Bästa spelåret någonsin?

Medlem
Bästa spelåret någonsin?

Tjena, skulle vara kul att veta vad ni tycker är det bästa spelåret i eran spelkarriär.

Mitt favoritår är året 1997 och mycket tack vare att en kraftigt stor del av min spelsamling kommer från just det året.

I min ägo från 1997 har jag:

Age of Empires
Blade Runner
Broken Sword 2
Curse Of Monkey Island
Carmageddon
Dungeon Keeper
Fallout
Final Fantasy 7
GTA
Hexen 2
Ignition
Interstate '76
Motoracer
Quake 2
Riven
Theme Hospital
Total Annihilation
Worms 2

En lista som talar för sig själv iaf om jag ser vad jag har från andra år här hemma.
Så vad är erat favvoår?

Finns listor på releaser på wikipedia om ni inte kommer ihåg

Tror också att det är 97', men jag kan inte bestämma mig riktigt, andra kandidater är 98' och 94'.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Svårt!

  • 1994 bjöd på Super Metroid, Final Fantasy VI och Donkey Kong Country

  • 1997 kom med Final Fantasy VII, Mario Kart 64, Castlevania: Symphony of the Night, Tekken 3, Goldeneye 007, Fallout, Age of Empires

  • 1998 smackade till med Zelda: Ocarina of Time, Starcraft, Metal Gear Solid, Fallout 2 och Baldur's Gate

Det är verkligen jättesvårt för mig att rangordna mellan dessa tre år, men om jag måste välja ett år så får det bli 1998. Trion med Zelda 64, Starcraft och Baldur's Gate är en riktig dräpare!

Medlem

1998 för min del. Fallout 2 är mitt absoluta favoritspel.

Medlem

Utan tvekan år 2000 - motivering:

  • Baldur's Gate 2: Shadows of Amn

  • Thief II

  • Soldier of Fortune

  • Perfect Dark

  • Deus Ex

  • Diablo II

  • Icewind Dale

  • Shogun: Total War

  • Age of Empires II: Age of Kings

  • No One Lives Forever

  • Red Alert 2

  • Giants: Citizen Kabuto

  • The Sims

  • American McGee's Alice

  • Escape from Monkey Island

  • Counter-Strike

  • Metal Gear Solid

  • Tony Hawk's Pro Skater 2

  • The Legend of Zelda: Majora's Mask

  • Hitman: Codename 47 (första Hitman)

  • Spyro

  • Nox

  • Vampire: The Masquerade

Även tidernas kanske största flopp släpptes 2000: Daikatana!

Inte för att 98 eller 97 var dåliga spelår, men de når ju knappt upp till midjan på år 2000, oavsett vilken genre man gillar.


signatur

Have a good time!

Varje år har haft sina toppar och dalar, men visst var det speciellt när "Deus Ex" släpptes, och "Thief"-spelen, för att inte tala om "Half-Life". Dessa spel förändrade för all framtid min värld.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Varje år har haft sina toppar och dalar, men visst var det speciellt när "Deus Ex" släpptes, och "Thief"-spelen, för att inte tala om "Half-Life". Dessa spel förändrade för all framtid min värld.

Baldur's Gate 2, Hitman, Half-Life, Thief, Deus Ex, The Sims, Counter-Strike och Shogun: Total War är ju spel som definierat genrer.

Diamanter som t.ex. Giants: Citizen Kabuto gör ju inte spelåret direkt sämre.


signatur

Have a good time!

Medlem

I år! För jag kan spela alla gamla spel också om jag vill!
Kul med era listor dock. Massor med bra spel som man mer eller mindre glömt bort. Blir nog dags för lite retrogaming snart igen.

Men måste jag välja så blir det 1995. Det var inte ett superår egentligen men Warcraft 2 har definierat min uppväxt så mycket så att det ensamt får mig att rösta på 1995.

Medlem

98 utan en sekunds tvekan.
Metal Gear Solid
Zelda: OoT
Half Life
Resident Evil 2
Starcraft
Spyro
Grim Fandango
Need for Speed 3 Hot Pursuit
Crash Bandicoot 3
Thief
Baldurs Gate

Ge mig ett sånt år igen!

Skrivet av Brain:
Skrivet av walter_iego:

Varje år har haft sina toppar och dalar, men visst var det speciellt när "Deus Ex" släpptes, och "Thief"-spelen, för att inte tala om "Half-Life". Dessa spel förändrade för all framtid min värld.

Baldur's Gate 2, Hitman, Half-Life, Thief, Deus Ex, The Sims, Counter-Strike och Shogun: Total War är ju spel som definierat genrer.

Diamanter som t.ex. Giants: Citizen Kabuto gör ju inte spelåret direkt sämre.

Hur slutade "Giants: Citizen Kabuto", mitt spel kraschade, sedan spelade jag aldrig om det igen. Minns att spelformen var väldigt likt dagens sandbox.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

För mig var det två årtal som jag inte kommer ihåg nu men det ena kan säkert ni hjälpa mig med. Det första är året då Ghost Recon kom ut till PC. Det andra årtalet för mig var när jag upptäckte Counter Strike,, och även det var på PCn,, tyvärr så minns jag inte året men det var CS Source och det var nog samma år det släpptes eller året efter.

Skulle bli glad ifall någon kan hjälpa mig att fylla i mina minnesluckor.
MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Det första Ghost Recon var märkligt, märkligt på det sätt att det bara fanns ett kikarsikte, inget vapen, men det var ett bra spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar