Lär känna nivåverktyget i Far Cry 3

Robot
Lär känna nivåverktyget i Far Cry 3

Filmuppvisning när Ubisoft låter dig lära känna nivåknåperierna som inbegriper slumpmässigt genererade miljöer, 2000 olika objekt och mer därtill.

#far-cry-3


Medlem
Lär känna nivåverktyget i Far Cry 3

Wait, wat? En map maker för ett spel? Det verkligen är slutet på världen som vi känner den...

21/12/12
Armageddon
Apocalypse
Kony2012
etc...

Medlem

Varning för denna editor. Alla här som använt editorn till Far Cry 2, som också såldes som extremt kompetent, kan ju berätta om den brist på funktioner den editorn led av.

Typ, ingen kod eller något scriptande av något slag, inget sätt att ändra egenskaperna hos objekt, inget sätt att redigera banans egenskaper, inga vinst/förlust-objektiv, inga regioner, inga imports... ingen dynamik, inga events, inga conditions, ingeting. Du kunde inte ens ändra det minsta ljudet eller få en rad med text att dyka upp på skärmen för spelaren.

Bara placera palmer, placera lite mounted MG's, spraya på lite gräsmatta och njut. Helt värdelöst, med andra ord.

Risken finns alltså till exempel att det du just såg i videon ovan, är exakt ALLT du kan göra med editorn.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Varning för denna editor. Alla här som använt editorn till Far Cry 2, som också såldes som extremt kompetent, kan ju berätta om den brist på funktioner den editorn led av.

Typ, ingen kod eller något scriptande av något slag, inget sätt att ändra egenskaperna hos objekt, inget sätt att redigera banans egenskaper, inga vinst/förlust-objektiv, inga regioner, inga imports... ingen dynamik, inga events, inga conditions, ingeting. Du kunde inte ens ändra det minsta ljudet eller få en rad med text att dyka upp på skärmen för spelaren.

Bara placera palmer, placera lite mounted MG's, spraya på lite gräsmatta och njut. Helt värdelöst, med andra ord.

Risken finns alltså till exempel att det du just såg i videon ovan, är exakt ALLT du kan göra med editorn.

Lika hjärndöd editor som Halo med andra ord?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Varning för denna editor. Alla här som använt editorn till Far Cry 2, som också såldes som extremt kompetent, kan ju berätta om den brist på funktioner den editorn led av.

Typ, ingen kod eller något scriptande av något slag, inget sätt att ändra egenskaperna hos objekt, inget sätt att redigera banans egenskaper, inga vinst/förlust-objektiv, inga regioner, inga imports... ingen dynamik, inga events, inga conditions, ingeting. Du kunde inte ens ändra det minsta ljudet eller få en rad med text att dyka upp på skärmen för spelaren.

Bara placera palmer, placera lite mounted MG's, spraya på lite gräsmatta och njut. Helt värdelöst, med andra ord.

Risken finns alltså till exempel att det du just såg i videon ovan, är exakt ALLT du kan göra med editorn.

Antar att du testat den hela nya editorn här då alltså?

Läs här och se trailern innan ni fräser av er fördomar: http://far-cry.ubi.com/fc-portal/en-GB/community/detail_news....

Verkar vara en mycket vettig editor, jag väljer att döma den EFTER jag testat den.

Inaktiv

Jag vill se verktyg för framtida modifikationer, inte enbart kartor. :heart:

Medlem
Skrivet av KatOne:

Varning för denna editor. Alla här som använt editorn till Far Cry 2, som också såldes som extremt kompetent, kan ju berätta om den brist på funktioner den editorn led av.

Typ, ingen kod eller något scriptande av något slag, inget sätt att ändra egenskaperna hos objekt, inget sätt att redigera banans egenskaper, inga vinst/förlust-objektiv, inga regioner, inga imports... ingen dynamik, inga events, inga conditions, ingeting. Du kunde inte ens ändra det minsta ljudet eller få en rad med text att dyka upp på skärmen för spelaren.

Bara placera palmer, placera lite mounted MG's, spraya på lite gräsmatta och njut. Helt värdelöst, med andra ord.

Risken finns alltså till exempel att det du just såg i videon ovan, är exakt ALLT du kan göra med editorn.

Man skulle kunna sätta ut AI-gubbar och då kan man hoppas att det går att scripta lite till detta.

Medlem
Skrivet av Gamer_of_rage:

Antar att du testat den hela nya editorn här då alltså?

Läs här och se trailern innan ni fräser av er fördomar: http://far-cry.ubi.com/fc-portal/en-GB/community/detail_news....

Verkar vara en mycket vettig editor, jag väljer att döma den EFTER jag testat den.

Jistanes vad sugen du var på att få fräsa till. Du verkar iallfall ha valt ditt nick rätt. Så, varsågod

Jag har uppenbarligen inte testat editorn, herr halmdocka. Men jag tror vi alla minns den hype som Far Cry 2 lanserades med? Hur likt i grund och botten det verkar vara i många av de rent tekniska designvalen med FC3?

Även FC2 lanserades med ett pepprande av trailers inom olika aspekter av spelet för att liksom ge lanseringen en viss PR-puls. Trots detta blev det ett rejält magplask, och om inget annat för allmänbildningens skull - dra igång Far Cry 2's editor nån gång. Den har långt färre funktioner än Windows-kalkylatorn.

Saxat från FAQen du länkade (tack förresten!): "We are basically building using the FC2 editor as foundation.". Då får vi hoppas att FC3's editor blir mer än den utmärkta vegetationssimulator den bygger på.

Skrivet av Lolflakes:

Man skulle kunna sätta ut AI-gubbar och då kan man hoppas att det går att scripta lite till detta.

Ja, hoppas det! Man verkar kunna göra både ett och annat. Men nån World Editor lär det ju inte bli, direkt.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jistanes vad sugen du var på att få fräsa till. Du verkar iallfall ha valt ditt nick rätt. Så, varsågod

Yes mitt nick är valt av anledning, trött på gnälliga och fördomsfulla "gamers".

Skrivet av KatOne:

Saxat från FAQen du länkade (tack förresten!): "We are basically building using the FC2 editor as foundation.". Då får vi hoppas att FC3's editor blir mer än den utmärkta vegetationssimulator den bygger på.

Och som du säkert vet betyder foundation plattform som den nay editorn bygger på, dvs att de utvecklat och byggt vidare.

Hype eller inte, det jag sett och läst (inte bara på den sida jag länkat) så de det positivt ut. Och som tidigare nämnt väljer jag INTE att såga innan jag vet!

ELF
Medlem

Jag kommer hel klart slösa bort mycket tid i mapeditorn. Kommer generera en bana och sen kommer jag fylla den med hus och annat skit för att göra en fin liten stad....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Gamer_of_rage:

Och som du säkert vet betyder foundation plattform som den nay editorn bygger på, dvs att de utvecklat och byggt vidare.

Hype eller inte, det jag sett och läst (inte bara på den sida jag länkat) så de det positivt ut. Och som tidigare nämnt väljer jag INTE att såga innan jag vet!

Låter som en solid strategi. Låt mig påpeka att jag inte heller sågar innan jag testar. Jag hoppas verkligen att den blir allt den säger sig vara och mer därtill. Som jag pekar ut redan i min första post, RISKEN finns att den inte gör mycket mer än vad videon presenterade.

Det är inte nån slags förbannelse jag mumlar mot editorn över en kokande kittel här, jag hoppas att den blir grym! Men jag blev bara så sjukt stämplad på stortån av FC2's editor, som fick en liknande videopresentation men som visade sig vara den kexigaste editorn i världshistorien. Editorn som FC3's editor - och en massa annan teknologi i FC3 - bygger på. Så vi får som du säger se hur det blir.

Medlem

Även fast jag tycker spelet ser rätt ointressant ut så är det ju aldrig fel med en map editor, hoppas bara den nu inte blir lika värdelös som den i Farcry 2.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Även fast jag tycker spelet ser rätt ointressant ut så är det ju aldrig fel med en map editor, hoppas bara den nu inte blir lika värdelös som den i Farcry 2.

My point exactly.

Undantaget att jag faktiskt är intresserad av Far Cry 3.

Skrivet av ELF:

Jag kommer hel klart slösa bort mycket tid i mapeditorn. Kommer generera en bana och sen kommer jag fylla den med hus och annat skit för att göra en fin liten stad....

Vad kostar en 2:a i din stad?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

om man kan importera objekt så bygger jag en gothisk stad full med snygga gothbrudar och inga män .. och flyttar dit

Medlem
Skrivet av KatOne:

Varning för denna editor. Alla här som använt editorn till Far Cry 2, som också såldes som extremt kompetent, kan ju berätta om den brist på funktioner den editorn led av.

Typ, ingen kod eller något scriptande av något slag, inget sätt att ändra egenskaperna hos objekt, inget sätt att redigera banans egenskaper, inga vinst/förlust-objektiv, inga regioner, inga imports... ingen dynamik, inga events, inga conditions, ingeting. Du kunde inte ens ändra det minsta ljudet eller få en rad med text att dyka upp på skärmen för spelaren.

Bara placera palmer, placera lite mounted MG's, spraya på lite gräsmatta och njut. Helt värdelöst, med andra ord.

Risken finns alltså till exempel att det du just såg i videon ovan, är exakt ALLT du kan göra med editorn.

Editorn för Far Cry 2 var endast för multiplayer. Skulle tro att editorn för trean är mer lik den som kom med ettan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bedrövligt att de fortfarande väljer att fördärva med tok-överdriven (synliggöra = poäng) ambient-occlusion.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

ELF
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av ELF:

Jag kommer hel klart slösa bort mycket tid i mapeditorn. Kommer generera en bana och sen kommer jag fylla den med hus och annat skit för att göra en fin liten stad....

Vad kostar en 2:a i din stad?

450000 kr. Det är dock bara för ett skjul på utkanten. Ska du ha något större så kan det gå upp till 9 miljoner.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Sjukt fräsch frames per second måste jag säga.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

"Survive the singleplayer sandbox" jag fattar noll... ?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Folk verkar störa sig på att det ser simpelt ut. Är det bara jag som ser framemot en map editor som man kanske förstår sig på?

Medlem

Grafikmässigt som Crysis för 5 år sedan, fast lite sämre. Tack konsoller.

Medlem
Skrivet av MirakelMannen:

Folk verkar störa sig på att det ser simpelt ut. Är det bara jag som ser framemot en map editor som man kanske förstår sig på?

nope, jag gillade farcry 2's editor så jag ser fram emot 3ans

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Sjukt fräsch frames per second måste jag säga.

Youtube video, låst till 30 frames oavsett vad source materialet var.

Medlem
Skrivet av Quicken:
Skrivet av MiLeS:

Sjukt fräsch frames per second måste jag säga.

Youtube video, låst till 30 frames oavsett vad source materialet var.

Dock så såg ju videon ut att ha lägre än 30 fps

ELF
Medlem
Skrivet av MirakelMannen:

Folk verkar störa sig på att det ser simpelt ut. Är det bara jag som ser framemot en map editor som man kanske förstår sig på?

Håller med. Vill inte behöva vara kärnfysiker för att förstå hur editorn ska användas.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ohhhh yeeeeed. Lyssna vad han säger Jag tycker han är sjukt grym. Jag brukar till 99% hålla med han så this shall be good hehe...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&list=U...

1
Skriv svar