Rift: Storm Legion

Robot
Rift: Storm Legion

En vecka till med Rifts nya expansion och Petter är helt såld på att jaga Hunt Rifts, smycka sitt hem, utforska nya zoner och njuta av den bästa mmo-expansionen på mycket länge.

#rift-storm-legion, #rift, #trion, #everquest-ii


Medlem
Rift: Storm Legion

Trevligt, skulle vara skoj att testa detta igen

Medlem

Kanske man ska plocka upp det ;P är lvl 19 tror jag

Medlem

Välförtjänt betyg! Jag själv hade gett det en 5a dock!


signatur

Xbox 360 Arcade "Jasper" 120GB

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, den näst första artikeln efter den om sexismen i spelbranschen stoltserar med detta omslag. Humor.

Medlem

Blir nog att testa detta, har hört väldigt gott om det. Tack för recensionen!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, den näst första artikeln efter den om sexismen i spelbranschen stoltserar med detta omslag. Humor.

Det första jag tänkte på med, när jag såg detta.
Känns som Trion inte har för många kvinnliga anställda.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, den näst första artikeln efter den om sexismen i spelbranschen stoltserar med detta omslag. Humor.

http://rpg-exploiters.com/wp-content/uploads/rift-storm-legio...

Äsh nu ska vi inte vara sån! Inget större fel på den flickan inte haha

Inaktiv

Jag förstår fortfarande inte hur man kan recensera ett spel när man inte ens lirat det i "end-game". Vägen upp till nivåtak är ett spel, "end-game" är ett helt annat.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, den näst första artikeln efter den om sexismen i spelbranschen stoltserar med detta omslag. Humor.

http://rpg-exploiters.com/wp-content/uploads/rift-storm-legio...

äh, nu ska du inte vara sån, hon har ju precis börjat äventyra och hade inte råd med mer rustning

Skrivet av Boosing:

Jag förstår fortfarande inte hur man kan recensera ett spel när man inte ens lirat det i "end-game". Vägen upp till nivåtak är ett spel, "end-game" är ett helt annat.

Ja, för det hinner man med. Dels bli 60, sen köra normals till man har nog med gear för att gå på experts, sen köra det tills man har nog med Hit+ för att raida, sen hoppas på att det finns nog med folk i ens guild för att raida...

Jag skriver klart och tydligt att jag inte är vid level-taket. Ta det för vad det är.

Edit: Dessutom - långt från alla är ens intresserade av att raida. Har många MMO-intresserade kompisar som inte alls bryr sig om endgame, eller har tid att raida organiserat. Det är så mångt mycket mer till ett MMO än bara raidande och expert-springande.

Inaktiv
Skrivet av Petter Mårtensson:
Skrivet av Boosing:

Jag förstår fortfarande inte hur man kan recensera ett spel när man inte ens lirat det i "end-game". Vägen upp till nivåtak är ett spel, "end-game" är ett helt annat.

Ja, för det hinner man med. Dels bli 60, sen köra normals till man har nog med gear för att gå på experts, sen köra det tills man har nog med Hit+ för att raida, sen hoppas på att det finns nog med folk i ens guild för att raida...

Jag skriver klart och tydligt att jag inte är vid level-taket. Ta det för vad det är.

Edit: Dessutom - långt från alla är ens intresserade av att raida. Har många MMO-intresserade kompisar som inte alls bryr sig om endgame, eller har tid att raida organiserat. Det är så mångt mycket mer till ett MMO än bara raidande och expert-springande.

Jag är själv lite sugen på detta men vill första veta hur spelet är när man är färdiglevlad. Men din recension gav i alla fall ett lite hum om hur vägen dit är, vilket verkar helt klart roligt.

Medlem

Man blir lite sugen på att spela Rift igen varje gång man kollar på Storm Legion. Trion har verkligen lyckats med designen, alla classer har så extremt snyggt gear, bara det lockar mig otroligt mycket.


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

hon ser ut som någon på omslaget till en värdelös kioskroman från 1985.
Jag är iaf glad för det inte va fabio

Medlem

Inte för att vara jätte petig men SWG hade ju ett fantastiskt bygga hus och placera ut saker system(före everquest2!), som även om det vart lite mkt spök städer efter ett tag också var fast i välden,, dvs inte instancierat.

Medlem
Skrivet av MadHatter:

Inte för att vara jätte petig men SWG hade ju ett fantastiskt bygga hus och placera ut saker system(före everquest2!), som även om det vart lite mkt spök städer efter ett tag också var fast i välden,, dvs inte instancierat.

Var ju galet kul när man hade fått ihop alla delar till en matta, eller en tavla. Eller när man kollade alla sina containers med bio-chems eller droid-delar. Fan vad jag saknar gamla SWG.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Krävs lite mer än detta för att jag ska börja spela igen.
Mer zoner från level 1 till 60.
Nya startzoner.
En till ras eller två.

Moderator | Testpilot

Ser ju ut som en Dervish från Guild Wars : /


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av MadHatter:

Inte för att vara jätte petig men SWG hade ju ett fantastiskt bygga hus och placera ut saker system(före everquest2!), som även om det vart lite mkt spök städer efter ett tag också var fast i välden,, dvs inte instancierat.

Och Ultima Online hade det fem år innan SWG, så......

I fallet med Dimensions så påminner det dock väldigt mycket mer om EQ2s sätt att göra det på. Antar att du minns alla /move right 1 etc kommandon som SWG använde sig av fram tills slutet? Det sättet att möblera använde inte EQ2 sig av, och Rift bygger vidare på det.

Som gammal SWG-räv, som älskade det och saknar det över allt annat, så skulle jag aldrig förringa dess housing-system. Men det var helt annorlunda än vad Dimensions är.

1
Skriv svar