Köpråd, ny datorskärm

Medlem
Köpråd, ny datorskärm

Har blivit sugen på dual monitors ett tag nu, samtidigt som den jag har nu börjar bli gammal och inte riktigt hänger med i svängarna. Kan inte speciellt mycket om skärmar så skulle då behöva tips på skärmar som är prisvärda. Budget ligger på ca 2500kr.

Om någon mer information behövs så säg till.
Tack på förhand.

Sitter själv och kikar lite på nya skärmar. Har en LG IPS236 som jag är riktigt nöjd med, funderar på den nya IPS237. Antingen det eller Dells U2312HM, U2412HM kanske är mer intressant om man inte redan har skärmar med 1920x1080 dock. Tycker du ska undvika TN-paneler i alla fall, om du inte är extremt känslig för ghosting, det är något jag själv inte sett (upplevt?) trots att IPS ska ha relativt hög "latency". Beroende på innehållet i din dator kanske du vill ha en 120Hz skärm också.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Har samma dell som näms över mig. Den är grym och känns stor då den är 16:10 istället för 16:9.

Se upp för anti glare dock om det är nåt som stör dig


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har kollat på både Dell U2412M och LG IPS237 och tycker att de ser bra ut båda två. Skärmen jag har nu har upplösningen 1920x1080 så om det skulle bli Dell-skärmen hade det då blivit något problem(iom att den är 1920x1200)?

Det kommer att fungera fint, problemen uppstår först om du vill spela med 2 eller fler skärmar (Eyefinity/Surround), eftersom de då måste ha samma upplösning (vilket betyder att du måste köra 1920x1080 på U2412M). Ska du inte använda skärmarna till att spela med så fungerar det utmärkt att köra native upplösning på flera olika skärmar i Windows.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Det kommer att fungera fint, problemen uppstår först om du vill spela med 2 eller fler skärmar (Eyefinity/Surround), eftersom de då måste ha samma upplösning (vilket betyder att du måste köra 1920x1080 på U2412M). Ska du inte använda skärmarna till att spela med så fungerar det utmärkt att köra native upplösning på flera olika skärmar i Windows.

Har mest tänkt spela på ena skärmen medan jag har t.ex Spotify eller en livestream uppe på andra skärmen, så då ska det inte vara några problem. Tack så mycket för hjälpen.

1
Skriv svar