Nya Tomb Raider 12 till 15 timmar långt
Men räkna inte med att du får simma något – "Lara kan simma, men bara inte i det här spelet", säger utvecklarna.
Eh, 12-15 timmar lång kampanj??
Hoppas de har något konstigt sätt att räkna speltiden på, för när man spelade första Tomb Raider (i forntiden) så hade man ju inte kommit halvvägs efter en vecka.
Spel som kan klaras på under 20 timmar är ju mobilspel.
Lägg av, du vet mycket väl att spel produktion ser mycket annorlunda ut idag än för nästan tjugo år sedan. Det krävs 6-7 gånger fler människor och mer än dubbelt så lång tid att skapa spel av den här typen. Om man får ut mer änn10 timmar av en singelplayer kampanj så är det klart godkänt.
The definition of insanity?
Eh, 12-15 timmar lång kampanj??
Hoppas de har något konstigt sätt att räkna speltiden på, för när man spelade första Tomb Raider (i forntiden) så hade man ju inte kommit halvvägs efter en vecka.
Spel som kan klaras på under 20 timmar är ju mobilspel.
Lägg av, du vet mycket väl att spel produktion ser mycket annorlunda ut idag än för nästan tjugo år sedan. Det krävs 6-7 gånger fler människor och mer än dubbelt så lång tid att skapa spel av den här typen. Om man får ut mer änn10 timmar av en singelplayer kampanj så är det klart godkänt.
I min värld är det inte klart godkänt, jämf. Assassins Creed serien t.ex, där har man ju knappt kommit igång efter 10h, men samma pris för Tomb Rader vid launch misstänker jag. Så, inte OK, de får inte mina pengar i alla fall.
Eh, 12-15 timmar lång kampanj??
Hoppas de har något konstigt sätt att räkna speltiden på, för när man spelade första Tomb Raider (i forntiden) så hade man ju inte kommit halvvägs efter en vecka.
Spel som kan klaras på under 20 timmar är ju mobilspel.
Lägg av, du vet mycket väl att spel produktion ser mycket annorlunda ut idag än för nästan tjugo år sedan. Det krävs 6-7 gånger fler människor och mer än dubbelt så lång tid att skapa spel av den här typen. Om man får ut mer änn10 timmar av en singelplayer kampanj så är det klart godkänt.
I min värld är det inte klart godkänt, jämf. Assassins Creed serien t.ex, där har man ju knappt kommit igång efter 10h, men samma pris för Tomb Rader vid launch misstänker jag. Så, inte OK, de får inte mina pengar i alla fall.
Men Assassins Creed offrar kvalite med uttöjda side quests eller annat "samla det här" som tar 75% av tiden. Inte riktigt samma typ då AC är sandbox. Som jag förstår det så är nya Tom Raider en mer linjär cinematisk upplevelse och sådant tar ofta tid att utveckla. Medan AC vilar väldigt mycket på sin spelmekanik för berättandet. Titta bara på spel som metal gear solid som tar 3-5 år på sig att bli klar.
Det beror helt på vad man är ute efter, gillar man denna typ av spel. Så är 10 timmar bra i dagens lite sorgliga stadiet för spelutveckling.
The definition of insanity?
Eh, 12-15 timmar lång kampanj??
Hoppas de har något konstigt sätt att räkna speltiden på, för när man spelade första Tomb Raider (i forntiden) så hade man ju inte kommit halvvägs efter en vecka.
Spel som kan klaras på under 20 timmar är ju mobilspel.
Han trollar ju bara med oss, alternativt kör han bara mmo spel eller sandbox
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Om man spelar "sakta" kan man nog klocka in på 20 timmar, men det är kanske inget man ska sikta på. Om de har gömt lite godbitar här och där, gäller det att leta.
Att man spel var längre "förr i tiden" kan ju bero på att när man var liten satt man ju och spelade samma spel om och om igen som en idiot. Varje Demo-skiva man fick med i Playstation-tidningar och dylikt kunde räcka i flera veckor.
Bra reflektion! Nog inte alla som tänkt på det.
Givet köp, men inte dag 1. Väntar någon månad när priset har gått ned.