60 000 pc-spelare: Vi vill ha GTA V på pc!

Robot
60 000 pc-spelare: Vi vill ha GTA V på pc!

GTA-fansen skapar en online-petition i hopp om att Rockstar ska släppa GTA V även till Windows.

#rockstar, #grand-theft-auto-v


Medlem
60 000 pc-spelare: Vi vill ha GTA V på pc!

Bla bla. Självfallet kommer det till PC efter några månader.

Medlem
Medlem

Jag förstår inte riktigt poängen med namninsamlingen. Ett så stort företag som Rockstar borde väl ha planerat sina produkter och dylikt i flera år i förväg? En namninsamling borde därför inte göra särskilt stor skillnad.

Jag tror dessutom att Rockstar har bra mycket bättre koll på vad som är bäst ur en ekonomisk synvinkel än vad vi konsumenter har.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

För mig personligen hör GTA till pc! Kommer aldrig glömma då jag satt och lirade första GTA 1/2 på min Pentium 2 med 3dfx voodoo 2.

Det var inte igår!!

Medlem

Jag har för mig att de har sagt att GTA V ska komma till PC? vad är poängen med det här?

Medlem

Skrev på för ett tag sen även fast jag är 100% säker på att det kommer till PC några månader efter att det kommit till konsol. Precis som i vanlig ordning.

Har alltid släppts till konsol först sedan GTA 3 så förstår inte riktigt all uppståndelse.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte riktigt poängen med namninsamlingen. Ett så stort företag som Rockstar borde väl ha planerat sina produkter och dylikt i flera år i förväg? En namninsamling borde därför inte göra särskilt stor skillnad.

Jag tror dessutom att Rockstar har bra mycket bättre koll på vad som är bäst ur en ekonomisk synvinkel än vad vi konsumenter har.

Är det många som signerar en insamling och företaget får se det så kommer dom ju snabbt märka hur stor marknaden är där och arbeta för att kunna trycka ut spelet

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Jag har för mig att de har sagt att GTA V ska komma till PC? vad är poängen med det här?

Det ska ta mig fan göras namninsamlingar för allt nu. Jag skulle vilja se statistik på hur ofta namninsamlingar gör nytta.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Jag har för mig att de har sagt att GTA V ska komma till PC? vad är poängen med det här?

De har sagt att de inte har uteslutit en version för PC & Wii U. Möjligheten finns alltså, men den är inte bekräftad. (Jag vill däremot minnas att Wii U numer är uteslutet p.g.a. att konsolen är för svag för spelet)

Skrivet av zobino:
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte riktigt poängen med namninsamlingen. Ett så stort företag som Rockstar borde väl ha planerat sina produkter och dylikt i flera år i förväg? En namninsamling borde därför inte göra särskilt stor skillnad.

Jag tror dessutom att Rockstar har bra mycket bättre koll på vad som är bäst ur en ekonomisk synvinkel än vad vi konsumenter har.

Är det många som signerar en insamling och företaget får se det så kommer dom ju snabbt märka hur stor marknaden är där och arbeta för att kunna trycka ut spelet

Jo, fast Rockstar borde väl ha en ganska bra uppfattning om hur stor efterfrågan är för en PC-version redan innan någon namninsamling görs? De har ju dessutom tillgång till detaljerad statistik från exempelvis GTA IV.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte riktigt poängen med namninsamlingen. Ett så stort företag som Rockstar borde väl ha planerat sina produkter och dylikt i flera år i förväg? En namninsamling borde därför inte göra särskilt stor skillnad.

Jag tror dessutom att Rockstar har bra mycket bättre koll på vad som är bäst ur en ekonomisk synvinkel än vad vi konsumenter har.

Är det många som signerar en insamling och företaget får se det så kommer dom ju snabbt märka hur stor marknaden är där och arbeta för att kunna trycka ut spelet

Och vad det inte så som hände med Dark Souls?. Underbart spel, dock dålig portning.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Ztreek:

Jag har för mig att de har sagt att GTA V ska komma till PC? vad är poängen med det här?

De har sagt att de inte har uteslutit en version för PC & Wii U. Möjligheten finns alltså, men den är inte bekräftad. (Jag vill däremot minnas att Wii U numer är uteslutet p.g.a. att konsolen är för svag för spelet)

Skrivet av zobino:
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte riktigt poängen med namninsamlingen. Ett så stort företag som Rockstar borde väl ha planerat sina produkter och dylikt i flera år i förväg? En namninsamling borde därför inte göra särskilt stor skillnad.

Jag tror dessutom att Rockstar har bra mycket bättre koll på vad som är bäst ur en ekonomisk synvinkel än vad vi konsumenter har.

Är det många som signerar en insamling och företaget får se det så kommer dom ju snabbt märka hur stor marknaden är där och arbeta för att kunna trycka ut spelet

Jo, fast Rockstar borde väl ha en ganska bra uppfattning om hur stor efterfrågan är för en PC-version redan innan någon namninsamling görs? De har ju dessutom tillgång till detaljerad statistik från exempelvis GTA IV.

GTA IV säljer ju relativt bra fortfarande, folk valde att inte köpa GTA IV för att det var dåligt portat, nu när det är nere på konstant 50-75% rabatt så säljer det som smör på skogaholmsfabriken

AW8
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Jag har för mig att de har sagt att GTA V ska komma till PC? vad är poängen med det här?

Det har de inte gjort, däremot gav en av Houser-bröderna ett vagt intetsägande svar på frågan om de planerade att släppa spelet till andra plattformar (PC och Wii U).

IGN: GTA V is only confirmed for Xbox 360 and PlayStation 3. Why not the PC, Wii U and so on?

Dan Houser: Everything else is up for consideration. That's all I can give you. The main thing is we are not... we are a third-party publisher. We're not Nintendo, we're not Sony, we're not Microsoft. We love all of them in different ways. But we can do what we want wherever there's the appropriate business opportunity and chance to find a market. If that's on Apple we put something on Apple. Wherever it might be. I think that's the fun in what we do. We see ourselves as a content company that uses technology. We don't make it; we use it to make the most fun stuff.

Angående poängen så är det givetvis att visa Rockstar att det finns en stor spelarbas som vill se spelet släppas på PC. Det är ju bättre att skriva på namninsamlingen än att inte göra någonting alls, det tar ju inte många minuter.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

vill ha det på pc med med dx11, tesselation och hi-res texture pack

Medlem

så får de en dålig portning så blir de arga

Medlem

Har konsol men vill självklart att det ska komma till PC också, Signed!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av AW8:

Angående poängen så är det givetvis att visa Rockstar att det finns en stor spelarbas som vill se spelet släppas på PC. Det är ju bättre att skriva på namninsamlingen än att inte göra någonting alls, det tar ju inte många minuter.

Om de faktiskt hade gjort GTA 4 bra till PC hade de fått betydligt fler köpare. känns som de klandrar PC spelaren att de inte köpte spelet, när i själva verkat var dom själva som valde att sälja spelet med skräpkvalité

Så ett av argumentet verkar alltid vara Moddning?
Skiter i det fullständigt och nöjer mig med bättre grafik/ bättre kontroller/ Bättre uppkoppling/ billigare spel etctill PC


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av elPresidente:

För mig personligen hör GTA till pc! Kommer aldrig glömma då jag satt och lirade första GTA 1/2 på min Pentium 2 med geforce voodoo 2.

Det var inte igår!!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av unavailable:

Bla bla. Självfallet kommer det till PC efter några månader.

Javisst, precis som Red Dead Redemption, Rockstars senaste open-world spel med Rage/Euphoria-motorn.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

De har sagt att de inte har uteslutit en version för PC & Wii U. Möjligheten finns alltså, men den är inte bekräftad. (Jag vill däremot minnas att Wii U numer är uteslutet p.g.a. att konsolen är för svag för spelet)

Så du tror Wii-U är svagare än PS3 och 360...? Därför alla portningar dom gjort till Wii-U redan ser mycket bättre ut än originalen till PS3 och Xboxen, och då är hårdvaran helt ny och kunskapen dålig.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ztreek:

Jag har för mig att de har sagt att GTA V ska komma till PC? vad är poängen med det här?

Det ska ta mig fan göras namninsamlingar för allt nu. Jag skulle vilja se statistik på hur ofta namninsamlingar gör nytta.

Det borde göras en namninsamling mot namninsamlingar!

Medlem

Signed


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Moderator | Testpilot
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Ztreek:

Jag har för mig att de har sagt att GTA V ska komma till PC? vad är poängen med det här?

De har sagt att de inte har uteslutit en version för PC & Wii U. Möjligheten finns alltså, men den är inte bekräftad. (Jag vill däremot minnas att Wii U numer är uteslutet p.g.a. att konsolen är för svag för spelet)

Skrivet av zobino:
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte riktigt poängen med namninsamlingen. Ett så stort företag som Rockstar borde väl ha planerat sina produkter och dylikt i flera år i förväg? En namninsamling borde därför inte göra särskilt stor skillnad.

Jag tror dessutom att Rockstar har bra mycket bättre koll på vad som är bäst ur en ekonomisk synvinkel än vad vi konsumenter har.

Är det många som signerar en insamling och företaget får se det så kommer dom ju snabbt märka hur stor marknaden är där och arbeta för att kunna trycka ut spelet

Jo, fast Rockstar borde väl ha en ganska bra uppfattning om hur stor efterfrågan är för en PC-version redan innan någon namninsamling görs? De har ju dessutom tillgång till detaljerad statistik från exempelvis GTA IV.

Wii U för svag, och den släpps till 360 och PS3? Vad jag hört ska Wii Un vara starkare än båda två så det låter ju idiotiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

ZF
Medlem

wow, 60000 som vill spela PCGTA, det borde betyda minst 600 som vill betala för att göra det! Rockstar snabbar sig nog på med arbetet nu.

Medlem

Jag skrev på iallafall

AW8
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Om de faktiskt hade gjort GTA 4 bra till PC hade de fått betydligt fler köpare. känns som de klandrar PC spelaren att de inte köpte spelet, när i själva verkat var dom själva som valde att sälja spelet med skräpkvalité

Jo det är klart att de skulle ha fått ett bättre bemötande om portningen inte hade varit år 2008's värsta.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av Ztreek:

Om de faktiskt hade gjort GTA 4 bra till PC hade de fått betydligt fler köpare. känns som de klandrar PC spelaren att de inte köpte spelet, när i själva verkat var dom själva som valde att sälja spelet med skräpkvalité

Jo det är klart att de skulle ha fått ett bättre bemötande om portningen inte hade varit år 2008's värsta.

Absolut, om de tvivlar pga dålig försäljning så är de ju bra korkade och arroganta.. plus att de valde GFWL gör ju inte saken bättre ;D

Det är ju som att driva en restaurang som man medvetet lagar dålig mat i och blir sur på kunderna för att de inte gillar maten..

Nä, GTA 5 kommer att komma till PC, ingen tvivel om det, Rockstar kommer att förlora över 2 miljoner kunder om de skippar PC versionen, tror inte de är så dumma.

Medlem

Sådär signat. Hoppas detta ger resultat! Menar gå o köpa en konsol för 2-4 tusen samt spelet på 600kr nej tack. Och jag tålde inte hur dåligt optimerat GTA IV var på PC första dagarna!

Medlem
123
Skriv svar