Windows 8 säljer snabbare än Windows 7 gjorde

Robot
Windows 8 säljer snabbare än Windows 7 gjorde

Microsoft meddelar att de sålt 40 miljoner Windows 8-licenser under operativsystemets första månad.

#microsoft


Medlem
Windows 8 säljer snabbare än Windows 7 gjorde

Det var som....

Jag sitter nog kvar på sjuan ett bra tag till. Jag ser ingen anleding att byta upp helt enkelt.

Medlem

Är nöjd med Windows 7 så jag kanske hoppar över åttan. Precis som jag gjorde då jag hade XP, skippade vista och fixade Windows 7 efter att det varit släppt ett tag.

Medlem

Ähh väntar på Windows 9


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

När jag får se hur spelutvecklarna drar nytta av Windows 8 så kan jag ta ställning till ett inköp.

Tills dess blir det 7'an!

Inaktiv

Går det ens att köpa en ny bärbar dator med Win7?

Medlem

Formaterade datorn för nån månad sen så jag kommer inte vilja köpa det nu men när jag köper åttan och om jag inte gillar det skaffar jag det startprogrammet som gör att man alltid hamnar vid skrivbordet.

Medlem

Gabe gillar inte Windows 8, då gillar jag inte Windows 8 heller.

Kort sagt: sålänge spelutgivarna inte hittar på nåt revolutionerande som gör att dem flyttar till Windows 8 tänker jag inte ens bry mig om windows 8.

Medlem

LoL dom sänkte gjorde ju licens priset! Oh do dont like metro how about this!

Medlem

Jag har hela tiden tänkt att jag aldrig kommer skaffa Windows 8 sedan Metro presenterades.

Min gamle far uppgraderade det vid release och var tveksam till en början. Men idag när jag hälsade på så sa han att det var riktigt, riktigt bra och demonstrerade det lite snabbt för mig och till min förvåning såg det ju ganska trevligt ut!

Men just nu känner jag inget behov av att uppgradera, Windows 7 funkar utmärkt för mig, men det finns en del funktioner i W8 som verkar ganska intressanta!

Inaktiv

Windows 7 fungerar utmärkt. If it ain't broke, don't fix it. Jag kan vänta på Windows 9.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag köpte Windows 8 mest pga att det var så billigt. Har nu använt det i några veckor tillsammans med Start8 och jag tycker det funkar klockrent.

Medlem

Kör också Windows 8 sedan några månader tillbaka och är helnöjd. Tycker det är riktigt bra

Medlem

Synd, nu får vi säkert mer mobil/tablett strunt till desktop där det inte hör hemma.

Windows håller på och genomgår samma fas som spel gjorde, det blir konsolfierat.

Medlem

Spelar du spel byt inte. xD


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Gabe gillar inte Windows 8, då gillar jag inte Windows 8 heller.

Kort sagt: sålänge spelutgivarna inte hittar på nåt revolutionerande som gör att dem flyttar till Windows 8 tänker jag inte ens bry mig om windows 8.

Windows 8 är bäst! Får som mest ut 1-2 fler bildrutor i sekunden i spel som "XCOM: Enemy Unknown", "Assassin's Creed III", "Hitman: Absolution" och "Grand Theft Auto IV" delvis för att majoriteten av dem nya drivrutinerna är knappt en vecka gamla.

Windows 8: PRO (x64 med Stardocks Start8)

Medlem

Klart det säljer, det kladdiga temat gör ju att hipsters kan använda något annat än apple produkter!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Microsoft måste bara älska att skita desktop-användarna i ansiktet...

Medlem

Konstigt, vad kostar det? 250kr?.

Medlem

Kör 8an bästa skiten ever

Medlem

Kostar 279kr
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL...

Jag Gillar det, fast jag var en motvalls kärring innan. Vissa saker tycker jag de borde göra om men overall är det ett snabbt o stabilt system. I like it.

Medlem

Förmodligen för att priset är så billigt

Medlem

Uppgraderade för någon dag sedan, funkar klockrent och är dessutom snabbare än W7. Metro har jag ingen koll på, kör bara i desktop "läget", funkar prima för mig då jag inte använt startmenyn på säkert 5-6år.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

för mig är windows 8 mjölkning av högrad nä väntar hellre på windows 9, ser ingen anledning till att ha windows 8,, som flera säkert redan har sagt, if it aint broken dont fix it.

Medlem

Windows 7 funkar kanon, ser ingen anledning till att byta

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Windows 7 funkar kanon, ser ingen anledning till att byta

Hur ska du kunna leva utan nya Direct X?! Tänk om Creative slutar med uppdateringar till sina gamla ljudkort(som sedan löses av en privatperson som blir hotad) ?
WHAT ABOUT THE CHILDREN!???!?!?!?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Först när jag testade preview så höll jag på att kasta datorn genom fönstret, men jag gillar förändring och att vara i framkant, så jag köpte det när det va billigt och gav mig fan på att jag skulle lära mig det och sen bestämma mig. Nu när man är van vid att aldrig försöka använda startmenyn(i hörnet) utan stänger av direkt med ett klick på knappen, och kan lite snabbkommandon så är det riktigt trevligt Sen så går ju windows knapp på tangentbordet + sök av bara farten, och har gjort länge, så min användning av startmenyn är i stort sett den samma, kanske tanvänder den mer

Jag gillar W8, men nu har buggarna börjat poppa upp, lite småtrista saker som borde funka bra, men som inte gör det av någon anledning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Klart folk köpet W8 när priset droppar 2/3.

W8 har inte gjort något speciellt till stationära datorer alls, mestadels laptops och low end datorer, sitter man på en mid end eller high end dator så gör dig själv en tjänst att gå på bio och ta frugan/gubben på restaurang istället, mer glädje för er båda.

Medlem

Håller mig till W7 tills Steam på Linux börjar ta fart.

123
Skriv svar