Fallout-film blir verklighet

Robot
Fallout-film blir verklighet

Fanskapad film drar in tillräckligt med pengar från allmänheten för att få grönt ljus.

#fallout-new-vegas


Medlem
Fallout-film blir verklighet

Vet inte riktigt om detta blir så bra :S
Visst är det för mycket att hoppas på en film med samma budget som Avatar/The Avengers men att ett fan tar upp en sån stor spelserie som Fallout och tänker att h_n ska göra en bra film av det... Nja.

Men, hoppas verkligen på att h_n lyckats så att vi får en film värdig Fallout namnet

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Vet inte riktigt om detta blir så bra :S
Visst är det för mycket att hoppas på en film med samma budget som Avatar/The Avengers men att ett fan tar upp en sån stor spelserie som Fallout och tänker att h_n ska göra en bra film av det... Nja.

Men, hoppas verkligen på att h_n lyckats så att vi får en film värdig Fallout namnet

Det senaste Fallout värt namnet var Fallout 2.

Medlem

Det här kanske blir lite som en nyversion av 2020 Texas Gladiators.
http://www.imdb.com/title/tt0083565/
Där dom är i samma grustag hela filmen.

Medlem

"crowfunding mål"?

Finn 2 fel.

Edit: crowdfunding-mål

Medlem

Promo teaser kändes väldigt B :S

Medlem
Skrivet av soderkvist:
Skrivet av MrPeters:

Vet inte riktigt om detta blir så bra :S
Visst är det för mycket att hoppas på en film med samma budget som Avatar/The Avengers men att ett fan tar upp en sån stor spelserie som Fallout och tänker att h_n ska göra en bra film av det... Nja.

Men, hoppas verkligen på att h_n lyckats så att vi får en film värdig Fallout namnet

Det senaste Fallout värt namnet var Fallout 2.

Ganska subjektiv åsikt då Fallout 1&2 var lite mer old-school RPG aktigt medans de nyare är FPS RPGs, stor skillnad på dem.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stais:

"crowfunding mål"?

Finn 2 fel.

Edit: crowdfunding-mål

The Crows are watching!


signatur
Inaktiv

Allt som är Fallout är bra. New Vegas hade sina fel men även solen har sina fläckar. Jag stöttar dem helhjärtat. Inte med pengar, men med min positiva inställning till detta. Vill man göra en fan-film så ska man väl få göra det tycker jag.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Jävlar vilken tjock accent killen har. Han kunde bara varit med aussie om han hette Bruce.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Gillade inte legionen i NV. Kändes lite väl plojigt med romerska legionärer i post-apokalypsen.
Föredrog supermutanter och Enclave. från dom tidigare spelen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Stais:

"crowfunding mål"?

Finn 2 fel.

Edit: crowdfunding-mål

The Crows are watching!

http://hugin.org/index.jpg

Nu är det bara 1 fel kvar... (bindestrecket saknas)

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Vet inte riktigt om detta blir så bra :S
Visst är det för mycket att hoppas på en film med samma budget som Avatar/The Avengers men att ett fan tar upp en sån stor spelserie som Fallout och tänker att h_n ska göra en bra film av det... Nja.

Men, hoppas verkligen på att h_n lyckats så att vi får en film värdig Fallout namnet

Man är rätt kräsen på filmer ifall man förväntar sig dom ska ha samma budget som avenger eller avatar, även en fan film kan bli riktigt bra. Jag har sett fan filmer som har bättre handling än vad en hollywood film har, du kan inte döma boken efter omslaget innan du läst innehållet.

Din åsikt gällande detta funkar inte i längden, för filmen kan bli bra.

(redigerar)
Missade din text under och ber om ursäkt för det, så riktar min övre text till resterande människor som dömer filmer och kanske kommer skriva något negativt.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Stais:

"crowfunding mål"?

Finn 2 fel.

Edit: crowdfunding-mål

The Crows are watching!

http://hugin.org/index.jpg

Off topic: Hmm är inte detta concept art från Midgard Online som Funcom höll på med innan de skrotade det och började med Age of Conan? Har något vagt minne av att jag hade denna som bakgrundsbild back in the day Såg oerhört mycket fram emot Midgard Online.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

"Den fokuserar, inte helt oväntat kanske, på Lanius bakgrundshistoria och för att fira framgångarna har den första trailern släpptes."

Släpptes? Någon var nog lite morgontrött vid skrivandet av denna artikel.

On-topic: Promo-trailern kändes tråkigt nog väldigt B, och då tar jag ändå med deras troligtvis låga budget i beräkningen. Kanske är det som någon redan nämnt, att legionen inte är den mest lyckade fraktionen man kan bygga en film på.

Men de ska ändå ha ett lycka till, och jag hoppas att de motbevisar mig!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MrPeters:

Ganska subjektiv åsikt

Haha, peka gärna på en objektiv åsikt!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av MrPeters:

Ganska subjektiv åsikt

Haha, peka gärna på en objektiv åsikt!

Syftade mer på att oavsett vem du är så gillar du inte exakt samma spel som andra personer vilket gör att Fallout namnet är inte lika värt i allas syn, så om du kommer och kommenterar på min kommentar att Fallout namnet inte är värt någonting på grund av att du inte gillade uppföljarna efter 2:a spelet så kan jag påstå att det är värt allt guld i världen.

Värdet av saker kan inte bestämmas av en individ.

Medlem

För låg budget för att bli något bra!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av MrPeters:

Ganska subjektiv åsikt

Haha, peka gärna på en objektiv åsikt!

Syftade mer på att oavsett vem du är så gillar du inte exakt samma spel som andra personer vilket gör att Fallout namnet är inte lika värt i allas syn, så om du kommer och kommenterar på min kommentar att Fallout namnet inte är värt någonting på grund av att du inte gillade uppföljarna efter 2:a spelet så kan jag påstå att det är värt allt guld i världen.

Värdet av saker kan inte bestämmas av en individ.

Och vad jag menade var att alla åsikter är subjektiva, annars är det ingen åsikt. Ett lustigt ordval, helt enkelt. Du behöver inte försöka övertyga mig om något annat, för det var inte mig du svarade i tidigare inlägg.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av MrPeters:

Ganska subjektiv åsikt

Haha, peka gärna på en objektiv åsikt!

Syftade mer på att oavsett vem du är så gillar du inte exakt samma spel som andra personer vilket gör att Fallout namnet är inte lika värt i allas syn, så om du kommer och kommenterar på min kommentar att Fallout namnet inte är värt någonting på grund av att du inte gillade uppföljarna efter 2:a spelet så kan jag påstå att det är värt allt guld i världen.

Värdet av saker kan inte bestämmas av en individ.

Och vad jag menade var att alla åsikter är subjektiva, annars är det ingen åsikt. Ett lustigt ordval, helt enkelt. Du behöver inte försöka övertyga mig om något annat, för det var inte mig du svarade i tidigare inlägg.

Du har helt rätt i att det inte var dig jag svarade på, har svårt att komma ihåg namn och jag kollade inte riktigt vem som skrev först
Och självklart är alla åsikter subjektiva, men man kan i alla fall försöka hålla dem neutrala

Medlem

Synd att dom inte gjorde film av fallout istället. las vegas har jag inte ens lirat, kändes inte lika bra.

Medlem

Jag gillade New Vegas bättre än Fallout 3 men Fallout 2 är fortfarande favoriten.
Filmen ser inte så lovande ut men det är bara att hoppas på att den blir ok.

1
Skriv svar