400 000 sålda Wii U:s under första veckan

Robot
400 000 sålda Wii U:s under första veckan

Några hundra tusen färre än Wii:n lyckades med 2006, men är trots det inte helt lätt att få tag på borta i Amerika.

#nintendo


Medlem
400 000 sålda Wii U:s under första veckan

Får väl hoppas man får sin på fredag och inte behöver vänta på nästa vända :]

Medlem

Den släpptes väl den 18:e november?

Medlem

När Nintendo väl börjar täcka av sina storspel så lär det nog bli ett köp även för min del. Men just nu så känns det inte nödvändigt att skaffa WiiU. Vill jag spela New super Mario Bros. så har jag min Wii-version

Medlem

Vill ha fredag nu!!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ZF
Medlem

hugger en när priset halverats, om ett halvår antagligen då. känns lite drygt att slanta upp nära 4 vasor för att spela 3 spel.

Inaktiv

Förhandsbokade idag, hoppas man får en på fredag


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Osäker, känner inget direkt sug som det är nu bland annat för att jag tycker den är för dyr för hårdvaran man får (ja jag vet att kontrollen säkert kostar en slant) och att ZombiU som såg intressant ut i början verkar va en smärre flopp både grafik/gameplay/bugg mässigt.

Men kanske hugger en om den får några intressant titlar framöver när priset har sänkts lite..

Medlem

Kan knappt bärga mig inför fredagen. Det var mig länge sedan jag var såhär taggad på att få hem ett paket från lokala posten
It feels awesome!

Medlem
Skrivet av ZF:

hugger en när priset halverats, om ett halvår antagligen då. känns lite drygt att slanta upp nära 4 vasor för att spela 3 spel.

Haha ja det går ju att drömma ;).

Medlem

Det är ett ganska stort faktafel i den här nyhetsrapporteringen. Det påstås att Wii sålde 300 000 enheter första veckan när den lanserades dvs 2006 och att detta är mindre än var Wii U sålde nu.

Det är ju inte vad som står i artikeln på cnet som refereras som källa. Det står att nintendo sålde 700 000 konsoler förra veckan varav 400 000 var Wii U och 300 000 var gamla Wii konsoler.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Det är ett ganska stort faktafel i den här nyhetsrapporteringen. Det påstås att Wii sålde 300 000 enheter första veckan när den lanserades dvs 2006 och att detta är mindre än var Wii U sålde nu.

Det är ju inte vad som står i artikeln på cnet som refereras som källa. Det står att nintendo sålde 700 000 konsoler förra veckan varav 400 000 var Wii U och 300 000 var gamla Wii konsoler.

Japp, tror Wii sålde runt 600 000 enheter sin första vecka...


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Det är ett ganska stort faktafel i den här nyhetsrapporteringen. Det påstås att Wii sålde 300 000 enheter första veckan när den lanserades dvs 2006 och att detta är mindre än var Wii U sålde nu.

Det är ju inte vad som står i artikeln på cnet som refereras som källa. Det står att nintendo sålde 700 000 konsoler förra veckan varav 400 000 var Wii U och 300 000 var gamla Wii konsoler.

Jag satt tydligen och tänkte på helt andra saker. Fixat till och korrigerat, tack för uppmärksammandet.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Blir ett köp när Zelda metroid och ett nytt Mario (typ galaxy och Mario 64) släpps

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Förhandsbokade idag, hoppas man får en på fredag

Hoppas du gör en Lets Play på ZombieU i framtiden


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Är inte hårddsiken lite i minsta laget på Wii u ?

Basic Pack har ett inbyggt 8GB inbyggt flashminne och

Premium Pack 32GB inbyggt flashminne.

Det ska väl komma en del nedladdningsbara spel också eller ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Det fanns faktiskt Wii U baspaketet kvar dagen efter release på Nintendo World i New York. Så förhoppningsvis är den inte lika svår att få tag på som föregångaren när den släpptes...

Medlem
Skrivet av Pålis:

Är inte hårddsiken lite i minsta laget på Wii u ?

Basic Pack har ett inbyggt 8GB inbyggt flashminne och

Premium Pack 32GB inbyggt flashminne.

Det ska väl komma en del nedladdningsbara spel också eller ?

Nu blir det ju iof bara 3GB och 25GB kvar efter att Wii U tagit 4.2GB gisslan till sitt OS och dyligt.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Jag väntar med att köpa ett Wii U tills det finns spela som lockar, som det är nu är det bara Nintendo Land som jag vill ha och tänker inte köpa Wii U bara för det. När lite fler bra titlar har kommit så kan det nog bli ett köp.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Är inte hårddsiken lite i minsta laget på Wii u ?

Basic Pack har ett inbyggt 8GB inbyggt flashminne och

Premium Pack 32GB inbyggt flashminne.

Det ska väl komma en del nedladdningsbara spel också eller ?

Det finns möjlighet att bygga ut minnet med hjälp av SD-minne och extern hårddisk upp till 3TB.

Inaktiv

Läser i dagens kvällstidning GT att många i usa har tydligen fått problem med sin Wii u, den fryser och börjar pipa högljutt,

det är så många som har det problemet att Wii u har redan fått ett problemnamn,
Horn of death,

så Xbox hade rrod som senare försvann mer eller mindre när 360 slim kom ut
och ps 3 har ju ylod problem,

och nudå Wii u med Horn of death som lär bli Hod.

Det verkar ju som om det inte hårdtestas så mycket när en ny konsol ska släppas eftersom alla har problem med eller mindre.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Pålis : Gammal nyhet, och kommer att åtgärdas med firmware.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Läser i dagens kvällstidning GT att många i usa har tydligen fått problem med sin Wii u, den fryser och börjar pipa högljutt,

det är så många som har det problemet att Wii u har redan fått ett problemnamn,
Horn of death,

så Xbox hade rrod som senare försvann mer eller mindre när 360 slim kom ut
och ps 3 har ju ylod problem,

och nudå Wii u med Horn of death som lär bli Hod.

Det verkar ju som om det inte hårdtestas så mycket när en ny konsol ska släppas eftersom alla har problem med eller mindre.

De testar så gott de kan.

Men säg att cirka 1000 personer jobbar (tog siffran ur luften men det är ju en hel del då Nintendo även jobbar tätt med IBM och AMD) med att debugga Wii U:n, då är det ju självklart att det är lättare att upptäcka fler fel och problem när några miljoner användare använder den.

Medlem

Håller tummarna för att Giganten eller Media Markt har ett exemplar åt mig på fredag.


signatur

MaD

1
Skriv svar