Gameplay & utvecklarsnack från Elite: Dangerous

Robot
Gameplay & utvecklarsnack från Elite: Dangerous

David Braben snackar flerspelarläge och visar upp tidigt gameplay från hans Kickstarter-spel.

#elite-dangerous, #elite


Medlem
Gameplay & utvecklarsnack från Elite: Dangerous

Braben är smått legendarisk och Elitespelen är definitivt värda det epitetet, men Frontier Developments skulle behöva visa upp lite vassare filmer med mera detaljer för folk som inte upplevt dom gamla liren, särskilt efter att Star Citizen skämt bort gamers med sina makalösa videos.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Är väll det dem gör? de uppdaterar ju med ny info ganska regelbundet. Jag måste dock hålla med om att de gärna får visa mer för som det ser ut nu så kommer spelet inte klara målet om det fortsätter i denna takt MÅSTE HA ELITE!!

Medlem

Vill också att nya Elite skall bli verklighet, därför hoppas jag på videos med lite mera ompf så att folk får upp ögonen för det och pengarna börjar rulla in.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Braben är smått legendarisk och Elitespelen är definitivt värda det epitetet, men Frontier Developments skulle behöva visa upp lite vassare filmer med mera detaljer för folk som inte upplevt dom gamla liren, särskilt efter att Star Citizen skämt bort gamers med sina makalösa videos.

SC är snyggt (tack vare CE3) men inte mycket mer än så. Gissar på 100k spelare samtidigt när spelet är nytt och därefter droppar det till 10k då folk tröttnat på ett universum indelat i temporära serverinstanser. Tror faktiskt SC kommer floppa eftersom det är överhypat som bara den. Folk verkar ha fått uppfattningen att SC är som EVE Online (som är ett jävligt bra MMO) fast i förstaperson-vy. Det som alla någonsin drömt om när de tänker på den ultimata space trading combat spelet.

När jag ser SC förs tankarna till den gamla Source modden Eternal-Silence och inte mycket mer än så.

Medlem
Skrivet av Komured:

som det ser ut nu så kommer spelet inte klara målet om det fortsätter i denna takt

Förstår inte vad du menar, i denna takt kommer projektet att ha nästan £1 700 000 den 4:e Januari.

Medlem
Skrivet av pelorat:
Skrivet av SID 6.7:

Braben är smått legendarisk och Elitespelen är definitivt värda det epitetet, men Frontier Developments skulle behöva visa upp lite vassare filmer med mera detaljer för folk som inte upplevt dom gamla liren, särskilt efter att Star Citizen skämt bort gamers med sina makalösa videos.

SC är snyggt (tack vare CE3) men inte mycket mer än så. Gissar på 100k spelare samtidigt när spelet är nytt och därefter droppar det till 10k då folk tröttnat på ett universum indelat i temporära serverinstanser. Tror faktiskt SC kommer floppa eftersom det är överhypat som bara den. Folk verkar ha fått uppfattningen att SC är som EVE Online (som är ett jävligt bra MMO) fast i förstaperson-vy. Det som alla någonsin drömt om när de tänker på den ultimata space trading combat spelet.

När jag ser SC förs tankarna till den gamla Source modden Eternal-Silence och inte mycket mer än så.

Tror du har fel, SC är allt som Chris sade Freelancer skulle bli och detta var innan Eve slog igenom. Anledningen till populariteten är att han är en legend samt att han kunde visa upp en imponerande video. Jag tror både Elite och SC kommer bli en succé.

OT:
Braben använder sig av en egen motor som knappt är i Alpha stadiet, Chris å andra sidan använder sig av UE3 så räkna inte med att få se samma kvalitetsvideos som SC visade upp. Trots detta är jag riktigt imponerad av det som visats upp men framför allt vad Braben pratar om.

Fortsätter de köra uppdateringar på det här sättet kommer det utan tvekan att lyckas. Har märkt en ganska stor ökning efter de senaste uppdateringarna men i synnerhet efter denna video.

Medlem

Ser verkligen fram emot det här, men sablar vad åksjuk jag blev redan i klippet. Bådar inte gott tyvärr.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

kul å se lite gameplay... såg ganska najs ut faktiskt och verkar "fast-pased" i striderna å de är ju gött så där blir fina dogfights

Och sen får man oxå tänka lite på vad Braben har lagt upp att med... längst ner på Kickstarter sidan så står de:

"Fundamentally this is the game I want to make and have wanted to make for a long time. I want to make this game for myself – it is the sort of game I want to play. There are many more like me at Frontier that want this for themselves too, and, I hope, out there in Kickstarter-land."

och som Ahris nämde att i denna takten så lär de ju bli mer än pledgat... jag hoppas och vill för jag är Backer iaf!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Komured:

som det ser ut nu så kommer spelet inte klara målet om det fortsätter i denna takt

Förstår inte vad du menar, i denna takt kommer projektet att ha nästan £1 700 000 den 4:e Januari.

Nja jag e ganska orolig, det har stannat av ganska kraftigt de senaste veckorna. Känns som att denna tid på året kanske inte är optimal att samla in pengar till detta på då det är jul med allt vad det innebär om inte allt för länge.

Medlem

Men vi får vara positiva och hålla tummarna. Blir spelet av kommer alla som inte vart med och stöttat spelet sitta där sen med sitt nyinköpta Elite och undra varför de inte trodde på Spelet

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Komured:

som det ser ut nu så kommer spelet inte klara målet om det fortsätter i denna takt

Förstår inte vad du menar, i denna takt kommer projektet att ha nästan £1 700 000 den 4:e Januari.

Nja jag e ganska orolig, det har stannat av ganska kraftigt de senaste veckorna. Känns som att denna tid på året kanske inte är optimal att samla in pengar till detta på då det är jul med allt vad det innebär om inte allt för länge.

Den har ju ökat sedan de lade upp den senaste videon, första dagarna pledgade endast de riktigt inbitna, de som alltid gillat Elite och bara väntat på att en uppföljare skulle komma. Jag är utan tvekan en sådan person, jag har väntat så länge att jag helt tappat hoppet för att få se ett bra Elite spel. Tror även många är oroliga över att spelet inte kommer kunna leva upp till Elite och valt att vänta på mer info innan de bestämmer sig för att donera eller inte. Sedan har vi de som aldrig spelat Elite som inte förstår varför det är klassat som det bästa spelet i den genrer Braben mer eller mindre skapade. Dessa nya spelare kräver något visuellt, något i samma stil som SC. Problemet är bara att SC baseras på en redan skapad motor medan Elite 4´s motor fortfarande är i väldigt tidigt Alpha stadie vilket gör att de inte kan visa allt som Chris visade.

Trots detta blev jag (och säkerligen en hel del andra) riktigt imponerade av vad de har visat. Jag tror att spelet utan problem kommer få begärd summa om de fortsätter visa upp mer videos i samma klass. Det är även intressant att lyssna på Brabens vision, jag skulle kunna höra han prata i timmar om hur han kom på Elite och vad han ämnar ta Elite 4.

Nu har ju även ett annat spel dykt upp och även det från en veteran som likt Braben skapade en helt ny genrer. Godus verkar ta det bästa från Populous, Dungeon Keeper och Black & White och kombinera detta till ett väldigt intressant spel. Jag får helt klart Bullfrog vibbar när jag hör vad de planerar att göra med Godus, det som är lite oroande är att de även tänker göra en version för mobilen men enligt de själva kommer de inte "fördumma" spelet.

Peter och Braben har en hel del gemensamt, de har som sagt var skapat en egen genrer och båda har tappat en del av sina tidigare fans av nästan samma orsaker. Peter på grund av att han alltför ofta lovar mer än han klarar av att göra och Braben för att han numera gör spel som inte är lika komplexa som Elite.

1
Skriv svar