Destiny är Bungies nästa spel

Robot
Destiny är Bungies nästa spel

Det vankas mer ödesdiger sci-fi från skaparna av Halo.

#nyhetstips, #bungie, #destiny


Medlem
Destiny är Bungies nästa spel

Påminner väldigt mycket om Fading Suns, ett pen&paper rollspel som hämtar mycket inspiration från bl.a. Dune.

Medeltid blandas med mörk sci-fi, en helt underbar blandning i min mening och jag ser fram emot mer info om detta!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Man kan tycka vad man vill om Halo spelen, men det är svårt att neka att Bungie som ett team har en väldans massa talang. Ser fram emot att få höra mer om det här, settingen ser cool ut.

Medlem

Det verkar nice, förutom på en extremt viktig punkt. Bara till xbox360 och ps3..

Medlem

Jag vet inte om Bungie har jobbat exklusivt med Xbox som plattform och nu utökar med Playstaion också - om så är fallet borde de väl kunna inkludera PC också.... Konceptet ser helt klart intressant ut men inget jag går och köper en PS3 för att kunna spela...

Medlem

Herregud, Playstation 3

De verkar i alla fall expandera, förhoppningsvis når de PC inom 10 år

Medlem

Hoppas på en PC port osså!


signatur

Meep!

Medlem

Bilderna från videon

http://imgur.com/a/LG4I5


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Inaktiv

Ytterligare ett MMO , denna gång (bara) till konsol. Trodde MMO's tillhörde det som varit...


signatur

The world is not enough - the PC is!

phi
Medlem

Intressant. Får hålla ett öga på det.

Medlem

"...ska släppas nästa år till Xbox 360 och Playstation 3."
Kom igen nu. Det här håller inte längre!

Medlem
Skrivet av Svanberg:

"...ska släppas nästa år till Xbox 360 och Playstation 3."
Kom igen nu. Det här håller inte längre!

Drygt 150 miljoner användare av PS3/360 säger hej.

Inaktiv
Skrivet av Svanberg:

"...ska släppas nästa år till Xbox 360 och Playstation 3."
Kom igen nu. Det här håller inte längre!

Det roliga är ju att båda konsolerna bara är en dator med ett designat skal och ett eget operativ. Det är ju inte framställandet av dessa två som tar tid utan kostnaden för allt runt omkring. Varför sälja en ny konsol när man säljer 750000 på en helg bara i USA sju år efter att man släppte produkten.

PC - Alla konsolers moder!


signatur

The world is not enough - the PC is!

Medlem

Skit, ingen PC release alltså?!

Fan, jag kommer bli tvungen att skaffa ett xbox. Halo4 och det här bara på konsoler

Medlem
Skrivet av Reaction:

Det där är bara ren tillfällighet *sopar bilden under mattan och glömmer att jag sett det där*.

Medlem
Skrivet av Reaction:

Haha

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Svanberg:

"...ska släppas nästa år till Xbox 360 och Playstation 3."
Kom igen nu. Det här håller inte längre!

Drygt 150 miljoner användare av PS3/360 säger hej.

Hälsa tillbaka! Dom är välkomna att göra oss sällskap i 2010-talet när dom känner för det. Vi har väntat.

Medlem

Omgomgomg! Ta mina pengar diiiirekt!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Kolla på videon. Han nämner att det kommer på Xbox 360, Xbox 720, Playstation 3, Plasytation 4 och PC.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Thane:

Kolla på videon. Han nämner att det kommer på Xbox 360, Xbox 720, Playstation 3, Plasytation 4 och PC.

Har uppdaterat nyheten med den informationen.


signatur
Medlem

Frågan är vad som menas med mmo, orkar seriöst inget till spel som Tribes, Planetside osv. Räcker med såna. Hoppas de var allvarliga med att det var ett "joke".

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Reaction:

Det där är bara ren tillfällighet *sopar bilden under mattan och glömmer att jag sett det där*.

Någon konceptare till "en liten genväg". Bilderna kommer från ett dokument som förmodligen inte skulle visas för allmänheten. Och det är ju extra roligt att det var just Tiberium, som anklagats för samma sak mot Warhammer.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Frågan är vad som menas med mmo, orkar seriöst inget till spel som Tribes, Planetside osv. Räcker med såna. Hoppas de var allvarliga med att det var ett "joke".

Någon har dementerat att det ska bli ett MMO. En redaktör på Gamespot hade frågat Bungie.

Medlem

Jag är trött på Action, finns för mycket action och alla actionspel är för korta. Men varför göra ett 60 timmar långt rollspel när man kan sälja ett 4 timmar långt actionspel för lika mycket?

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Herregud, Playstation 3

De verkar i alla fall expandera, förhoppningsvis når de PC inom 10 år

Det är ju lite problematiskt att expandera till andra plattformar när företaget man gjorde spelen för var Microsoft och de bestämmer ju vilka platformar som spelen skulle släppas på.

phi
Medlem
Skrivet av Reaction:

Vad pinsamt att använda någon annans design som concept artist. Okej om man använder posen och ändrar den lite men nu är ju bara en copy/paste och 15 minuters paint over.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Reaction:

Vad pinsamt att använda någon annans design som concept artist. Okej om man använder posen och ändrar den lite men nu är ju bara en copy/paste och 15 minuters paint over.

Samma artist har gjort bägge bilderna. Han var bara lat/stressad den här gången så han återvände lite av sina tidigare verk.

Skrivet av Soulless:

Påminner väldigt mycket om Fading Suns, ett pen&paper rollspel som hämtar mycket inspiration från bl.a. Dune.

Medeltid blandas med mörk sci-fi, en helt underbar blandning i min mening och jag ser fram emot mer info om detta!

Coolt, någon mer än mig som spelat/spellett klassikern Fading Suns. Ett mycket bra rollspel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Bra, mer Sci-fi spel som inte är Star Wars är precis vad som behövs!

Medlem

Åh vad skönt att Bungie ska släppa spelet till PC också!! Bungie gör riktigt bra fps och den genren vill jag spela på min pc, dream coming true!


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar