Windows 8 säljer snabbare än Windows 7 gjorde

Medlem

Jag tycker det är sorgligt att folk bara tittar på det nya, halvt frivilliga metro-gränssnittet och struntar i resten.
Windows 8 är snabbare och använder mindre resurser än windows 7, och är framför allt mycket säkrare. Nya UAC och smartscreen, och defender scanning gör antivirus i princip onödiga. Det är även svårare för virus att exekvera i datorn och det är lättare att upptäcka och ta bort (exempelvis nya system refresh).
Det märks verkligen att de tänkt på säkerheten.
Mitt system använder 20% mindre ram med windows 8, och bootar betydligt snabbare.

Det finns även många nya UI funktioner som är riktigt trevliga; nya explorer med ribbons är mycket mer lättöverskådligt och man kommer lättare åt alla funktioner och info. Nya taskmanager är mycket mer detaljerad och har bättre interface, det finns bland annat inbyggt iso-mounting, och de har en fungerande dual-monitor miljö, så det behövs ej third-party plugins för det längre.

tl;dr det är sorgligt att folk bara hänger upp sig över startmenyn, det är ett mycket vassare OS än windows 7.

Medlem

Jag har testat och lagt in Windows 8 två gånger, både som release preview och som retail, men har båda gånger stött på problem i form av kraschande AMD drivrutiner plus ett flertal mindre problem.

Totalt sett tycker jag att Windows 8 är en fördummad version av Windows 7 som i och med Modern UI gränssnittet underlättar för "casualfolket" och datorer med touchskärmar men krånglar till det för alla avancerade användare som vill ha enkel åtkomst till filsystem, installerade program osv.

Bara en sådan sak att varenda mp3. bild, pdf och videofil öppnas upp i det nya gränssnittet istället för i klassiskt skrivbordsläge känns idiotiskt på en vanlig PC. Visst så kan man ändra detta själv men ändå...

Windows 7 FTW helt enkelt ^^

Medlem
Skrivet av Bizzy:

Totalt sett tycker jag att Windows 8 är en fördummad version av Windows 7 som i och med Modern UI gränssnittet underlättar för "casualfolket" och datorer med touchskärmar men krånglar till det för alla avancerade användare som vill ha enkel åtkomst till filsystem, installerade program osv.
Bara en sådan sak att varenda mp3. bild, pdf och videofil öppnas upp i det nya gränssnittet istället för i klassiskt skrivbordsläge känns idiotiskt på en vanlig PC. Visst så kan man ändra detta själv men ändå...

Windows 7 FTW helt enkelt ^^

Fast, det är ju många fler och mer avancerade funktioner både för filhantering och systemövervakning. Dessutom, är det så svårt att byta program-associationer?
Jag antar att du inte klagade över att dina filer öppnades i antika windows media player i windows 7?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Gabe gillar inte Windows 8, då gillar jag inte Windows 8 heller.

Kort sagt: sålänge spelutgivarna inte hittar på nåt revolutionerande som gör att dem flyttar till Windows 8 tänker jag inte ens bry mig om windows 8.

Så bara för att en annan person inte gillar det så gillar inte du det? Det låter lite konstigt men ok. Varför Gabe inte gillar windows 8 har egentligen inte med windows 8 i sig att göra. Det har och göra med windows marketplace, och det har inte heller att göra med windows marketplace nuvarande form. Gabe och många andra spelutvecklare är lite rädda att Microsoft ska göra en Apple, men det kommer inte hända under Windows 8. Vad Gabe är nervös över är vad som kommer hända under Windows 9 och 10 och vilka steg Microsoft tar för att ta kontroll över det utrymmet. Detta har inget med att göra att Windows 8 är dåligt för spel, detta har att göra med att Gabe är rädd att Steam inte kommer att överleva då Windows marketplace kanske ersätter det i framtiden, inte nu utan i framtiden för just nu är Windows marketplace ett ställe för mjukvara framförallt. Det är inte byggt för spel som många verkar tro. Detta är en tjänst för att enkelt och säkert kunna köpa mjukvara som är för Windows.

Personligen tycker jag att Windows 8 är överlägset sjuan på nästan alla plan. Metro är inte så dumt som man kan tro, det är en uppskalad startmeny imo. Dock så gillar jag inte det nya söksystemet och att operativsystemet förklarar sig ganska så dåligt. Ganska o intuitivt.

Medlem
Medlem
Skrivet av xetal:

Jag tycker det är sorgligt att folk bara tittar på det nya, halvt frivilliga metro-gränssnittet och struntar i resten.
Windows 8 är snabbare och använder mindre resurser än windows 7, och är framför allt mycket säkrare. Nya UAC och smartscreen, och defender scanning gör antivirus i princip onödiga. Det är även svårare för virus att exekvera i datorn och det är lättare att upptäcka och ta bort (exempelvis nya system refresh).
Det märks verkligen att de tänkt på säkerheten.
Mitt system använder 20% mindre ram med windows 8, och bootar betydligt snabbare.

Det finns även många nya UI funktioner som är riktigt trevliga; nya explorer med ribbons är mycket mer lättöverskådligt och man kommer lättare åt alla funktioner och info. Nya taskmanager är mycket mer detaljerad och har bättre interface, det finns bland annat inbyggt iso-mounting, och de har en fungerande dual-monitor miljö, så det behövs ej third-party plugins för det längre.

tl;dr det är sorgligt att folk bara hänger upp sig över startmenyn, det är ett mycket vassare OS än windows 7.

Tack för att du skrev detta, är så jäkla trött på att folk har hakat upp sig så mycket på Metro och dömmer ut hela systemet. Detta operativsystemet är väldigt kompetent och väldigt snabbt.

Medlem

Bringar XP hemska tankar?? Nog det stabilaste OS jag använt.

Medlem
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av totte1015:

Gabe gillar inte Windows 8, då gillar jag inte Windows 8 heller.

Kort sagt: sålänge spelutgivarna inte hittar på nåt revolutionerande som gör att dem flyttar till Windows 8 tänker jag inte ens bry mig om windows 8.

Så bara för att en annan person inte gillar det så gillar inte du det? Det låter lite konstigt men ok. Varför Gabe inte gillar windows 8 har egentligen inte med windows 8 i sig att göra. Det har och göra med windows marketplace, och det har inte heller att göra med windows marketplace nuvarande form. Gabe och många andra spelutvecklare är lite rädda att Microsoft ska göra en Apple, men det kommer inte hända under Windows 8. Vad Gabe är nervös över är vad som kommer hända under Windows 9 och 10 och vilka steg Microsoft tar för att ta kontroll över det utrymmet. Detta har inget med att göra att Windows 8 är dåligt för spel, detta har att göra med att Gabe är rädd att Steam inte kommer att överleva då Windows marketplace kanske ersätter det i framtiden, inte nu utan i framtiden för just nu är Windows marketplace ett ställe för mjukvara framförallt. Det är inte byggt för spel som många verkar tro. Detta är en tjänst för att enkelt och säkert kunna köpa mjukvara som är för Windows.

Personligen tycker jag att Windows 8 är överlägset sjuan på nästan alla plan. Metro är inte så dumt som man kan tro, det är en uppskalad startmeny imo. Dock så gillar jag inte det nya söksystemet och att operativsystemet förklarar sig ganska så dåligt. Ganska o intuitivt.

20% mindre ram? För min del så sjönk användningen från 24-25% vid boot till 23-24. Fantastisk förbättring.

Metro är förbannat dumt på desktop. Den här bilden summerar det hela: http://tinyurl.com/cx49l7o
Hela skärmen äts upp av något som en uppdatering, oavsett hur stor monitor man har.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Gabe gillar inte Windows 8, då gillar jag inte Windows 8 heller.

Intressant, så om Gabe säger att man skall skita ned sig så gör du det med? Jag antar att du inte tillhör en av dom som hånar Apple-användare för att dom gör eller köper saker bara för att Apple säger så?

Vore bättre om du tog reda på om Win8 passade dig och sedan drog egna slutsatser istället för att dissa Win8 bara för att det är inne att göra det.

Skrivet av Tpiom:

If it ain't broke, don't fix it.

För det mesta brukar jag resonera likadant, men ibland så måste man tänka att utan förändring så kan det heller inte bli förbättring.

Skrivet av kulaN:

Spelar du spel byt inte. xD

Varför inte då? Jag spelar och Win8 fungerar jättebra att spela på.

Skrivet av LoyalCrystalean:

Microsoft måste bara älska att skita desktop-användarna i ansiktet...

Vad grundar du det på? För att inte skrivbordet kommer fram som default?

Jisses, en del låter som 70-åriga gubbar som klagar över att det inte är som förr. "På min tid var det mycket bättre, då hade man en startmeny minsann. Då kunde man..."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Gabe gillar inte Windows 8, då gillar jag inte Windows 8 heller.

Kort sagt: sålänge spelutgivarna inte hittar på nåt revolutionerande som gör att dem flyttar till Windows 8 tänker jag inte ens bry mig om windows 8.

Välkommen till världen av DirectX, alla nya versioner som släpps kommer endast fungera på Win8. Precis som folk som ville ha DX11 var tvungna att skaffa Win7.

Medlem

Har inte haft något problem hittills med win 8.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag köpte Windows8 för att det var billigt att uppgradera från Win7 --> Win8 + att jag fick en laglig windows key ''moahaha'' Mitt windows7 var som sagt inte riktigt mitt eget ^^

Har man tur så har dom samma billiga erbjudande att uppgradera från Windows8 till Windows9 när det släpps

Medlem
Skrivet av xetal:
Skrivet av Bizzy:

Totalt sett tycker jag att Windows 8 är en fördummad version av Windows 7 som i och med Modern UI gränssnittet underlättar för "casualfolket" och datorer med touchskärmar men krånglar till det för alla avancerade användare som vill ha enkel åtkomst till filsystem, installerade program osv.
Bara en sådan sak att varenda mp3. bild, pdf och videofil öppnas upp i det nya gränssnittet istället för i klassiskt skrivbordsläge känns idiotiskt på en vanlig PC. Visst så kan man ändra detta själv men ändå...

Windows 7 FTW helt enkelt ^^

Fast, det är ju många fler och mer avancerade funktioner både för filhantering och systemövervakning. Dessutom, är det så svårt att byta program-associationer?
Jag antar att du inte klagade över att dina filer öppnades i antika windows media player i windows 7?

Trots att jag använt Windows 8 en längre tid kan jag inte säga att jag märkt av några nya avancerade funktioner gällande filhanteringen utöver de rent designmässiga ändringarna. Jag känner snarare att de krånglat till något så grundläggande som sökfunktionen.

Den nya aktivitetshanteraren som jag antar att du menar med systemövervakning är definitivt en förbättring.

Och ja, som jag skrev så går det ju så klart att ändra med vilket program något ska associeras Detta antar jag att alla personer med en vanlig PC kommer tvingas till att göra om de inte vill skickas till Modern UI's fullskärmsläge som förstör all form av enkel multitasking

Medlem

Nu säger jag själv varken bu eller bä, men det finns väl två rätt så stora bidragande faktorer till att det sålt så bra:

- Det är billigt.
- Det finns till bärbara enheter, vilket Win 7 inte gjorde.

Andra punkten är nog det folk lättast glömmer bort.

Hur funkar det att uppgradera. Använder man sitt w7 nyckel då och "bara laddar ner" 8:an. Eller får man en skiva hem med 8:an på?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

sitter just nu på en win 95 maskin

annars funkar xp bra och win 7 får det bli om nått år eller 2

win 8 kommer jag hoppa över helt ointresant


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av xetal:

tl;dr det är sorgligt att folk bara hänger upp sig över startmenyn, det är ett mycket vassare OS än windows 7.

Nej, du har fel. Det sorgliga är att Microsoft tvingar på en Metro och Microsoft Store i Windows 8. Det går att pilla bort det mesta och köra nåt program för att få gamla startmenyn, men det är bakvänt när Metro ändå är den stora nya grejen med operativet.

I övrigt tror jag Microsoft fuskat till siffrorna på något sätt. De har säkert gjort allt för att de ska se bättre ut och på så sätt få det verka som alla köper det. <staniolhatt av>

ELF
Medlem

Kan jag inaktivera Metro helt och hållet och aktivera Aero så skulle jag gärna byta till Windows 8. Aero är inger måste, men det blir snyggare med det. Men så länge jag blir påtvingad Metro så blir det inget Windows 8 för mig.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv
Skrivet av ELF:

Kan jag inaktivera Metro helt och hållet och aktivera Aero så skulle jag gärna byta till Windows 8. Aero är inger måste, men det blir snyggare med det. Men så länge jag blir påtvingad Metro så blir det inget Windows 8 för mig.

Vaddå aktivera aero? Aero är alltid på i desktop läge om du inte aktivt stänger av det. Plus att det är inga fel på modern ui, man vänjer sig på 2 sec.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av ELF:

Kan jag inaktivera Metro helt och hållet och aktivera Aero så skulle jag gärna byta till Windows 8. Aero är inger måste, men det blir snyggare med det. Men så länge jag blir påtvingad Metro så blir det inget Windows 8 för mig.

Vaddå aktivera aero? Aero är alltid på i desktop läge om du inte aktivt stänger av det. Plus att det är inga fel på modern ui, man vänjer sig på 2 sec.

Ha vet du ens vad Aero är?
Aero är ett genomskinligt tema som finns på Win7.
Win8 ska ha något liknande men då måste man modda.

***

Inte så jävla konstigt att det säljer mer då det finns två olika OS till surfplattor/laptops sen har du en till vanliga PC. (3st olika plattformar)

Kommer aldrig byta till Win8 innan Microsoft eller moddare fixat allt så det blir ett PC OS än något jävla skit till surfplattor.

Fönstren som verkligen ha spikraka kanter får mig nästan att slå sönder skärmen, små irriterande nya ikoner med som är bara anpassade för tuch skit.

Vill inte ens gå in på Metro skitet. HUR FAN TÄNKTE DOM NÄR DOM VALDE ATT HA DET PÅ PC VERSIONEN?!

Medlem
Skrivet av xetal:

Jag tycker det är sorgligt att folk bara tittar på det nya, halvt frivilliga metro-gränssnittet och struntar i resten.
Windows 8 är snabbare och använder mindre resurser än windows 7, och är framför allt mycket säkrare. Nya UAC och smartscreen, och defender scanning gör antivirus i princip onödiga. Det är även svårare för virus att exekvera i datorn och det är lättare att upptäcka och ta bort (exempelvis nya system refresh).
Det märks verkligen att de tänkt på säkerheten.
Mitt system använder 20% mindre ram med windows 8, och bootar betydligt snabbare.

Det finns även många nya UI funktioner som är riktigt trevliga; nya explorer med ribbons är mycket mer lättöverskådligt och man kommer lättare åt alla funktioner och info. Nya taskmanager är mycket mer detaljerad och har bättre interface, det finns bland annat inbyggt iso-mounting, och de har en fungerande dual-monitor miljö, så det behövs ej third-party plugins för det längre.

tl;dr det är sorgligt att folk bara hänger upp sig över startmenyn, det är ett mycket vassare OS än windows 7.

Ord.
Börjar bli tröttsamt att läsa alla gnällbarn som tjuter över ett annorlunda "start-läge", när i princip hela operativsystemet i övrigt är en FÖRBÄTTRING av Windows 7. Okunskapen är skrämmande hög.

Sen att man inte känner något tvång att uppgradera är en annan sak...

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av totte1015:

Gabe gillar inte Windows 8, då gillar jag inte Windows 8 heller.

Kort sagt: sålänge spelutgivarna inte hittar på nåt revolutionerande som gör att dem flyttar till Windows 8 tänker jag inte ens bry mig om windows 8.

Välkommen till världen av DirectX, alla nya versioner som släpps kommer endast fungera på Win8. Precis som folk som ville ha DX11 var tvungna att skaffa Win7.

DX11 finns till Vista.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Kommer aldrig byta till Win8 innan Microsoft eller moddare fixat allt så det blir ett PC OS än något jävla skit till surfplattor.

Fönstren som verkligen ha spikraka kanter får mig nästan att slå sönder skärmen, små irriterande nya ikoner med som är bara anpassade för tuch skit.

Vill inte ens gå in på Metro skitet. HUR FAN TÄNKTE DOM NÄR DOM VALDE ATT HA DET PÅ PC VERSIONEN?!

Det finns redan moddar som tar bort metro och fixar det som du stör dig på.
Det fanns redan när Windows8 kom ut ^^

Skaffa Start8 så bootar datorn upp till skrivbordet och du får en startmany som funkar precis som Win7 och du kan gömma undan Metro helt så du slipper det skitet..

Sedan så får du nog ändra vilka program som du vill öppna dina filer med för annars så kommer metro att vilja öppna i deras handikappade program.. Använd Windows viewer eller något annat program för att se bilder med i alla fall

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Tobblish:

Kommer aldrig byta till Win8 innan Microsoft eller moddare fixat allt så det blir ett PC OS än något jävla skit till surfplattor.

Fönstren som verkligen ha spikraka kanter får mig nästan att slå sönder skärmen, små irriterande nya ikoner med som är bara anpassade för tuch skit.

Vill inte ens gå in på Metro skitet. HUR FAN TÄNKTE DOM NÄR DOM VALDE ATT HA DET PÅ PC VERSIONEN?!

Det finns redan moddar som tar bort metro och fixar det som du stör dig på.
Det fanns redan när Windows8 kom ut ^^

Skaffa Start8 så bootar datorn upp till skrivbordet och du får en startmany som funkar precis som Win7 och du kan gömma undan Metro helt så du slipper det skitet..

Sedan så får du nog ändra vilka program som du vill öppna dina filer med för annars så kommer metro att vilja öppna i deras handikappade program.. Använd Windows viewer eller något annat program för att se bilder med i alla fall

Jodå har testat win8 men finns flera "småsaker" jag stör mig på.
Sen vill jag gärna starta från början, ingen uppgradering och då jag lägger upp allt på mitt egna sätt så tar det några dagar att få allt på plats.
Vill också gärna avvakta till det första SP kommer, det brukar vara ett bra täcken på att mycket fixat sig.

Medlem
Skrivet av helmesjo:

Ord.
Börjar bli tröttsamt att läsa alla gnällbarn som tjuter över ett annorlunda "start-läge", när i princip hela operativsystemet i övrigt är en FÖRBÄTTRING av Windows 7. Okunskapen är skrämmande hög.

Sen att man inte känner något tvång att uppgradera är en annan sak...

Jo men grejen är ju att Metro tar upp alldeles för mycket plats som startskärm och programmen som visas i den menyn är helt oanvändbara för en pc användare.. Allt man kan göra I Metro tar upp en sjukt stor bit utav skärmen vilket gör det näst intill omöjligt att multitaska om man bara vill använda sin mus.

På skrivbordet är allt personligt. I Metro är nästan ingenting personligt, Man blir nästan tillsagt hur man ska använda sin dator. vill man använda en massa program samtidigt så måste man fiffla med nå störiga menyer osv osv.. På vanliga skrivbordet är allt synligt hela tiden vilket ger en mycket större kontroll..

Jag är en ganska erfaren datanisse och har inga problem med Metro för man kan som sagt bara gömma skitet.

Men nya oerfarna användare kommer att fatta noll.. Tänk om tex någon gammal okunnig människa skulle köpa en ny dator som har ganska svårt att lära sig nya saker, Med den där Metro skärmen så skulle nog många personer antagligen gå miste om hur bra skrivbordet är.. Många personer kommer säkert sitta på metro i början och försöka krångla sig igenom metros helt gräsliga program..

Metro har ingenting att göra på en PC som redan hade ett skrivbord som fungerade helt perfekt.
Metro är utvecklat för människor som har fel i hjärnan och måste ha sjukt stora program för att fatta att dom sitter vid en dator.

Så här kan man säga att metro ser ut för mig,

Lilla cepe skadade ArneKorvnylle 12 år sitter vid sin första dator och nu ska vi höra vad han har at säga:
DAUTOOORRR KUUHHHLLL *DRÄGGEL* Weee...

Så mycket har Metro faktiskt skadat Windows då det är det första man ser när man loggar in på datorn ^^

Medlem
Skrivet av Friberg:

Håller mig till W7 tills Steam på Linux börjar ta fart.

ser fram emot det!

Medlem
Skrivet av kulaN:

Spelar du spel byt inte. xD

varför? jag spelar och kör win 8, funkar perfekt. varför skulle det inte fungera?

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av helmesjo:

Ord.
Börjar bli tröttsamt att läsa alla gnällbarn som tjuter över ett annorlunda "start-läge", när i princip hela operativsystemet i övrigt är en FÖRBÄTTRING av Windows 7. Okunskapen är skrämmande hög.

Sen att man inte känner något tvång att uppgradera är en annan sak...

Jo men grejen är ju att Metro tar upp alldeles för mycket plats som startskärm och programmen som visas i den menyn är helt oanvändbara för en pc användare.. Allt man kan göra I Metro tar upp en sjukt stor bit utav skärmen vilket gör det näst intill omöjligt att multitaska om man bara vill använda sin mus.

På skrivbordet är allt personligt. I Metro är nästan ingenting personligt, Man blir nästan tillsagt hur man ska använda sin dator. vill man använda en massa program samtidigt så måste man fiffla med nå störiga menyer osv osv.. På vanliga skrivbordet är allt synligt hela tiden vilket ger en mycket större kontroll..

Jag är en ganska erfaren datanisse och har inga problem med Metro för man kan som sagt bara gömma skitet.

Men nya oerfarna användare kommer att fatta noll.. Tänk om tex någon gammal okunnig människa skulle köpa en ny dator som har ganska svårt att lära sig nya saker, Med den där Metro skärmen så skulle nog många personer antagligen gå miste om hur bra skrivbordet är.. Många personer kommer säkert sitta på metro i början och försöka krångla sig igenom metros helt gräsliga program..

Metro har ingenting att göra på en PC som redan hade ett skrivbord som fungerade helt perfekt.
Metro är utvecklat för människor som har fel i hjärnan och måste ha sjukt stora program för att fatta att dom sitter vid en dator.

Så här kan man säga att metro ser ut för mig,

Lilla cepe skadade ArneKorvnylle 12 år sitter vid sin första dator och nu ska vi höra vad han har at säga:
DAUTOOORRR KUUHHHLLL *DRÄGGEL* Weee...

Så mycket har Metro faktiskt skadat Windows då det är det första man ser när man loggar in på datorn ^^

Kanske läge att lära sig och förstå hur man använder Win 8 innan man gnäller?!? Faktum är att Win 8 funkar galant om man nu inte är en tjurskallig bakåtsträvare...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av helmesjo:

Ord.
Börjar bli tröttsamt att läsa alla gnällbarn som tjuter över ett annorlunda "start-läge", när i princip hela operativsystemet i övrigt är en FÖRBÄTTRING av Windows 7. Okunskapen är skrämmande hög.

Sen att man inte känner något tvång att uppgradera är en annan sak...

Jo men grejen är ju att Metro tar upp alldeles för mycket plats som startskärm och programmen som visas i den menyn är helt oanvändbara för en pc användare.. Allt man kan göra I Metro tar upp en sjukt stor bit utav skärmen vilket gör det näst intill omöjligt att multitaska om man bara vill använda sin mus.

På skrivbordet är allt personligt. I Metro är nästan ingenting personligt, Man blir nästan tillsagt hur man ska använda sin dator. vill man använda en massa program samtidigt så måste man fiffla med nå störiga menyer osv osv.. På vanliga skrivbordet är allt synligt hela tiden vilket ger en mycket större kontroll..

Jag är en ganska erfaren datanisse och har inga problem med Metro för man kan som sagt bara gömma skitet.

Men nya oerfarna användare kommer att fatta noll.. Tänk om tex någon gammal okunnig människa skulle köpa en ny dator som har ganska svårt att lära sig nya saker, Med den där Metro skärmen så skulle nog många personer antagligen gå miste om hur bra skrivbordet är.. Många personer kommer säkert sitta på metro i början och försöka krångla sig igenom metros helt gräsliga program..

Metro har ingenting att göra på en PC som redan hade ett skrivbord som fungerade helt perfekt.
Metro är utvecklat för människor som har fel i hjärnan och måste ha sjukt stora program för att fatta att dom sitter vid en dator.

Så här kan man säga att metro ser ut för mig,

Lilla cepe skadade ArneKorvnylle 12 år sitter vid sin första dator och nu ska vi höra vad han har at säga:
DAUTOOORRR KUUHHHLLL *DRÄGGEL* Weee...

Så mycket har Metro faktiskt skadat Windows då det är det första man ser när man loggar in på datorn ^^

Kanske läge att lära sig och förstå hur man använder Win 8 innan man gnäller?!? Faktum är att Win 8 funkar galant om man nu inte är en tjurskallig bakåtsträvare...

Bara för att det är nytt så betyder det inte att man går framåt.

Medlem

Började köra Win8 så smått i somras och kör det både på jobbet och hemma nu.
Finns inget skäl att gå ner till Win7 öht då Win8 gör allt bättre.
Och ni som säger at Win7 funkar fint och det finns ingen anledning att byta upp er, varför gick ni då ifrån XP? eller 98?
Önskar bara jag hade pengar till att köpa en Surface och en Lumia 920..

123
Skriv svar