Bethesda: Räkna med fler Dishonored-spel

Robot
Bethesda: Räkna med fler Dishonored-spel

Det hyllade actionäventyret överstiger försäljningsförväntningarna – en uppföljare är därmed så gott som garanterad.

#dishonored, #bethesda, #elder-scrolls, #fallout, #doom


Medlem
Bethesda: Räkna med fler Dishonored-spel

Bra spel. Väl värt. Hellre ett till helt nytt spel, men visst.

Jag tror att dom kreativa själarna i spelvärlden tappar glöden lite när dom får tagga och skapa helt nya världar osv. Sen måste dom sitta och mata vidare på samma grej som man gjorde tidigare, då tröttnar man och slocknar, tror jag. Låt dom krativa själarna brinna och kör på. Bara att ett nytt spel kallas "ny IP" automatiskt är jävligt tragiskt. Att det alltid är givet med uppföljare och spinoffs om ett spel blir lyckat.

Börja köpa spel baserat på utvecklare istället för "IP" istället, gott folk!


signatur

subterranean homesick alien

Testpilot

Ser gärna fler delar av Dishonored , ett av de bästa spelen i år.

Medlem

Förutom att spelet var väldigt kort så var det riktigt bra. Ångrar inte mitt köp.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Skit kul spel. Lite kort dock och det blir ju även lite svårt att spinna vidare på Corvos story.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Helt klart höstens stora överraskning för mig, ser klart framot en uppföljare även om det just i detta val var kul att det var ett helt nytt franchise.

Medlem

Jag älskar Dishonored så en uppföljare är väldigt välkommet!
Så länge dom gör det lika genomtänkt, finslipat och inte bajsar ut en titel om året kan det bli kanon!


signatur

I want to play a game.

Inaktiv

Grymt spel, och väldigt optimerat. Dock kort :/
För er som inte kollat Dishonored kills på youtube, gör det!

Då inser man alla sätt som man kan döda sina fiender på, och samtidigt känner man sig så dum för att man inte tänkte på hälften..

Never doubt it!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Grymt spel, och väldigt optimerat. Dock kort :/
För er som inte kollat Dishonored kills på youtube, gör det!

Då inser man alla sätt som man kan döda sina fiender på, och samtidigt känner man sig så dum för att man inte tänkte på hälften..

Never doubt it!

Jag var sämst på att döda påhittigt. Körde typ stop time spring och svärda folk. Var först i slutet jag började använda granater och skit.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Riktigt bra spel Var värt varenda krona. Jag är en supporter till det här spelet (PC också såklart)

Medlem

Hade räknat med det sen långt tillbaka. Spelet är grymt, så jag ser ingen anledning till varför man inte skulle göra en uppföljare. Så länge kvalité kommer före pengasuget så får dom göra hur många uppföljare dom vill.

Medlem

Bara de använder en modernare spelmotor! Unreal Engine 3 är ju hopplöst ålderdomlig. Det är det enda negativa jag har att säga om Dishonored.

Medlem

Nej tack. Underbart spel, men gör det till en klassiker i stället, och gör något nytt ^_^

Medlem

jag tyckte att disshonored var tråkigt men jag behöver nog en till genomspelning för att fatta en riktig uppfattning av spelet.

jag körde igenom det men noll kills och noll detections

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ser gärna fler delar av Dishonored , ett av de bästa spelen i år.

Jag har verkligen svårt att förstå hur Dishonored kan anses vara kort. Jag la ned ungefär 30 timmar innan jag klarade det. Idag är cirka 10 timmar standard för actionspel och då måste Dishonored anses vara väldigt långt.

Hur gör man för att klara det på de påstådda 5 timmarna? Blinka igenom hela spelet och endast slåss?


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Harakiri:

Ser gärna fler delar av Dishonored , ett av de bästa spelen i år.

Jag har verkligen svårt att förstå hur Dishonored kan anses vara kort. Jag la ned ungefär 30 timmar innan jag klarade det. Idag är cirka 10 timmar standard för actionspel och då måste Dishonored anses vara väldigt långt.

Hur gör man för att klara det på de påstådda 5 timmarna? Blinka igenom hela spelet och endast slåss?

Tycker spelet hade bra genomspelstid, kört igenom det 2 gånger först med kills och sedan utan, första tog typ 15-20 timmar vilket jag tycker är helt lagom.
Andra genomspelningen stealth/blinkade jag igenom hela spelet och då tog det ca 6 timmar, men då visste jag ju vart jag skulle etc.
Så för min smak var det tillräkligt långt utan att bli uttjattat.

Medlem

Inte mig emot, är less på alla militär shooters.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Testpilot
Skrivet av Brain:
Skrivet av Harakiri:

Ser gärna fler delar av Dishonored , ett av de bästa spelen i år.

Jag har verkligen svårt att förstå hur Dishonored kan anses vara kort. Jag la ned ungefär 30 timmar innan jag klarade det. Idag är cirka 10 timmar standard för actionspel och då måste Dishonored anses vara väldigt långt.

Hur gör man för att klara det på de påstådda 5 timmarna? Blinka igenom hela spelet och endast slåss?

Jag körde klart min omgång på 30 timmar bra precis , då körde jag rätt fort genom de sista banorna då jag experimenterade lite och struntade i att leta reda på alla runor och bonecharms vilket jag gjorde i början.

Medlem

hitta alla saker i spelet + utan att döda/ bli upptäckt är bra kul! varje bana tar mig ca 5-6 timmar


signatur

woop woop

Medlem

Mycket bra spel! Men gör inte en uppföljare...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag har nu 90+ timmar, och då har jag kört 1½ playthrough. Tog ca 25-30 på första, men nu kör jag på helt non-lethal, och då tar det betydligt längre tid.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Dishonored är farligt nära att bli mitt GOTY så det här är mestadels en glad nyhet.

Jag hoppas bara innerligt att de faktiskt har någonstans att ta historien och inte bara gör en Bioshock 2 som i princip var samma spel igen med ytterst små variationer.

Det finns så mycket möjligheter att föra storyn med Dunwall framåt att det svindlar men jag oroar mig för att de kommer skita ur sig en snabb tvåa utan samma omsorg som de uppenbarligen gav originalet.

Medlem

Om det läggs lite mer tanke på krafter och deras balans, samt lite mer tanke på områdesdesign, så ser jag det bara som positivt.

Medlem

Jag tror att Dishonored kommer bli ungefär som Assassin's Creed. Inte på designen eller storleken på serien, utan mera att första spelet är ett koncept-test, sen utvecklas det väldigt mycket därifrån.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Jag tror att Dishonored kommer bli ungefär som Assassin's Creed. Inte på designen eller storleken på serien, utan mera att första spelet är ett koncept-test, sen utvecklas det väldigt mycket därifrån.

Mycket möjligt, men ett väldigt bra "koncept-test" i såna fall!

Jag utgick från att det skulle komma mer av Dishonored. Hade varit ett slöseri på en väldigt fascinerande värld annars.

När Thief 4 väl kommer så tror jag vi nog har en ny våg av "riktiga" stealth-spel framför oss. Nu när Sam Fisher har gått och kräkt ned sig, finns det ett stort sug efter dessa spel. "Dishonored" har verkligen inlett något bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nej, inte fler Dishonored spel men gärna fler Arkane Studios spel!

Medlem

Dunno jag verkar vara ensam i att tycka att Dishonored var väldigt överskattat. Klumpigt gameplay och otroligt kort. Men men storyn var ganska bra. *awaits downrate*

Medlem

Jag tyckte spelet var grymt kul men själva spelvärlden var fantastisk De designade flera olika kontinenter med olika seder, geografi, myter och legender och man fick inte ens sätta foten på dem än. Jag är grymt sugen på att besöka den oupptäckta, gigantiska kontinenten med urgamla ruiner som inte blivit kartlagd än pga av att folk antingen försvunnit helt eller blivit vansinniga av fynden. Den formligen skriker Lovecraft.

Medlem

Skönt att ett av de få spelutvecklarna som inte följer med strömmen och vågar vara innovativa får lite creds. alla Arkanes spel hör till mina favoriter. Kanske för att de håller arvet efter LGS vid liv.

12
Skriv svar