Nya Tomb Raider 12 till 15 timmar långt

Robot
Nya Tomb Raider 12 till 15 timmar långt

Men räkna inte med att du får simma något – "Lara kan simma, men bara inte i det här spelet", säger utvecklarna.

#tomb-raider


Medlem
Nya Tomb Raider 12 till 15 timmar långt

12-15h, seriously O.o, det var inte långt.

Medlem

Lara får inte som hon vill, plaska i vatten

Medlem

Eh, 12-15 timmar lång kampanj??
Hoppas de har något konstigt sätt att räkna speltiden på, för när man spelade första Tomb Raider (i forntiden) så hade man ju inte kommit halvvägs efter en vecka.

Spel som kan klaras på under 20 timmar är ju mobilspel.

Medlem

Hoppas dom har dinosaurier med annars köper jag inte det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av dMike:

Eh, 12-15 timmar lång kampanj??
Hoppas de har något konstigt sätt att räkna speltiden på, för när man spelade första Tomb Raider (i forntiden) så hade man ju inte kommit halvvägs efter en vecka.

Spel som kan klaras på under 20 timmar är ju mobilspel.

Lägg av, du vet mycket väl att spel produktion ser mycket annorlunda ut idag än för nästan tjugo år sedan. Det krävs 6-7 gånger fler människor och mer än dubbelt så lång tid att skapa spel av den här typen. Om man får ut mer änn10 timmar av en singelplayer kampanj så är det klart godkänt.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av dMike:

Eh, 12-15 timmar lång kampanj??
Hoppas de har något konstigt sätt att räkna speltiden på, för när man spelade första Tomb Raider (i forntiden) så hade man ju inte kommit halvvägs efter en vecka.

Spel som kan klaras på under 20 timmar är ju mobilspel.

Lägg av, du vet mycket väl att spel produktion ser mycket annorlunda ut idag än för nästan tjugo år sedan. Det krävs 6-7 gånger fler människor och mer än dubbelt så lång tid att skapa spel av den här typen. Om man får ut mer änn10 timmar av en singelplayer kampanj så är det klart godkänt.

I min värld är det inte klart godkänt, jämf. Assassins Creed serien t.ex, där har man ju knappt kommit igång efter 10h, men samma pris för Tomb Rader vid launch misstänker jag. Så, inte OK, de får inte mina pengar i alla fall.

Medlem

Men om jag tvingar Lara in i vatten? Drunknar hon hellre än att simma


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Inaktiv
Skrivet av TomTrick:
Skrivet av matte89:
Skrivet av dMike:

Eh, 12-15 timmar lång kampanj??
Hoppas de har något konstigt sätt att räkna speltiden på, för när man spelade första Tomb Raider (i forntiden) så hade man ju inte kommit halvvägs efter en vecka.

Spel som kan klaras på under 20 timmar är ju mobilspel.

Lägg av, du vet mycket väl att spel produktion ser mycket annorlunda ut idag än för nästan tjugo år sedan. Det krävs 6-7 gånger fler människor och mer än dubbelt så lång tid att skapa spel av den här typen. Om man får ut mer änn10 timmar av en singelplayer kampanj så är det klart godkänt.

I min värld är det inte klart godkänt, jämf. Assassins Creed serien t.ex, där har man ju knappt kommit igång efter 10h, men samma pris för Tomb Rader vid launch misstänker jag. Så, inte OK, de får inte mina pengar i alla fall.

Men Assassins Creed offrar kvalite med uttöjda side quests eller annat "samla det här" som tar 75% av tiden. Inte riktigt samma typ då AC är sandbox. Som jag förstår det så är nya Tom Raider en mer linjär cinematisk upplevelse och sådant tar ofta tid att utveckla. Medan AC vilar väldigt mycket på sin spelmekanik för berättandet. Titta bara på spel som metal gear solid som tar 3-5 år på sig att bli klar.

Det beror helt på vad man är ute efter, gillar man denna typ av spel. Så är 10 timmar bra i dagens lite sorgliga stadiet för spelutveckling.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

hmmmmmmmm tänkte faktiskt förboka detta, men nu blir det köp på nån steam rea

Medlem

Vissa spel mår bra av lite kortare spellängd. Dishonored klarade jag ut på ca 20-22 timmar och det kändes pertfekt.

I Skyrim ligger jag på 400+ timmar och där känner jag mig inte färdig med spelet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av dMike:

Eh, 12-15 timmar lång kampanj??
Hoppas de har något konstigt sätt att räkna speltiden på, för när man spelade första Tomb Raider (i forntiden) så hade man ju inte kommit halvvägs efter en vecka.

Spel som kan klaras på under 20 timmar är ju mobilspel.

Han trollar ju bara med oss, alternativt kör han bara mmo spel eller sandbox


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

det här spelet går ut på att simma alltså? Då är jag med

Jag är skeptisk, jag lämnar det så...


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Om man spelar "sakta" kan man nog klocka in på 20 timmar, men det är kanske inget man ska sikta på. Om de har gömt lite godbitar här och där, gäller det att leta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Fortfarande intresserad.

Medlem

Att man spel var längre "förr i tiden" kan ju bero på att när man var liten satt man ju och spelade samma spel om och om igen som en idiot. Varje Demo-skiva man fick med i Playstation-tidningar och dylikt kunde räcka i flera veckor.

Medlem
Skrivet av TomTrick:

12-15h, seriously O.o, det var inte långt.

För ett konsolspel är det väl ganska långt...

Skrivet av Sebovich:

Att man spel var längre "förr i tiden" kan ju bero på att när man var liten satt man ju och spelade samma spel om och om igen som en idiot. Varje Demo-skiva man fick med i Playstation-tidningar och dylikt kunde räcka i flera veckor.

Bra reflektion! Nog inte alla som tänkt på det.

Givet köp, men inte dag 1. Väntar någon månad när priset har gått ned.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lara spelen är roliga men jävlar vad jag HATAR alla spel med vatten+hajar speciellt i 2an där man ska simma från en u-båt mitt hjärta slog nog i 200 då haha.....

Medlem

Knappt några bröst, inget simmande, vad är kvar?

1
Skriv svar