60 000 pc-spelare: Vi vill ha GTA V på pc!

Medlem

Underskrifter? pfhh kan man sätta in dom på banken? Jäkligt enkelt att skriva under att man vill ha ett spel och sen tanka det ändå. Nej förhandsboka spelet och förskottsbetala så ska ni få se att en pc version kommer snabbt som ögat.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ztreek:

Jag har för mig att de har sagt att GTA V ska komma till PC? vad är poängen med det här?

Det ska ta mig fan göras namninsamlingar för allt nu. Jag skulle vilja se statistik på hur ofta namninsamlingar gör nytta.

Kanske behövs en namninsamling göras och sedan skickas till Statistiska centralbyrån där vi kräver att de tar fram statistik som visar hur effektiva namninsamlingar verkligen är.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Själv spelar jag endast på min 360 så det är lugnt för mini del men VARFÖR släpper man det INTE på PC? Är det krångligt att göra om "hela" spelet för att det ska fungera eller hur tänker utvecklarna?

det kan ske av lite olika anledningar.

t.ex att en plattformshållare köper exklusivitet för spelet i ett antal månader.

en annan orsak är att utgivaren är rädd för att spelet ska piratkopieras på PC, därav släpps pc versionen senare.

detta brukar dock bara handla om någon vecka i vanliga fall.

medans pc versioner av GTA oftast kommer ett halvår efter konsolversionen.

i just GTA's fall kan det vara så att de slutför portningsarbetet under dessa månader.

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Hahahaha!
Det roligaste med den där bilden är att ibland verkar det verkligen som om PC-spelare har den sortens självbild.

Det är väl inte konstigare än att tro på evolutionsteorin?

Medlem

Nu är den uppe i 100 000

Medlem

100,000 pers kommer dock inte göra det värt att göra en bra portning. Givetvis är mörkerantalet mycket större.

För mig spelar det absolut ingen roll jag inhandlar det antingen till PS3 eller till PS4 om de väljer att släppa det till den också/istället.

Har förövrigt alltid tyckt att GTA-serien är mysigare att spela på konsol, även om frameraten är bunden till 30 på PS3:an, det ger lite mer utmaning med kontrollerna. Med PC är allt ez-mode. Mus/Tangentbord är oslagbart när det kommer till precision.

123
Skriv svar