Julklappstipsa alla oss på FZ.

Julklappstipsa alla oss på FZ.

Julklappstips tråden.

Nu är det bara så kort tid kvar innan December är här, och allt vad det betyder. Och vi tänker vara ute i god tid.

Vi filmar julkalender, och bedyrar över varför kaffemaskinen inte spelar en trevlig trudelutt när koppen är klar (måste vara ett tillverkningsfel!). Men utöver det så undrar vi vad som skall inhandlas åt familjen. Kanske känner du samma som vi, "vilka spel skulle passa för brorsonen på 7 år?", Eller "Vilket spel kan vi spela tillsammans?", men det betyder inte att denna tråd enbart måste handla om spel. En trevlig film att sjunka ned i soffan till, eller något åt Far/morföräldrarna.

Har ni bra tips så dela gärna med er. Hjälp andra att i god tid, vara ute i tid, och ha tid, att i lugn och ro fixa årets julshoppande.

December kommer bli en rolig månad, så häng gärna kvar ett tag.

(Nej Fredrik! jag tror inte kaffet skulle smaka bättre om maskinen spelade Ghostbusters temat.)
(Varför skulle"Blueberry hill" av Fats Domino locka hit en muffinsförsäljare?)
(Jaså, blåbärsmuffins... Det skulle kanske funka)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

jag vill ha en flickvän med svart hår, lila läppstift, pentagramhalsband, och en svart klänning ..Hon ska va otroligt vacker och 19, 23 eller 27 år... har ni ngn sån över, så skicka hit den 24:e december.

Medlem
Skrivet av Caedmon:

jag vill ha en flickvän med svart hår, lila läppstift, pentagramhalsband, och en svart klänning ..som är otroligt vacker och 19, 23 eller 27 år... har ni ngn sån över, så skicka hit den 24:e december.

Äsch då! Jag har ett par över, men de är 22 års modell. Nära!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Caedmon:

jag vill ha en flickvän med svart hår, lila läppstift, pentagramhalsband, och en svart klänning ..Hon ska va otroligt vacker och 19, 23 eller 27 år... har ni ngn sån över, så skicka hit den 24:e december.

Du kan byta namn bäst du vill, riktigninja, du genomskådas direkt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ratchet & Clank: Qforce till Playstation 3 verkar bli något. Spelet släpps imorgon och kostar bara runt 200 kronor. Perfekt julklapp för playstation 3-ägare då mottagarens hjärna blir stimulerad med ett (förmodligen) bra spel samtidigt som julklappsköparens plånbok inte lider allt för mycket.

Inaktiv
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Caedmon:

jag vill ha en flickvän med svart hår, lila läppstift, pentagramhalsband, och en svart klänning ..Hon ska va otroligt vacker och 19, 23 eller 27 år... har ni ngn sån över, så skicka hit den 24:e december.

Du kan byta namn bäst du vill, riktigninja, du genomskådas direkt.

umeå hade fullt med såna tjejer på 90-talet .. nu finns inte en enda
Dom va alla kära i den där Count Grishnackh eller Varg Vikernes

Medlem

Härlig tråd!

Handla på nätet?
Brukar själv handla från amazon. Många som verkar tro att de bara har musik å film. De har fan allt från cementblandare till garn. Mångfald deluxe.

Kan direkt tipsa om att köpa bort ett spel till en vän via t ex gog. Presentkort är trevligt om man inte vet exakt vad man ska ge bort. Allt man ger bort behöver inte vara materiellt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

KoP
Medlem

En vintermössa med inbyggda hörlurar ifrån coolstuff.se för 300:-.

Skrivet av KoP:

En vintermössa med inbyggda hörlurar ifrån coolstuff.se för 300:-.

En sån vill jag ha! den och LED skosnören!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ett Green Card.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Ett Green Card.

Nu var det väl snarare julklappsTIPS och inte önskemål vi skulle ge här i tråden.

Det är väl dessutom rätt så svårt att ge ut ett Greencard såvidare man inte är USA's immigrationsmyndighet (eller vilka som nu ger ut såna).

Edit: Om du inte menar greencard på valfri golfklubb förstås.. eller heter det Greenfee kanske, hmm


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Haha helt sant! Ett GC kan ju vara ett tips också. Nej men, såklart, my bad.

Isånafall vill jag tipsa om gaming-musen Ace (Of Sweden) EDGE 3200. Kommer upp en recension på den snart på min blogg.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Såg nu att de tre senaste Batman filmerna kommer i en samlarbox. Kanske något?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

KoP
Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av KoP:

En vintermössa med inbyggda hörlurar ifrån coolstuff.se för 300:-.

En sån vill jag ha! den och LED skosnören!

Haha ja led skosnörerna vore inte helt fel i denna mörka årstid.

Kan även rekommendera Jelly bean spelet som innehåller äckel- alternativt goda smaker.
Bara snurra pilen och låt säga att den stannar på brun Jelly bean.. antingen har den smak av chokladpudding eller hundmat. Kul för hela familjen på julafton.

Medlem

Bjuda en vän på middag?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Haha ska jag vara helt ärlig så är det inte Julen jag väntar på bryr mig inte om den. Det jag väntar på mest är det...


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Släng inte pengar på onödiga prylar, bara för att ni ska handla något En julklapp kan komma i många olika skepnader.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Själv brukar var sin maträtt till Julbordet fungera bra som julklapp när familjen samlas. Förutom till barnen då, som alltid brukar få något. Nu är dom så lätta att ha att göra med så att dom bli glada för det mesta. Dessutom önskar dom sig saker som presentkort på Stadium eller liknande som är mer nyttosaker än skräp. Skräp som dom har kul med i 15 min och sedan lägger undan bara för att samla damm tills nästa Jul då det åker ut för att göra plats åt det nya.

Om man inte vill eller kan ge en maträtt, kan man alltid samla ihop till en matlagningskurs för den som inte har så bra på stekpanneskills än. Eller en ostprovning för den som redan kan det mesta och vill fördjupa sig i ämnet. En kokbok för den som gillar teori mer än praktik... hmm, varför bara om mat för? Annars är väl ett presentkort ganska så failsafe, men inte lika kul som om man hittar en bra sak att ge förståss.

Jag skulle dock inte rekomendera en resa då man som mottagare gärna vill kunna planera resan själv, kanske heller inte lika kul att bli ivägskickat på något, även om man har sagt att man gillar destinationen.... om det är en enkelbiljett blir det inte bättre...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av walter_iego:

Släng inte pengar på onödiga prylar, bara för att ni ska handla något En julklapp kan komma i många olika skepnader.

Precis! I många olika skepnader, som till exempel??

Denna tråd är menad att ge tips till vad som kan tänkas ges i julklapp. Själv rekommenderar jag Lego Lord of the Rings. Riktigt mysigt och roligt, följer de tre filmerna galant och det är kul att komma in i den där Lord of the rings hypen igen. Kanske ta med de ni gillar och se Hobbit, sen gå hem och spela Lego, låter inte fy-skam.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Fan också, behöver tips på juliga saker man kan göra eller juliga filmer man kan se för att komma in the christmas spirit! Jobbar som en idiot nu fram tills veckan innan jul så hinner inte med så mycket. Behöver därmed överdosera på jul när jag väl hinner.


signatur

Videomupp

Medlem

Efter att ha dragit fram dukar och tomtar, hällt upp lite must och tagit en tugga av årets första lussebulle drabbades jag av äkta julkänsla...

...som varade i ungefär 7,2 sek då nästa reklamsnutt på TV spelades och det komersiella tog över igen. "köp köp köp", "årets julklapp - alla skall ha!", "det skall vara mycket", "hela familjen samlad", "skitstort julbort med allt!", "köp köp" etc etc.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av walter_iego:

Släng inte pengar på onödiga prylar, bara för att ni ska handla något En julklapp kan komma i många olika skepnader.

Precis! I många olika skepnader, som till exempel??

Denna tråd är menad att ge tips till vad som kan tänkas ges i julklapp. Själv rekommenderar jag Lego Lord of the Rings. Riktigt mysigt och roligt, följer de tre filmerna galant och det är kul att komma in i den där Lord of the rings hypen igen. Kanske ta med de ni gillar och se Hobbit, sen gå hem och spela Lego, låter inte fy-skam.

Sorry, jag borde ha skrivit mer utförligare.

Varför inte ta kläder som man inte använder och ge dem till organisationer som hjälper hemlösa. Något man själv inte behöver kan uppskattas av någon annan, den typen av "julklappar" som inte anstränger miljön eller plånboken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Riktar några visningar till TwistedCrunch's Julkalender blogg, Riktigt kul initiativ som i år igen tipsar om roliga prylar


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av WildThing:

Fan också, behöver tips på juliga saker man kan göra eller juliga filmer man kan se för att komma in the christmas spirit! Jobbar som en idiot nu fram tills veckan innan jul så hinner inte med så mycket. Behöver därmed överdosera på jul när jag väl hinner.

Du måste se Mupparnas julsaga. Helst på svenska, för mig har det blivit en del av julen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av WildThing:

Fan också, behöver tips på juliga saker man kan göra eller juliga filmer man kan se för att komma in the christmas spirit! Jobbar som en idiot nu fram tills veckan innan jul så hinner inte med så mycket. Behöver därmed överdosera på jul när jag väl hinner.

Du måste se Mupparnas julsaga. Helst på svenska, för mig har det blivit en del av julen.

Visste inte Reinfeldt har ställt upp på sånt


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar