Assassin's Creed III blir ännu snyggare till pc

Robot
Assassin's Creed III blir ännu snyggare till pc

Spelet drar nytta av pc-exklusiva grafikteknologier som TXAA och DX11 tessellation.

#nvidia, #assassins-creed-iii


Medlem
Assassin's Creed III blir ännu snyggare till pc

TXAA OFF eller ON är väl lite hugget som stucket men Tessellation gör spelet riktigt läckert när man går i snön. Sjukt najs att gå runt i skogen i full snöstorm och se spår i snön som man kan följa för att efter ett tag kunna panga på en björn eller en vilsen grupp rödrockar.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Medlem

Håller med Saru, snön är riktigt häftig med tesselation! Och TXAA tycker jag med gör riktigt stor skillnad. Gött att det nu kommer spel som supportar detta så mitt 680 för göra lite nytta! ;D

Ska nog köpa helt ny burk snart, kasst me GT220 graffe, Intel Core 2 Duo E7500 o annat skit.

Inaktiv

Hur är spelet till PC då?

Skrivet av Aresz:

Hur är spelet till PC då?

Bra tycker jag hittills, har iofs bara kört knappt 1h.

Medlem

Hur var skillnaden med och utan tesselation?

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Aresz:

Hur är spelet till PC då?

Bra tycker jag hittills, har iofs bara kört knappt 1h.

Det ända jag egentligen kan klaga över är de klumpiga menyerna, förutom det, fungerar allting utmärkt. Massivt spel....

Skrivet av Zarsky:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Aresz:

Hur är spelet till PC då?

Bra tycker jag hittills, har iofs bara kört knappt 1h.

Det ända jag egentligen kan klaga över är de klumpiga menyerna, förutom det, fungerar allting utmärkt. Massivt spel....

Ja menyerna är klumpiga.

Kom också på att man inte kan ha nån kontroll på enter-knappen, vill ju ha enter på Interact.

Grääjt. har alltid stört mig på det där "flickering" flimmrandet i bakrunden på alla möjliga spel.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Zarsky:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Aresz:

Hur är spelet till PC då?

Bra tycker jag hittills, har iofs bara kört knappt 1h.

Det ända jag egentligen kan klaga över är de klumpiga menyerna, förutom det, fungerar allting utmärkt. Massivt spel....

Ja menyerna är klumpiga.

Kom också på att man inte kan ha nån kontroll på enter-knappen, vill ju ha enter på Interact.

Ja, enter är för långt från WASD, vilket tvingar en att flytta handen från knapparna....ganska liten detalj, men det saktar ner meny-navigeringen relativt mycket.
Hörde att Far Cry 3 också lider av opraktiska menyer. Synd att Ubisoft klarar av att bygga så massiva & smidiga spel, med så klumpiga menyer. :/

Medlem

Det som stör mig mest är att så många funktioner är kopplade till "E". På PC kan de iaf anstränga sig och göra så man kan ställa in vilka knappar som ska ha olika funktioner då det blir väldigt irriterande, kan förstå varför de har så på konsol eftersom handkontroller är begränsade. Men kom igen, Ubisoft. Sluta vara lata.

Medlem
Skrivet av saru:

TXAA OFF eller ON är väl lite hugget som stucket men Tessellation gör spelet riktigt läckert när man går i snön. Sjukt najs att gå runt i skogen i full snöstorm och se spår i snön som man kan följa för att efter ett tag kunna panga på en björn eller en vilsen grupp rödrockar.

Speciallt TXAA'n stack nog inte ut lika bra eftersom du såg videon i FZ's videospelare, som tyvärr lider av brytningsfel.

Kolla i 1080p istället.

Medlem

Så, xbox 360 klarar alltså av Direct X 11 tessellation? För sådär ser det ut på xbox-varianten också. Lite smålustigt att de gör sån reklam för det i sådana fall.

Skrivet av Fr0gg0.:

Så, xbox 360 klarar alltså av Direct X 11 tessellation? För sådär ser det ut på xbox-varianten också. Lite smålustigt att de gör sån reklam för det i sådana fall.

Skulle inte tro det va


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Detta skall jag köpa när de har patchat spelet lite. Jag hoppas min dator klarar av Tesselation. Vilket den lär göra.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Så, xbox 360 klarar alltså av Direct X 11 tessellation? För sådär ser det ut på xbox-varianten också. Lite smålustigt att de gör sån reklam för det i sådana fall.

jo jo snön går ner så på xbox utgåvan med men det dom syftar på att snön är inte lika kantig som på xboxen & ps3'an (har själv 360 utgåvan) och Tesselation gör faktiskt skillnad.


signatur

God is dead

Skrivet av Zarsky:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Zarsky:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Aresz:

Hur är spelet till PC då?

Bra tycker jag hittills, har iofs bara kört knappt 1h.

Det ända jag egentligen kan klaga över är de klumpiga menyerna, förutom det, fungerar allting utmärkt. Massivt spel....

Ja menyerna är klumpiga.

Kom också på att man inte kan ha nån kontroll på enter-knappen, vill ju ha enter på Interact.

Ja, enter är för långt från WASD, vilket tvingar en att flytta handen från knapparna....ganska liten detalj, men det saktar ner meny-navigeringen relativt mycket.
Hörde att Far Cry 3 också lider av opraktiska menyer. Synd att Ubisoft klarar av att bygga så massiva & smidiga spel, med så klumpiga menyer. :/

Kan inte fatta hur alla kan spela med WASD, hur obekvämt som helst ju.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Kan inte fatta hur alla kan spela med WASD, hur obekvämt som helst ju.

Till mig är det en självklarhet. Men det är smaksak, antar att du spelar med kontroller, vilket nog också fungerar utmärkt i AC.

Medlem

Bra jobbat! Mer sånt, utnyttja kraften vi har i våra PC!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar