Wii Mini bekräftad – släpps enbart i Kanada

Robot
Wii Mini bekräftad – släpps enbart i Kanada

Ryktet om den nya versionen av Wii visade sig stämma, men det är osäkert om den hittar till Sverige.

#nintendo


Medlem
Wii Mini bekräftad – släpps enbart i Kanada

Exklusivt för Kanada var ett udda val...

Skrivet av Jozo:

Exklusivt för Kanada var ett udda val...

Jag tar för givet att Wii Mini kommer släppas även på andra områden efter julhandeln. Något annat vore jäkligt märkligt, minst sagt.

Medlem

Det viktigaste i det här fallet är ju hur groteskt ful den är. Ser ut som en lunchlåda.

Medlem

Inge wi-fi, ni ligger rätt i tiden Nintendo.


signatur

Styret upp och däcken ner

Vad tycker Hampus??


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Lönnsirap, dom är förlåtna..

Medlem

Ser nice ut men varför i hela värden skulle man handla en när du har vanliga wii och nya wiiU?

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Ser nice ut men varför i hela värden skulle man handla en när du har vanliga wii och nya wiiU?

Jag gissar att den är tänkt som ett billigare alternativ för mindre barn.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Skrivet av Traveller in time:

Vad tycker Hampus??

Hampus, FZ:s egna Kanada-expert?

Medlem

Såg väl inte så hemsk ut. Men jag ser i te riktigt poä gen. Vanliga wii lär ju inte va sä dyrt ändå nu när u kommer eller?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det viktigaste i det här fallet är ju hur groteskt ful den är. Ser ut som en lunchlåda.

What? Den ser ju awesome ut! Mycket häftigare än alla de "nyare" konsollerna i alla fall!

ZF
Medlem

denna var ju den klart snyggaste versionen, sådär borde WiiU sett ut istället för den där kantslipade förväxta Wii som den är nu..

känns som designen är inspirerad lite av den första NES blandad med en PS2.

Medlem
Skrivet av yonaz:
Skrivet av Qvisten:

Ser nice ut men varför i hela värden skulle man handla en när du har vanliga wii och nya wiiU?

Jag gissar att den är tänkt som ett billigare alternativ för mindre barn.

Jo jag tänkte okså det men då köper man väl annars ett begagnat, lär ju säljas billigt nu när wiiU kommer.. Förstår inte riktigt logiken i en nerbantad konsol nu....

Medlem

Är ju en förenklad version av den gamla wii, ingen wifi heller verkar det som. Så marknaden är väl inte så stor, så de testar lite först kanske.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Vill ej ha. Varken snygg eller funktionell. Inget onlineläge...inget Virtual Console då. Eller onlinespel. Njae, jag passar.

Medlem

Klickade på "Nintendo"-länken i nyheten. Antog att jag skulle komma till deras hemsida, men kom istället till FZ:s sida om Nintendo. Där finns följande beskrivning:

"Nintendo

Anrikt företag känt i huvudsak för sina spelkonsoler och sina spelkaraktärer Mario, Luigi, Zelda och Link. Grundades så tidigt som 1889, då som tillverkare av spelkort. 1985 släppte Nintendo sitt första tv-spel vilket vi känner som Nintendo Entertainment System (NES) eller Famicom som namnet var i Japan."

Jag tycker att ni borde uppdatera texten lite.Nintendo släppte ju både arkadspel och game & watch (samt även nåt annat slags tvspel kanske?) innan Famicom. Dessutom kom famicom ut redan 1983 i japan och inte förrän 1986 i Sverige (som NES). Sen får man väl ändå lägga till Pokemon och kanske Donkey Kong i den mycket korta listan över spelkaraktärer som de är kända för, eller varför inte speltitlar istället för karaktärer?

Egentligen är ju, som ett sidospår, engelskans video game en bättre benämning än tv-spel...Täcker in mycket mer. Som Game & Watch t.ex.

ZF
Medlem
Skrivet av Banjo:

Klickade på "Nintendo"-länken i nyheten. Antog att jag skulle komma till deras hemsida, men kom istället till FZ:s sida om Nintendo. Där finns följande beskrivning:

"Nintendo

Anrikt företag känt i huvudsak för sina spelkonsoler och sina spelkaraktärer Mario, Luigi, Zelda och Link. Grundades så tidigt som 1889, då som tillverkare av spelkort. 1985 släppte Nintendo sitt första tv-spel vilket vi känner som Nintendo Entertainment System (NES) eller Famicom som namnet var i Japan."

Jag tycker att ni borde uppdatera texten lite.Nintendo släppte ju både arkadspel och game & watch (samt även nåt annat slags tvspel kanske?) innan Famicom. Dessutom kom famicom ut redan 1983 i japan och inte förrän 1986 i Sverige (som NES). Sen får man väl ändå lägga till Pokemon och kanske Donkey Kong i den mycket korta listan över spelkaraktärer som de är kända för, eller varför inte speltitlar istället för karaktärer?

Egentligen är ju, som ett sidospår, engelskans video game en bättre benämning än tv-spel...Täcker in mycket mer. Som Game & Watch t.ex.

om det avser den engelska definitionen av video så kan nog inte Game&Watch räknas, den latinska funkar dock, men det gör ju nästan allt då inklusive spelkort.

WiiU å andra sidan är kanske den maskin hittills som mest skulle kunna kallas just för televisionsspel antar jag...

Medlem

För Kanada är ju valet att inte ha Internetmöjligheter klockrent. Det vore ju synd om de använde upp sin 20mb-cap direkt.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Vad tycker Hampus??

Hampus tänker att kanadensarna gillar stora hus, stora bilar och stora grillar. Små Wii:s blir en spännande motpol.

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Traveller in time:

Vad tycker Hampus??

Hampus, FZ:s egna Kanada-expert?

Självfallet!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Men varför NU? För några år sen, okej. Men dom verkar lite sent ute.

Medlem

Förstår inte heller riktigt poängen med detta...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Det här blev en sån där överraskning där man inte vet man får i sina paket på jul haha =).

Medlem
Skrivet av Lurid:

Men varför NU? För några år sen, okej. Men dom verkar lite sent ute.

Skrivet av nudelsdesign:

Förstår inte heller riktigt poängen med detta...

Den nya modellen ger gamla Wii en liten boost nu när den hamnar i skuggan av Wii U, är nog idén. Det här är ju ett vanligt trick man använder sig av när konsoler har funnits ute ett tag.

Sen får man väl ner fraktkostnaderna en aning med mindre paket som väger lite mindre också kanske. För att vara en så liten konsol är Wiipaketen rätt stora...

Men jo, kanske hade varit bättre om det gjorts redan förra året.

Vad tycker ni om designen? Jag gillar den, lite. Samtidigt känns det som ett för stort steg bort från hur gamla Wii såg ut.

1
Skriv svar