Ge mig Chivalry på konsol

Skägg.
10 Chambers
Ge mig Chivalry på konsol

Jag kan inte riktigt släppa taget om #Chivalry: Medieval Warfare. Tyngden, köttigheten och det enkla men ändå fullständigt tillräckliga stridssystemet framkallar "bara en match"-tänket som är så livsfarligt för allt annat. Det utanför datorskärmen. Men ändå, jäklar vad fint det hade passat på konsol, i vardagsrummet och storbildsteven.

[eos_image="684875;w455"]Your face, your ass, what's the barbeque?[/eos_image]

Datorn hemma är inte av senaste snitt, den är nästan så retro att den snart borde bli ball igen, och för att få lagom flyt får det mesta stängas ner. Det är dock inte den enda anledningen varför jag skulle vilja ha Chivalry på min Xbox 360.

På många sätt och vis känns battaljerna som ett fightingspel i förstapersonsvy: du har ett par attacker med olika för- och nackdelar. du kan blocka och genom att välja mellan de fyra olika klasserna och dess vapen kan du hitta en kombination som passar just din spelstil. Precis som karaktärerna i till exempel #Super Street Fighter IV eller liknande. Det skulle sitta så fint med en handkontroll, du behöver inte precisionen som i en snabb shooter. Jag kan nästan känna hur gamepaden skakar till av välbehag när du gör en motståndare ett huvud kortare.

[eos_image="684914;w455"]Förlåt, skulle du använda det där huvudet?[/eos_image]

Så, #Torn Banner Studios, Google-översätt det här och porta spelet omedelbums. Det är ju UE3 så det borde gå snabbt. Rensa bort de ännu närvarande buggarna när ni ändå håller på och släpp det på Xbox Live eller Playstation Network. Royalties kan ni skicka till redaktionen.

Bra så.

#blogg


signatur
Ge mig Chivalry på konsol

Hur går Redaktör på FZ ihop med retro dator?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hur går Redaktör på FZ ihop med retro dator?

Genom ett fullkittat spelrum på jobbet

Hemma har det inte funnits plats för en stationär datorplats på många år, än mindre budget att köpa nya delar. 3,5 år på föräldrapeng gör sånt med ekonomin.


signatur
Medlem

Det hade nog funkat hyfsat på konsol, tycker det behövs rätt mycket precision för attacker/block, samt att ranged-vapen hade varit omöjligt att träffa med...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Svanberg:

Det hade nog funkat hyfsat på konsol, tycker det behövs rätt mycket precision för attacker/block, samt att ranged-vapen hade varit omöjligt att träffa med...

Fast farten är så pass och avstånden så korta att pilbågen hade nog funkat. Hell, kan man spela Battlefield 3 med gamepad fungerar garanterat Chivalry


signatur
Medlem

Mycket möjligt! Hade ju varit roligt ifall fler kunde få testa på det, själv tycker jag det är grymt skönt!

1
Skriv svar