CIV5 och Hotline, så nu är man snart på Lyxfällan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Köpte Mirrors Edge och The Witchers 2 för 130 spänn totalt.
Känns som att man rånat någon.

Jag var en av dessa muppar som satt och spelade Vad annars ska man göra en söndag...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Köpte Mirrors Edge och The Witchers 2 för 130 spänn totalt.
Känns som att man rånat någon.

Du vet att Steam kör med Euro och inte USD? The Witcher 2 kostar över 130 kr bara det nu under rean, om de inte hade mer än 50% rabatt tidigare...

Medlem

Batman Arkham City för 7½ euro. TAKE MY MONEY!

Medlem

Har suttit o spanat varenda ny sale och ökat på samlingen... Det tragiska är det enda jag spelar är GTA 4 mellan steambrowsningen... ett spel jag köpte på rea för 2 år sen.

Mitt tips är: Dishonoured kör steamworks (köp = steamkey) och finns på gamefly.co.uk för £15, vilket blir ungefär 165kr. Bättre än gmg lr steam

Medlem
Skrivet av Jarnehall:
Skrivet av Wilfer88:

Köpte Mirrors Edge och The Witchers 2 för 130 spänn totalt.
Känns som att man rånat någon.

Du vet att Steam kör med Euro och inte USD? The Witcher 2 kostar över 130 kr bara det nu under rean, om de inte hade mer än 50% rabatt tidigare...

Jag bryr mig inte alls om vem som har dålig koll på Euro-kursen, men Steam tog då bara 104 spänn för The Witcher 2 och 26kr för Mirrors Edge från mitt konto. Så det så...

Medlem

Hittade själv inget intressant men det kommer säkert en rea till jul också.

Medlem

Blev Mark of the Ninja och Sins of a Solar Empire: Rebellion för min del.

Skägg.
10 Chambers

Köpte To The Moon... har velat spela hela helgen men febrik 2-åring hade andra planer.


signatur
zsm
Medlem

Batman Arkham City GOTY och Deus Ex: HR för ca 120kr eller så. Känns som om jag begått ett brott :S

Medlem

Tänkte spana in AoE II Complete Edition, kostande inte mycket. Men såg sedan att jag fick en fysisk version för ungefär samma pris på CDON, så det fick bli en beställning där istället. Tack Steam


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av joary639:

Köpte nyss Dishonored för -50%

Det är fortfarande billigare att köpa en fysisk kopia på Amazon..

Medlem

Dishonored, Bioshock Franchise Pack och Mirror's Edge har jag köpt hittills.

Medlem
Skrivet av anon_20542:
Skrivet av joary639:

Köpte nyss Dishonored för -50%

Det är fortfarande billigare att köpa en fysisk kopia på Amazon..

Men det är så härligt att slippa boxen


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av anon_20542:

Det är fortfarande billigare att köpa en fysisk kopia på Amazon..
.

Åker man på tullavgift på dessa förändelser?
Beställde någongång från Play, men minns inte hur det var.

Angående Steam-rean så väntar jag tills de lägre priserna kring jul, ingen idé att ta de nu redan känns det som.

Kan nästan vänta till sommaren eftersom man ändå har x antal ospelade spel i biblioteket.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Sundkula:

Det är fortfarande billigare att köpa en fysisk kopia på Amazon..
.

Åker man på tullavgift på dessa förändelser?
Beställde någongång från Play, men minns inte hur det var.

Har beställt en hel del grejer från storbritannien men aldrig åkt på tull. Det var t.om gratis frakt, även om den brukar vara låg.

Inaktiv
Skrivet av joary639:
Skrivet av Sundkula:
Skrivet av joary639:

Köpte nyss Dishonored för -50%

Det är fortfarande billigare att köpa en fysisk kopia på Amazon..

Men det är så härligt att slippa boxen

Jag har ingen optisk enhet, jag registrerade bara nyckeln på Steam. Vill man inte behålla lådan så måste man inte

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Åker man på tullavgift på dessa förändelser?
Beställde någongång från Play, men minns inte hur det var.

Inga tullavgifter eller pålagd moms tillkommer om man handlar inom EU. Handlar du utanför EU KAN dessa läggas på men har man tur slipper man det.

Medlem

Köpte borderlands2 igår kunde inte motstå

Medlem

Dishonored kostar 170kr på cdon

Medlem

Kotor II för €2,49 var ju inte helt fel. Då hade man inte längre någon ursäkt till att inte ha spelat igenom det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Köpte To The Moon... har velat spela hela helgen men febrik 2-åring hade andra planer.

Helt underbar musik.. Riktigt gripande spel, eller berättelse med pusselinslag är det väl kanske mer.. Bara lirat ett par timmar eller så, än så länge, men hittills har det varit väldigt bra. Hoppas du får tid över snart!

Köpte mitt To The Moon på GOG dock.. På Steam har det blivit Skyrim (slutligen!) och Trine II. Sitter nu och fumlar över om jag skall införskaffa Borderlands 2 också..

12
Skriv svar