Hitman AKA Örk & Stönman

Testpilot
Hitman AKA Örk & Stönman

Hitman Absolution : Reflektioner utan att klarat spelet. Har spelat en ca 5 olika banor nu.

Kommer nog inte att skriva en full recension utan det får duga med denna pre-recension.

Min bakgrund gällande Hitmanspelen är att jag varit med sen första spelet kommit men hoppat över de senare inkarnationerna. #Hitman: Blood Money verkar vara favoriten bland recensenter , jag skall nog fasen spela det efter jag klarat detta och se skillnaderna .

Minns jag testade det första spelet och hatade det mesta , det var kass styrning , yxigt och allmänt drygt.
Vet att jag körde en senare inkarnation av spelen och hade rätt kul , minns man kunde sabotera fisken för en snubbe så han dog av detta och det var skitkul , men spelade aldrig klart hela spelet såklart.

Vad jag minns var iallafall en sak från det första spelet , hur kasst det än var så hade man SAVEFUNKTION! Hur kan man år 2012 rationalisera spelandet på vilken jävla plattform som helst med att ha idiotiska savepoints i spelet? Va? - fan de måste vara lobotomerade hela bunten.

Det är ju hela grundbulten till ett spel som detta , man testar olika grejer i spelet , misslyckas man så laddar man sin save , men nääää nuuuu jävlar ska man leta reda på vart fan savepunkten är och testar man nåt så måste man spela om de där 10 minutrarna man härjat innan.

Jag blev rätt småirriterad på savepoints i #Max Payne 3 men det var en mindre miss där som jag kan ha överseende med även om rockstar är rätt puckade med sina savepoints de med så tar detta priset.

DÖÖÖÖ!!! kan nån stoppa tiden och gå in i alla speltillverkares hjärnor och sudda bort tanken att ens ha sånt skit kvar!?

Titta bara på tex #Dishonored , inte fan blev det spelet sämre av att man kan spara var man vill? , nej det är helt enkelt en jävla lathetsmiss då man vill ”förlänga” spelets livslängd genom att man ska traggla igenom samma bitar igen då man misslyckas med nåt.

Ok , slut på gnället.

Finns det nåt bra då i detta spel ?

Ja , det har tight styrning , instinct är rätt fränt … banorna har många olika saker att utforska men känns rätt små tyvärr mot vad jag minns i tidigare spel.

Nääe jag måste gnälla mer , Ain är knasig , man byter vapen då man går igenom en dörr i spelet till tex nästa våningsplan i ett hus ? Man får inte behålla de vapen man hittar och man har inte ens sina standard ljuddämpade vapen med sig .. hur fasen går det ihop?

Totalsågning på detta spel helt enkelt , nu är jag en självplågare så jag ska traggla mig till slutet av spelet , men aldrig i helskotta att jag försöker mig på att spela som jag gillar . .dvs smyga och mörda folk .. för i detta spel orkar man inte detta då savepoints förstör.

Javisstja , poängsystemet sabbar ju också - man får minuspoäng då man plockar bodyguards osv .. argh sabbar ju hela systemet med att man experimenterar med olika sätt att ta kål på sitt mål då man vet att bästra poängen är att smyga och undvika alla utom just sitt target.

Hitman Absolution Recension: betyg 4 av 10 laxar , vilket innebär spelbart men smärtsamt & man blir ofta irriterad på designmissar.

Glömde jag säga , spelet krashar ofta också ? Suck!

#blogg

Medlem
Hitman AKA Örk & Stönman

Så vi har lite motsatta åsikter om hur bra det är ^^ Bortsett från att jag övh hatar checkpoints i varenda spel som finns, so far har jag aldrig kört ett spel där jag har föredragit checkpoints före saves.

Sen så poängsystemet skiter jag i sig fullständigt i, märker knappt att det ens är där xD Men det har lite småmissar men överlag så är det över förväntan för min del

Testpilot

Det är så mycket man irriterar sig på så man blir driven över tröskeln även om spelet är slipat i layout och hur man kontrollerar sin gubbe så blir man förbannad på skitsaker vilket är trist.

Ska ta ditt råd o helt enkelt strunta i poängsystemet och göra det bästa av situationen trots då det kassa checkpoint systemet.

Inaktiv

Skaffa Blood Money, skillnaderna är enorma.
Det har förvisso begränsat antal sparfiler under uppdragen på de högre svårighetsgraderna, men man kan iallafall spara vart man vill.

Med Absolution så kan man konstatera en sak, att det är idiotiskt att 'fixa' något som inte är trasigt.


signatur

Allah är stor men jag har större

1
Skriv svar