Take-Two: GTA-serien ska inte bli som Call of Duty

Robot
Take-Two: GTA-serien ska inte bli som Call of Duty

Vänta dig inga årliga GTA-släpp varken nu eller i framtiden, enligt Take-Two-chefen Strauss Zelnick.

#activision, #take-two, #call-of-duty-black-ops-ii, #call-of-duty-modern-warfare-3, #grand-theft-auto-iv, #grand-theft-auto-v


Medlem
Take-Two: GTA-serien ska inte bli som Call of Duty

Mycket klokt beslut


signatur

Game long and prosper

Medlem

Take-Two gör redan som CoD serien, dåliga PC portar ;D

Medlem

Tycker att alla spelserier ska vara så. Dels för att man hinner återfå ett sug på en uppföljare och dels för att längre utvecklingstid ger större chans till kvalité.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Take-Two gör redan som CoD serien, dåliga PC portar ;D

Ser inga fel med PC-portarna ifrån dom senaste CoD spelen, enda problemet jag störde mig på gällande MW2-3 PC-port är dom strypta inställningarna som vissa PC spelare behöver ha samt HOST systemet.

Treyarch tänker iaf på att slänga in vissa inställningar såsom högre FOV.

Man får nog hoppas att dom Rockstar lär sig av sina problem och ger en bra PC-port till oss PC-gamers.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Take-Two gör redan som CoD serien, dåliga PC portar ;D

Du får ett poäng för ditt resonemang!

Inaktiv

Det låter som att de tänker "om vi släpper färre spel kommer folk att tro att vi har spenderat mer tid på att utvecka spelen och gjort dem ännu bättre", istället för t.ex. Chris Roberts inställning "vi tar det för givet att det tar minst två år att göra ett bra spel".

Medlem

Håller helt hållet med, väldigt bra sagt! Det är det som gör GTA alltid speciellt, när den väll kommer ut!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Rockstar släpper spel varje år men olika som Red Dead, Max Payne, La Noire och G.T.A tyckte dock att La Noire var tråkigt och typ att Max Payne hade en grym gameplay och action som jag älskade men en okej story som dom kunde ha lagt lite mer tid på men smart beslut av Rockstar att inte släppa G.T.A varje år som CoD och assassins creed serien tycker dock att att varje CoD och assassins creed spel som dom släpper är bra spel gillar det nya black ops II mer än black ops 1

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Itchy1:

Rockstar släpper spel varje år men olika som Red Dead, Max Payne, La Noire och G.T.A tyckte dock att La Noire var tråkigt och typ att Max Payne hade en grym gameplay och action som jag älskade men en okej story som dom kunde ha lagt lite mer tid på men smart beslut av Rockstar att inte släppa G.T.A varje år som CoD och assassins creed serien tycker dock att att varje CoD och assassins creed spel som dom släpper är bra spel gillar det nya black ops II mer än black ops 1

Inte för att vara den som är den, men det är jättejobbigt att läsa vad du skriver om du inte sätter ut en punkt här och var...

Medlem
Skrivet av shaboo:
Skrivet av Ztreek:

Take-Two gör redan som CoD serien, dåliga PC portar ;D

Ser inga fel med PC-portarna ifrån dom senaste CoD spelen, enda problemet jag störde mig på gällande MW2-3 PC-port är dom strypta inställningarna som vissa PC spelare behöver ha samt HOST systemet.

Treyarch tänker iaf på att slänga in vissa inställningar såsom högre FOV.

Man får nog hoppas att dom Rockstar lär sig av sina problem och ger en bra PC-port till oss PC-gamers.

MW2 och MW3 var katastrof till PC, det var det jag menade..

Och att spelarbasen ens ska behöva klaga och gnälla över FoV i CoD sedan CoD4 är ju lite dåligt, släng in minst 90 från första början så håller ni tyst på folk. BO2 kom ut med 80 FoV till PC har jag för mig, likaså BO1, 90 90 90 90!!! varför förstår ingen som skapar CoD att NITTIO är det spelarna vill ha, inte 80, inte 70, inte 60, 90!

I alla fall.....

GTA 4 var kasst till PC, inget snack om saken, precis som MW2 och MW3, därav min kommentar.

Medlem

Oklart om det blir en PC version? Nästan vartenda bild är renderat från PC, kolla bara på bilden ovan artikeln.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av shaboo:
Skrivet av Ztreek:

Take-Two gör redan som CoD serien, dåliga PC portar ;D

Ser inga fel med PC-portarna ifrån dom senaste CoD spelen, enda problemet jag störde mig på gällande MW2-3 PC-port är dom strypta inställningarna som vissa PC spelare behöver ha samt HOST systemet.

Treyarch tänker iaf på att slänga in vissa inställningar såsom högre FOV.

Man får nog hoppas att dom Rockstar lär sig av sina problem och ger en bra PC-port till oss PC-gamers.

MW2 och MW3 var katastrof till PC, det var det jag menade..

Och att spelarbasen ens ska behöva klaga och gnälla över FoV i CoD sedan CoD4 är ju lite dåligt, släng in minst 90 från första början så håller ni tyst på folk. BO2 kom ut med 80 FoV till PC har jag för mig, likaså BO1, 90 90 90 90!!! varför förstår ingen som skapar CoD att NITTIO är det spelarna vill ha, inte 80, inte 70, inte 60, 90!

I alla fall.....

GTA 4 var kasst till PC, inget snack om saken, precis som MW2 och MW3, därav min kommentar.

Japp förstår dig helt om saken gällande FOV.

AW8
Medlem
Citat:

Istället för att "göra en CoD" vill GTA-utgivaren snarare inspireras av James Bond-filmerna. James Bond är filmer som inte kommer årligen och som ibland kan ta längre uppehåll, men varumärket fortsätter trots detta att vara populärt när nya släpp väl sker. Det är något som gör Bond-serien "speciell".

Gaben har sedan länge förstått detta.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Precis samma inställning borde de ha till Hockey VM, årliga releaser är verkligen något som drar sugen ur spel och underhållning.

Medlem
Skrivet av nils45:

Oklart om det blir en PC version? Nästan vartenda bild är renderat från PC, kolla bara på bilden ovan artikeln.

Jag är säker på att nästintill alla bilder och trailers som finns ute nu är från PS3. De har sagt att PS3 är konsolen de har mest fokus på. Även informationen och alla bilder som Gameinformers m.m. har släppt från spelet är ifrån PS3 versionen.

Medlem

Extremt bra sagt där, för vi alla vet att GTA V kommer vara bästa GTA någonsin tills GTA VI kommer


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Tacka gudarna för det


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av nils45:

Oklart om det blir en PC version? Nästan vartenda bild är renderat från PC, kolla bara på bilden ovan artikeln.

Jag är säker på att nästintill alla bilder och trailers som finns ute nu är från PS3. De har sagt att PS3 är konsolen de har mest fokus på. Även informationen och alla bilder som Gameinformers m.m. har släppt från spelet är ifrån PS3 versionen.

Kolla denna länk, GTA IV PC mot så kallade GTA V PS3; http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=532740

Rätt slående likt, tycker du inte det? Rätt märkligt att PS3 klarar av att prestera så likt en PC. Jag tvekar inte på att trailern och diverse bilder visar PS3, men bilden här ovan på artikeln och vissa andra bilder visar tydligt på att en PC har använts.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av McNord:
Skrivet av nils45:

Oklart om det blir en PC version? Nästan vartenda bild är renderat från PC, kolla bara på bilden ovan artikeln.

Jag är säker på att nästintill alla bilder och trailers som finns ute nu är från PS3. De har sagt att PS3 är konsolen de har mest fokus på. Även informationen och alla bilder som Gameinformers m.m. har släppt från spelet är ifrån PS3 versionen.

Kolla denna länk, GTA IV PC mot så kallade GTA V PS3; http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=532740

Rätt slående likt, tycker du inte det? Rätt märkligt att PS3 klarar av att prestera så likt en PC. Jag tvekar inte på att trailern och diverse bilder visar PS3, men bilden här ovan på artikeln och vissa andra bilder visar tydligt på att en PC har använts.

Fast de har uppdaterat grafikmotorn samt kunnat optimera spelet mycket bättre vilket gör att spelet ser mycket bättre ut än GTA IV till PC även på ett PS3.

Medlem

Det är synd att det ändå går så bra som det gör för CoD konceptet. Det gör det svårt att motivera den här approachen dom tar för aktieägare. Självklart är det såhär dom borde göra dock. Önskar bara att det gick sämre för CoD.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av McNord:
Skrivet av nils45:

Oklart om det blir en PC version? Nästan vartenda bild är renderat från PC, kolla bara på bilden ovan artikeln.

Jag är säker på att nästintill alla bilder och trailers som finns ute nu är från PS3. De har sagt att PS3 är konsolen de har mest fokus på. Även informationen och alla bilder som Gameinformers m.m. har släppt från spelet är ifrån PS3 versionen.

Kolla denna länk, GTA IV PC mot så kallade GTA V PS3; http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=532740

Rätt slående likt, tycker du inte det? Rätt märkligt att PS3 klarar av att prestera så likt en PC. Jag tvekar inte på att trailern och diverse bilder visar PS3, men bilden här ovan på artikeln och vissa andra bilder visar tydligt på att en PC har använts.

GTA 4 var deras första spel till denna generation konsol, spelet kom 2008(?) För att vara 4 år senare så har grafiken inte blivit imponerande bättre alls.

GTA 5 hade kunnat se ut som Crysis 3, Hitman Absolution eller någon annan bjässe om de faktiskt la ner tid på det..

Oh wait, spelet hade inte kunnat starta på konsoler, to bad..
Något jag tycker är underligt är att folk väntar att göra spel tills nästa generation konsoler, hallå PC uppdateras hela tiden, släpp spel som vanligt och släng ut spelen till konsol när konsolen är ute istället. åsnor.

Medlem

Men jag tycker gott de kunde kängat Assassins Creed istället för CoD som till skillnad från AC aldrig i klartext uttryckt en avsikt att mjölka varje år.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar