The Walking Dead: A Telltale Games Series

Robot
The Walking Dead: A Telltale Games Series

Aldrig har en döende värld varit så full av liv och så lätt att älska. Med fem The Walking Dead-avsnitt i ett paket tar Telltale ett järngrepp om GOTY-kandidaturen.

#the-walking-dead-a-telltale-games-series, #telltale-games


Medlem
The Walking Dead: A Telltale Games Series

Absolut medhåll.

Fantastiskt spel och en klar GOTY kandidat.

Clementine kan mycket väl vara den första barnkaraktären oavsett berättarmedium som jag inte stört mig på.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det här är (än så länge antar jag) GOTY för mig än så länge. Slog man ihop alla dialoger i hela Resident Evil 6 så hade man inte fått ihop lika mycket känsla som en dialog kunde ha här.

Nu såhär i efterhand, är det ens värt för Activision att släppa sitt FPS baserat på serien? Det kommer ju bara jämföras med Telltales titel, något som kommer bita dom i arslet något enormt. Är det någon som efterfrågar en sådan titel efter detta?


signatur

Videomupp

FM-guru
F.d. Sisyr

Så grymt bra. Ser fram emot säsong två, även om det var några grejer med slutet på säsong ett jag inte gillade.

Inaktiv

Bra spel men gud vad kort rescension

Medlem

Så jävla värt vartenda öre spelar 5an nu riktigt spännande.

Skrivet av bleak:

Bra spel men gud vad kort rescension

Kan vara att spelet inte är så långt och att det inte ändrar sig rent tekniskt från de tidigare episoderna.

Medlem

Största överaskningen för mig iår! Fantastiskt bra!


signatur

Nämen!

Medlem

Synd att ens val inte hade någon större betydelse eftersom oavsett vad man väljer så blir det i sin helhet samma slut.. vilket dödade ett annars bra spel.

Sen slängde dom in ett klyschigt Inception-slut för att rädda deras story.

7/10 Solar :\


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Clementine kan mycket väl vara den första barnkaraktären oavsett berättarmedium som jag inte stört mig på.

Samma här. Man brydde sig verkligen om henne.

Hoppas det blir en till säsong.

Medlem

Bra, men knappast GOTY.. Inte ens nära

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Synd att ens val inte hade någon större betydelse eftersom oavsett vad man väljer så blir det i sin helhet samma slut.. vilket dödade ett annars bra spel.

Sen slängde dom in ett klyschigt Inception-slut för att rädda deras story.

7/10 Solar :\

Fast denna spel serie baseras väldigt starkt på boken vilket gör att den följer detta mönster. Det är för att få tittarna/läsarna att hänga kvar och ha spänning då verkligen allt kan hända med karaktärerna. Detta gjorde ju också att alla fick som ha samma slut i spelet

Moderator | Testpilot
Skrivet av WildThing:

Det här är (än så länge antar jag) GOTY för mig än så länge. Slog man ihop alla dialoger i hela Resident Evil 6 så hade man inte fått ihop lika mycket känsla som en dialog kunde ha här.

Nu såhär i efterhand, är det ens värt för Activision att släppa sitt FPS baserat på serien? Det kommer ju bara jämföras med Telltales titel, något som kommer bita dom i arslet något enormt. Är det någon som efterfrågar en sådan titel efter detta?

Öppna inte munnen fören vi sett mer om det spelet. Som jag fattat det ska det vara ett zombiespel där du kan och bör använda stealth för att ta dig förbi zombies vilket ändå LÅTER trevligt.

Men jag är den personen som försöker vara positiv tills man iallafall får se ordentligt gameplay..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Tillhör årets bästa spel tillsammans med Xcom och Dishonored , den enda nackdelen jag kan hitta är att inverted mouse aim ej finns då man skall sikta med vapen, vilket sabbat en del för mig.

Medlem

Trevlig och djup recension, även fast den var en aning kort.

Tycker inte recensionen förklarade helt varför spelet fick 5/5?
Allt som står beskrivet pekar på en positiv helhetsupplevelse (enligt min uppfattning). Musik, kontroller och den grafiska delen har man inte gått in utförligt på alls? Har sett flera recensioner där samma metodik har använts i form av att man har gett spelet 5/5 fast det har flera större brister. Varför?

Spelet verkar för övrigt intressant.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

En utav de första FZ recensionerna som jag faktiskt håller med om. RIKTIGT bra spel!

Medlem

Håller med, fantastiskt bra "spel". Det är antagligen det spelet jag spelat i år som kommer stanna med mig längst, men oavsett så har jag svårt att säga GoTY. Varför? Det är så långt borta ifrån allt annat att de inte ens går att jämföra. Jag har rent av svårt att kalla det för ett "point-and-click"... Jag vet inte vad det är. Men bra är det i alla fall.

"Upplevelse of the year" kanske...?

Medlem

Jag är ett stort, stort fan av estetiken i den här serien. Så suveränt vacker rakt igenom.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av WildThing:

Det här är (än så länge antar jag) GOTY för mig än så länge. Slog man ihop alla dialoger i hela Resident Evil 6 så hade man inte fått ihop lika mycket känsla som en dialog kunde ha här.

Nu såhär i efterhand, är det ens värt för Activision att släppa sitt FPS baserat på serien? Det kommer ju bara jämföras med Telltales titel, något som kommer bita dom i arslet något enormt. Är det någon som efterfrågar en sådan titel efter detta?

Öppna inte munnen fören vi sett mer om det spelet. Som jag fattat det ska det vara ett zombiespel där du kan och bör använda stealth för att ta dig förbi zombies vilket ändå LÅTER trevligt.

Men jag är den personen som försöker vara positiv tills man iallafall får se ordentligt gameplay..

Jojo, det är ju klart man hoppas Men även om det är ett fantastiskt FPS så tror jag att det inte kommer att vara nära den känslomässiga investering man fick i den här titeln. Även om spelet är spännande och med fantastisk gameplay, så kommer det hamna på efterkälken om inte storyn är lika engagerande, något jag ärligt talat har svårt att tro att det gör. Story över gameplay, åtminstone hos mig


signatur

Videomupp

Medlem

Även om jag nu i efterhand hade velat känna att valen skulle kännas mer unika så måste jag säga att illusionen utav valen och den berättande resan var värt det.

Det var länge sedan man var så engagerade i karaktärer som bara består av pixlar och kändes så levande.

Medlem

Så jäkla bra alltså? Hm


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Började gråta på slutet, en av de bättre spelen på länge. Top 5 i år iallafall.
Hörde att det skulle komma en till säsong p.g.a. framgångsrikheten med denna säsong. Skulle sitta fint i magen om detta är sant

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Mellansalt:

Synd att ens val inte hade någon större betydelse eftersom oavsett vad man väljer så blir det i sin helhet samma slut.. vilket dödade ett annars bra spel.

Sen slängde dom in ett klyschigt Inception-slut för att rädda deras story.

7/10 Solar :\

Fast denna spel serie baseras väldigt starkt på boken vilket gör att den följer detta mönster. Det är för att få tittarna/läsarna att hänga kvar och ha spänning då verkligen allt kan hända med karaktärerna. Detta gjorde ju också att alla fick som ha samma slut i spelet

Serietidning är det väl och inte en bok

Medlem

bästa spelet på länge imo


signatur

Malmö

FM-guru
F.d. Sisyr

Skönt att någon suttit och röstat minus på alla som sagt något positivt om spelet. Jag gjorde tummen upp på samma kommentarer istället. ;<

Medlem

Oj, man kanske ska köpa det trots allt.

Medlem

Lätt årets bästa spel imo, sällan story är så välpresenterat och välgjort. Ett must buy!!

Medlem

Trevligt! Kommer att köpas när jag fått lön!

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Mellansalt:

Synd att ens val inte hade någon större betydelse eftersom oavsett vad man väljer så blir det i sin helhet samma slut.. vilket dödade ett annars bra spel.

Sen slängde dom in ett klyschigt Inception-slut för att rädda deras story.

7/10 Solar :\

Fast denna spel serie baseras väldigt starkt på boken vilket gör att den följer detta mönster. Det är för att få tittarna/läsarna att hänga kvar och ha spänning då verkligen allt kan hända med karaktärerna. Detta gjorde ju också att alla fick som ha samma slut i spelet

1. Det är en Serie tidning, inte "böcker" på det viset. (Böckerna är samlingsutgåvor som innehåller ungefär 6-10 tidningar. Kompendium.)

2. Spelet gör svaga anknytningar till Serien av det jag läst (i form av platser, vissa namn), men det är knappast "starkt" baserad på Serien. TV-Episoderna är bra mycket närmare Serien än vad Spelet är, och då skiljer sig dem endå en hel del också.

3. Såvida du inte syftar på de två Noveller som släppts, som inte alls är samma story som varken tv-serien, tecknade serien eller spelet. De fokuserar på "The Governour" de tidiga dagarna och vägen till Woodbury och Guvenör.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Synd att ens val inte hade någon större betydelse eftersom oavsett vad man väljer så blir det i sin helhet samma slut.. vilket dödade ett annars bra spel.

Sen slängde dom in ett klyschigt Inception-slut för att rädda deras story.

7/10 Solar :\

Val behöver inte bara finnas för att skapa flera slut, de kan användas för att involvera dig och göra det lättare för dig att sympatisera med karaktärerna.

123
Skriv svar