Få en överblick över nya Simcity

Robot
Få en överblick över nya Simcity

Maxis-anställde Ocean Quigley pratar om olika features och förklarar varför du inte ska bygga dina vägar i formen av en gitarr.

#maxis, #simcity


Medlem
Få en överblick över nya Simcity

Fan, FZ ni är sena på nyheter om Sim City, detta har varit ute några dagar nu... Hoppades på att det var en helt ny trailer/gameplay

Men för övrigt så verkar Sim City kunna bli ett mycket bra spel.

Medlem

Gillar det jag ser även om jag tycker kartorna för varje stad är lite i minsta laget, tycker också det är tråkigt att man är tvingad till så stort mellanrum mellan städerna, i 4an kunde man ju bygga enorma städer genom att sammankoppla flera närliggande kartor.

Medlem

Akta mustaschen!

Medlem

Hmm, alltså, denna filmen la ni upp innan nyheten va?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Hmm, alltså, denna filmen la ni upp innan nyheten va?

Ja, filmen publicerades imorse.

FM-guru
F.d. Sisyr

Oj jävlar, den murren med det skägget får en klar 10:a!

Medlem

Skippa skägget och voila

Medlem

Mäktigt imponerad av ansiktshåret! Särskilt mustaschen, häftig.
Spelet där emot ser jag fram emot! Funderar starkt på att förhandsboka, trots de brister spelet har. (T.ex ingen terraforming.)

Oavsett, tror nog jag kan ha rätt kul i det.

Medlem
Skrivet av tirim4:

Gillar det jag ser även om jag tycker kartorna för varje stad är lite i minsta laget, tycker också det är tråkigt att man är tvingad till så stort mellanrum mellan städerna, i 4an kunde man ju bygga enorma städer genom att sammankoppla flera närliggande kartor.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Tycker också det borde finnas fler typer av terräng, t.ex. snöiga bergs-regioner ,öknar lr varför inte tropiska regnskogar.
Med sina respektive för- och nackdelar.
Sen är det tråkigt att man inte kan dra sina egna transport-medel mellan städerna, som man kunde göra i sim city 4, och bli beroende av dom som redan är utplacerade från start.
Ser fram emot spelet trots allt eftersom stads-byggnads spel är en personlig favoritgenre, även om Maxis tagit en del tveksamma designbeslut.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Hur fungerar multiplayer då? Är det tänkt att man ska försöka locka invånare från andras städer och på så sätt "kriga" mot varandra? Det skulle vara coolt:)

Medlem

Wow, jag blir riktigt sugen, även fast jag inte lirat simcity sen snes.

1
Skriv svar